Piątek 07/11/2025
Tytułowa gra słów EXIST & EXIT ma skłaniać do zastanowienia się nad tym, jak powstaje historia, co istnieje w rzeczywistości, a co jest tylko iluzją… Czy kultura i sztuka przyczyniają się do rozwoju społeczeństwa, czy też są w stanie niszczyć jako narzędzia propagandy?
Żyjemy w czasach, w których tworzone mity o wielkości narodu i kultury zderzają się z prawdziwymi wartościami ludzkiego życia i wolności. Czy kultura jest w stanie przełamać impas i pomóc przezwyciężyć kryzys?
Spektakl EXI(S)T jest oparty na prawdziwych wydarzeniach z życia jednej rodziny, ale takich historii w Ukrainie są dziesiątki tysięcy. To historia pełna bólu, ale też siły, pewności siebie i miłości.
PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 40 min czytaj więcej
Żyjemy w czasach, w których tworzone mity o wielkości narodu i kultury zderzają się z prawdziwymi wartościami ludzkiego życia i wolności. Czy kultura jest w stanie przełamać impas i pomóc przezwyciężyć kryzys?
Spektakl EXI(S)T jest oparty na prawdziwych wydarzeniach z życia jednej rodziny, ale takich historii w Ukrainie są dziesiątki tysięcy. To historia pełna bólu, ale też siły, pewności siebie i miłości.
PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 40 min czytaj więcej
„Second practice”
W dzisiejszej rzeczywistości obowiązki opiekuńcze wciąż w dużej mierze spoczywają na kobietach. Jednocześnie jesteśmy zanurzeni w wirtualnych pseudoprawdach, opiniach i niekończącej się ilości docierających do nas informacji. Wielu z nas żyje w stanie permanentnego zmęczenia. W takim kontekście prosty gest zatrzymania się, wsłuchania w siebie oraz podążania za własnym ciałem i pragnieniami może stać się aktem politycznym. Prywatne jest polityczne.
Z tymi doświadczeniami na scenę wychodzi Martina Hajdyla Lacová – kobieta, tancerka i matka trójki małych dzieci. Jej niemal czterdziestoletnie ciało niesie w sobie wiele historii – zarówno publicznych, jak i prywatnych. „Second practice”, czerpiąc z trzydziestu lat doświadczenia zawodowego i cielesno-tanecznych wspomnień, tworzy przestrzeń powrotu do tego, co dla niej najistotniejsze – uznania swojej historii tańca i ciała, wsłuchania się w siebie poprzez taniec oraz odnalezienia przyjemności w ruchu. Spektakl zaprasza także publiczność do wspólnej podróży przez migawki z przeszłości i teraźniejszości.
Przedstawienie dotyka pragnienia tancerki, kobiety i matki, by zanurzyć się głęboko w sobie poprzez praktykę, która wśród codziennych obowiązków, chaosu, zmęczenia i nieustannych rozproszeń stała się drugorzędna – praktykę uważnego tańca tu i teraz.
Solo Martiny Hajdyli Lacovej, stworzone we współpracy z choreografką Renatą Piotrowską-Auffret, otwiera więc nie tylko osobistą historię, lecz także szerszy obraz tego, czego dzisiejszemu społeczeństwu brakuje, czego potrzebuje lub co samo poddaje w wątpliwość.
PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 50 min czytaj więcej
W dzisiejszej rzeczywistości obowiązki opiekuńcze wciąż w dużej mierze spoczywają na kobietach. Jednocześnie jesteśmy zanurzeni w wirtualnych pseudoprawdach, opiniach i niekończącej się ilości docierających do nas informacji. Wielu z nas żyje w stanie permanentnego zmęczenia. W takim kontekście prosty gest zatrzymania się, wsłuchania w siebie oraz podążania za własnym ciałem i pragnieniami może stać się aktem politycznym. Prywatne jest polityczne.
Z tymi doświadczeniami na scenę wychodzi Martina Hajdyla Lacová – kobieta, tancerka i matka trójki małych dzieci. Jej niemal czterdziestoletnie ciało niesie w sobie wiele historii – zarówno publicznych, jak i prywatnych. „Second practice”, czerpiąc z trzydziestu lat doświadczenia zawodowego i cielesno-tanecznych wspomnień, tworzy przestrzeń powrotu do tego, co dla niej najistotniejsze – uznania swojej historii tańca i ciała, wsłuchania się w siebie poprzez taniec oraz odnalezienia przyjemności w ruchu. Spektakl zaprasza także publiczność do wspólnej podróży przez migawki z przeszłości i teraźniejszości.
Przedstawienie dotyka pragnienia tancerki, kobiety i matki, by zanurzyć się głęboko w sobie poprzez praktykę, która wśród codziennych obowiązków, chaosu, zmęczenia i nieustannych rozproszeń stała się drugorzędna – praktykę uważnego tańca tu i teraz.
Solo Martiny Hajdyli Lacovej, stworzone we współpracy z choreografką Renatą Piotrowską-Auffret, otwiera więc nie tylko osobistą historię, lecz także szerszy obraz tego, czego dzisiejszemu społeczeństwu brakuje, czego potrzebuje lub co samo poddaje w wątpliwość.
PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 50 min czytaj więcej
119 min
Film opowiada o uczuciach w erze cyfrowej, gdzie podjęcie jakiegokolwiek zobo¬wiązania nie wydaje się wcale takie oczywiste. Haugerud zastanawia się nie tylko nad problemem komunikacji mię¬dzy ludźmi, ale i nad tym, jakie dzisiaj stawiamy wobec siebie oczekiwania.
Czterdziestokilkuletnia lekarka Marianne (w tej roli gwiazda norweskiego kina Andrea Bræin Hovig), podobnie jak pracujący na co dzień jako pielęgniarz Tor (Tayo Cittadella Jacobsen), zdecydowanie lepiej odnajduje się w życiu zawodowym niż prywatnym. Wbrew normom społecznym oboje szukają intymności poza granicami konwencjonalnych relacji. Pewnego wieczoru Marianne i Tor przypadkowo trafiają na siebie na promie. Wracająca do domu kobieta szybko przekonuje się, że dla bohatera „rejsy” po Oslo to rodzaj częstej nocnej rutyny. Poznani za pomocą aplikacji randkowych mężczyźni stają się dla niego szansą na przelotną znajomość i chwile spontanicznej intymności. Zaintrygowana jego perspektywą Marianne zaczyna się zastanawiać, czy taka forma relacji może być również opcją dla niej.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie. czytaj więcej
Czterdziestokilkuletnia lekarka Marianne (w tej roli gwiazda norweskiego kina Andrea Bræin Hovig), podobnie jak pracujący na co dzień jako pielęgniarz Tor (Tayo Cittadella Jacobsen), zdecydowanie lepiej odnajduje się w życiu zawodowym niż prywatnym. Wbrew normom społecznym oboje szukają intymności poza granicami konwencjonalnych relacji. Pewnego wieczoru Marianne i Tor przypadkowo trafiają na siebie na promie. Wracająca do domu kobieta szybko przekonuje się, że dla bohatera „rejsy” po Oslo to rodzaj częstej nocnej rutyny. Poznani za pomocą aplikacji randkowych mężczyźni stają się dla niego szansą na przelotną znajomość i chwile spontanicznej intymności. Zaintrygowana jego perspektywą Marianne zaczyna się zastanawiać, czy taka forma relacji może być również opcją dla niej.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie. czytaj więcej
93 min
Film przedstawia postać Jacka „Budynia” Szymkiewicza – nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki. Postać Budynia ukazana jest bez kategoryzacji, specjalnych ubarwień i ustalonej tezy. Był twórcą niebanalnym, trudnym do uchwycenia, czułym i empatycznym, ale także nieoczekiwanie szalonym i kontrowersyjnym. To opowieść o relacjach międzyludzkich, zdrowiu psychicznym i uzależnieniach, a wszystko dzieje się na tle społecznego przełomu lat 90. ubiegłego wieku. czytaj więcej
Piątek 07/11/2025
Zobacz kolejny dzień