'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Alicja w miastach
Niemiecki dziennikarz Philip Winter popadł w niemoc twórczą próbując napisać artykuł o Stanach Zjednoczonych. Postanawia wrócić do Niemiec i próbując zarezerwować lot, spotyka Niemkę i jej dziewięcioletnią córkę Alice. Cała trójka zaprzyjaźnia się, a matka prosi Wintera, aby tymczasowo zaopiekował się Alice. Szybko okazuje się, że Alice będzie pod jego opieką dłużej, niż się spodziewał...

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Bałtyk
W samym sercu Łeby, wśród wiatru, soli i zapachu dymu, Miecia od czterech dekad prowadzi kultową wędzarnię ryb. To miejsce nie jest tylko biznesem – to jej żywioł, powołanie i sens codzienności. Dzięki niej wędzarnia stała się lokalną legendą, a ona sama – postacią większą niż życie. Dla wielu mieszkańców to nie tylko sąsiadka czy szefowa – to Królowa Łeby z krwi i kości, z charakterem ostrym jak dym z pieca.

Ale nawet najsilniejsi muszą czasem się zatrzymać. Gdy zdrowie zaczyna dawać o sobie znać, Miecia staje przed niełatwym pytaniem: jak odnaleźć siebie poza pracą, która przez lata była wszystkim?

„Bałtyk” to opowieść o sile, pasji i delikatnym momencie zawieszenia – gdzieś pomiędzy tym, co było, a tym, co dopiero może się wydarzyć. W tle: niepowtarzalny nadmorski folklor i wakacje, które smakują jak świeżo wędzona ryba – prosto, mocno i prawdziwie. Całość doprawiona jest szczyptą ciętego, charakterystycznego dla bohaterki poczucia humoru. Miecia żyje pełnią nadbałtyckiego życia, kierując się własną, wypracowaną przez lata filozofią – bo, jak sama powtarza: „Całe życie żyć nie będę!”.
Brawurowy debiut dokumentalny Igi Lis to słodko-gorzki, pełen ciepła i błyskotliwej wesołości portret kobiety, która całe życie była dla innych, a teraz próbuje przypomnieć sobie, kim jest dla samej siebie.
Film miał swoją premierę jako film otwarcia Krakowskiego Festiwalu Filmowego, zbierając entuzjastyczne reakcje widowni i krytyków i zdobył Jantara – Nagrodę za Najlepsze Zdjęcia – na koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film.

Basia. Mam swój świat
Basia ma pięć lat, mocny charakterek i oryginalne spojrzenie na świat. Jej każdy dzień jest pełen zabawy i pasiastego humoru. Razem ze swoim pluszowym przyjacielem Miśkiem Zdziśkiem powraca w nowej odsłonie adaptacji kultowych książek Zofii Staneckiej i Marianny Oklejak!

Bird
Andrea Arnold („American Honey”, „Fish Tank”) powraca z pełną buntowniczej energii, pulsującą muzyką opowieścią o kruchej sile młodości. „Bird”, rozpięty pomiędzy charyzmą Barry’ego Keoghana („Duchy Inisherin”, „Saltburn”), melancholią, jaką do filmu wnosi Franz Rogowski („Przejścia”, „Disco Boy”) i wolnym duchem debiutującej w kinie Nykiyi Adams, to popis reżyserskiej siły i odwagi jednej z najciekawszych reżyserek światowego kina.

12-letnia Bailey (Adams) mieszka z wytatuowanym od stóp do głów ojcem, Bugiem (Keoghan), i starszym bratem Hunterem w małym mieście na wschodzie Anglii. Mimo ciepłych uczuć i dobrych chęci niedojrzały Bug więcej czasu poświęca nowej partnerce i szukaniu pomysłów na zarabianie pieniędzy, niż swojej wrażliwej córce. Pozostawiona sama sobie, niezrozumiana przez otoczenie nastolatka zaprzyjaźnia się z nieznajomym, tytułowym Birdem (Rogowski). Ich letnia włóczęga w poszukiwaniu śladów przeszłości pozwoli Bailey rozwinąć skrzydła i uwierzyć w siebie.

„Bird”, którym zachwyciła się publiczność ubiegłorocznego festiwalu w Cannes, to czuły portret dojrzewania w nieprzyjaznym świecie. Bohaterom filmu Arnold, niezmordowanie poszukującym bliskości, bezpieczeństwa i miłości, kibicuje muzyka, za którą odpowiada kultowy brytyjski producent Burial. Dodatkowo na ścieżce dźwiękowej znalazły się przeboje takich zespołów jak Fontaines DC, Blur, The Verve, czy wczesny Coldplay.

Diamenty
Ferzan Özpetek, jeden z najbardziej wrażliwych reżyserów współczesnego kina, po raz kolejny łączy w swoim dziele osobiste doświadczenia z szacunkiem i niezwykłą uważnością na kobiece losy. W swoim najnowszym filmie zbiera swoje ulubione aktorki – zarówno te, z którymi już pracował, jak i te, których talent od zawsze podziwiał. Opowiada historię o kobietach, ich siłach, marzeniach i tajemnicach. Ten film nie jest tylko twórczą obserwacją – to także swoisty hołd dla autentyczności tych aktorek. „Diamenty" we włoskich kinach obejrzało już ponad 2 miliony widzów!

W „Diamentach” Özpetek przenosi bohaterki do przeszłości, do lat, gdy dźwięk maszyn do szycia wypełniał przestrzeń fabryki, której życie koncentrowało się wokół kobiet. Opowieść snuje się przez pryzmat kostiumów, które w tej historii nie są tylko ubraniami, ale nośnikami emocji i wspomnień.

Reżyser zderza fikcję z rzeczywistością, a życiorysy aktorek z losami ich postaci, tworząc przestrzeń, gdzie rywalizacja i siostrzeństwo przenikają się wzajemnie. Jest to historia o namiętnościach, pasji, lękach i pustce, które pozostawiają głębokie ślady w sercu. To opowieść poruszająca do głębi, pełna nieoczywistych emocji, które zapadają w pamięć.
"Diamenty" to barwna, poruszająca opowieść o kobietach, ich marzeniach, sile i tajemnicach.

Epos o mięśniu sercowym
W spektaklu szóstka osób performerskich bierze na ring temat męskości, rekonstruując i kwestionując normatywne wyobrażenia o niej. Czy męskość przynależy wyłącznie do męskich ciał? Czym staje się jako kategoria wspólnotowa, dekonstruowana i rozmiękczana? Korzystając z estetyki i logiki gry komputerowej twórc(z)y(nie) wyruszają na poszukiwania alternatywnych ucieleśnień męskości, wspólnie podnosząc swoje antypatriarchalne XP.

W spektaklu pojawią się elementy nagości i intensywne światła. Sugerowany wiek dla widzów 16+

Food for Profit
Kto zarabia na cierpieniu zwierząt? Dokument odkrywa wstrząsające kulisy przemysłowej hodowli zwierząt w Europie, przemilczane powiązania polityki i przemysłu mięsnego.
Ten film to przebój kinowy we Włoszech. Powstał w wyniku pięcioletniego śledztwa, które odkrywa, jak Europa przekazuje setki miliardów euro z pieniędzy podatników na rzecz ferm przemysłowych – miejsc, gdzie zwierzęta zaznają niewyobrażalnych cierpień, środowisko ulega degradacji, a ryzyko przyszłych pandemii rośnie.
Giulia Innocenzi i Pablo D’Ambrosi, łącząc wnikliwy styl dziennikarski z kinowym podejściem, zabierają widzów w otwierającą oczy, choć wstrząsającą podróż przez Europę.
W filmie skonfrontowano rolników, przedstawicieli korporacji i polityków, odsłaniając kulisy pozornie wzorcowej europejskiej produkcji mięsa i nabiału. Zespół śledczy zdołał przeniknąć do ferm w wielu krajach, w tym w Polsce, ukazując prawdziwe oblicze przemysłu. Jednocześnie podstawiony lobbysta zyskał dostęp do najwyższych kręgów władzy w Brukseli, ujawniając szokujące informacje.
To pierwszy pełnometrażowy dokument ujawniający powiązania między przemysłem mięsnym, lobbingiem a światem polityki. Film nie tylko ujawnia horror intensywnych ferm rolnych i stojącą za nimi korupcję polityczną, ale także, przy udziale międzynarodowych ekspertów, podejmuje i analizuje liczne problemy związane z hodowlą przemysłową: od zanieczyszczenia wody po wykorzystywanie migrantów i od utraty bioróżnorodności po oporność na antybiotyki. Krzyk filmu jest głośny i wyraźny: musimy natychmiast położyć kres temu skorumpowanemu systemowi, jeśli chcemy uratować planetę. I siebie samych.

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Kąpiel w dźwiękach - koncert gongów i mis Rimy Sadurskiej
Zapraszamy na niezwykły koncert gongów i mis śpiewających, który poprowadzi Rima Sadurska.
Kąpiel w dźwiękach jest unikalnym doświadczeniem, podczas którego artystka wykorzystuje harmoniczne wibracje gongów i mis śpiewających do wywołania głębokiego stanu relaksu i medytacji.

Prowadząca: Rima Sadurska – mistrzyni naturopatii, artystka.
Od 2017 roku zajmuje się dźwiękiem i sztuką performatywną, prowadzi kąpiele w dźwiękach oraz śpiewa pieśni tradycyjne. Od 2011 roku praktykuje bioenergoterapię i medytację. Ukończyła studia na kierunku Terapie naturalne oraz liczne szkolenia z zakresu dźwiękoterapii, medytacji, uzdrawiania i pracy z głosem. Jest absolwentką Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach oraz studiów podyplomowych Instytutu Sztuki PAN. Prowadzi indywidualną praktykę, wspierając procesy osobistej transformacji oraz oprawę artystyczną uroczystości rodzinnych.

Bilety przedsprzedaż 30 zł ulgowy/40 zł normalny
Bilety w dniu wydarzenia 40 zł ulgowy/50 zł normalny

UWAGA: Prosimy o przyniesienia dla siebie maty, koca i poduszki. Kąpiel w dźwiękach jest wydarzeniem przeznaczonym do odbioru na leżąco, w relaksie z zamkniętymi oczami.

Kino 5 zmysłów: Dziewczyna z igłą
11 nagród na festiwalu w Gdyni, nominacja do Oscara, Złota Żaba na festiwalu EnergaCamerimage, dwie Europejskie Nagrody Filmowe – to tylko najważniejsze laury dla najgłośniejszej polskiej koprodukcji tego roku. „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zagląda w najciemniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To mroczna baśń dla dorosłych, w której spotykają się uboga dziewczyna, szlachetny potwór bez twarzy, tchórzliwy książę na białym koniu i czarownica, karmiąca dzieci mlekiem i słodyczami. Tyle że ta historia wydarzyła się naprawdę.

Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła.

„Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.

Lisbon Story
Reżyser Friedrich Monroe (Patrick Bauchau) realizuje w Lizbonie dokumentalny film o tym mieście. W czasie zdjęć ogarnia go zwątpienie i wzywa na pomoc przyjaciela. Po przyjeździe na miejsce, Philip dowiaduje się, że jego przyjaciel - reżyser zaginął. Wim Wenders powraca w "Lisbon Story" do różnych motywów kina i własnej twórczości. Obraz jest nasycony ironią i humorem a wypełnia go muzyka z kręgu fado. Film jest opowieścią o mieście, o kulturze Portugalii, jest w nim również miejsce na uczucia wiążące ludzi, od solidarności zaczynając a na miłości kończąc.

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Lublin Jazz Festiwal: Forever Forward: – KOSMONAUCI (PL)
Kosmonauci to nie tylko kwartet z własnym stylem i unikalnym instrumentarium, poruszający się na styku jazzu, drum’n’bassu i improwizacji, lecz też nieczęsty przypadek zespołu młodych, ale już doświadczonych muzyków. Członkowie grupy mają na koncie współpracę z takimi artystami i projektami jak USO 9001, Szczyl, Michał Aftyka Quintet czy Waluś Kraksa Kryzys. Wydali debiutancki album Sorry, nie tu. Zostali laureatami nagrody „Sanki”, przyznawanej przez Gazetę Wyborczą, która wyróżnia najciekawsze twarze polskiej sceny muzycznej.

Lublin Jazz Festiwal: Forever Forward: BLED (PL)
To subtelne przenikanie się, a nawet więcej – wtapianie się jednego świata w drugi, następnie trzeci, czwarty… To fuzja tak delikatna, że niemal naturalna. Bled to fuzja wielu inspiracji, które na przestrzeni lat każdy z członków grupy napotkał na swojej drodze. Ich głównym założeniem jest gra w minimalistycznej konfiguracji, co daje zupełnie inne możliwości niż granie w dużych zespołach. Ten minimalizm – osiągnięty jakby z marszu, bez usilnych starań – jest cechą dominującą w twórczości Bled i jednocześnie jej wyróżnikiem.
Bilety:
Normalny 40 zł
Ulgowy 30 zł
Istnieje możlwośc zakupu również karnetu dziennego na dwa koncerty w dniu 28.08 (rezerwacja i zakup tylko w kasie CK)
Karnet Dzienny Normalny 50 zł
Karnet Dzienny Ulgowy 40 zł

Lublin Jazz Festiwal: Forever Forward: KAROLINA BŁACHNIA QUARTET (PL) / Premiera płyty „Wschód”
Warszawski zespół jazzowy, który powstał na początku 2023 roku. Specjalizuje się w autorskiej muzyce jazzowej i improwizowanej, łącząc emocjonalną głębię z artystyczną wolnością. Liderką kwartetu jest wokalistka Karolina Błachnia, która jest również autorką większości kompozycji i tekstów. Zespół kładzie nacisk na otwartość, wspólnotę i swobodną ekspresję, co stanowi fundament ich muzycznej filozofii. Debiutancki album kwartetu, zatytułowany Wschód, ukazał się pod koniec 2024 roku. Album został zrealizowany dzięki współpracy z Narodowym Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu „Jazzowy debiut fonograficzny”. Zespół zdobył uznanie na polskiej scenie jazzowej, wygrywając Grand Prix w konkursie JAZZiNSPIRACJE podczas 14. Lublin Jazz Festiwalu w 2023 roku

Bilety:
Normalny 30 zł
Ulgowy 20 zł
Istnieje możlwośc zakupu również karnetu dziennego na dwa koncerty w dniu 28.08 (rezerwacja i zakup tylko w kasie CK)
Karnet Dzienny Normalny 50 zł
Karnet Dzienny Ulgowy 40 zł

Lublin Jazz Festiwal: Forever Forward: KOLEKTYW NA DĘTYCH (PL)
Energetyczny band powołany do życia wspólnymi siłami Centrum Kultury w Lublinie oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej UMCS. Kolektyw Na Dętych pod frywolnym przewodnictwem Michała Iwanka to septet grający przede wszystkim muzykę do tańca. Zanurzony mocno w jazzowej estetyce atakuje pulsującym rytmem, potężnym brzmieniem sekcji dętej i momentalnie wywołuje u odbiorców reakcje motoryczne. Jednym słowem: przy tej muzyce zwyczajnie nie da się stać lub siedzieć. Tu koniecznie trzeba się ruszać, bez względu na wiek czy umiejętności. Zapraszamy do tańca!

Lublin Jazz Festiwal: Forever Forward: ŃOKO (PL)
Trójmiejski kwartet, który w unikalny sposób łączy elektronikę z dark jazzem i psychodelicznym rockiem, tworząc intensywne, transowe kompozycje. Ich muzyka powstaje podczas sesji improwizacyjnych, gdzie kreatywność katalizowana jest pełnym energii, spontanicznym aktem wykonywania muzyki bez założeń i ograniczeń. To właśnie ta energia sprawia, że muzyka zespołu jest świeża, a rytmy sprawiają, że słuchacze tańczą niekontrolowanie. Muzyka Ńoko została doceniona na festiwalu Warsaw Summer Jazz Days, gdzie zespół wystąpił z energetycznym koncertem, który porwał publiczność. Ich twórczość została również wyróżniona przez Trójmiejską Encyklopedię Muzyczną jako „album roku”.

Marek Dyjak - koncert promujący album "Mężczyźni", z gościnnym udziałem Kasi Moś
Marek Dyjak – koncert promujący album „Mężczyźni”
z gościnnym udziałem Kasi Moś

Od 30 lat na polskiej scenie muzycznej obecny jest ten wyjątkowy głos – zabarwiony niepowtarzalną chrypką, ale niosący również ciepło i zadumę.
Marek Dyjak prezentuje swój najnowszy album „Mężczyźni”. Jak mówi o nim artysta: Ten materiał to zbiór opowiadań o miłości i o mojej drodze. Znalazły się na nim rozmaite pieśni, piosenki i elegie, a także standrady z przedwojennych archiwów.

Podczas koncertu w Lublinie Markowi Dyjakowi towarzyszyć będzie Kasia Moś. Niedawno duet ten opublikował nowy utwór „Nie mów mi”.

wokal – Marek Dyjak
gość – Kasia Moś
fortepian – Mateusz Kołakowski
saksofony – Leszek Szczerba
kontrabas – Alan Wykpisz
perkusja – Grzegorz Pałka

Niebo nad Berlinem
Anioł ma dość swojego eterycznego życia, polegającego na nadzorowaniu aktywności mieszkańców Berlina, i tęskni za namacalnymi radościami fizycznej egzystencji. Gdy zakochuje się w śmiertelniczce postanawia porzucić nieśmiertelność.

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

One to One: John i Yoko
Film zaskoczy i zachwyci nawet największych fanów Johna Lennona i Yoko Ono. Skupia się na ważnym okresie przemian w ich życiu, gdy w latach 1971–1972 przez 18 miesięcy mieszkali w Nowym Jorku. Wykorzystano tu prywatne archiwa filmowe, zdjęciowe i muzyczne artystów oraz ich przyjaciół. Film łączy archiwa z nieznanymi wcześniej, nagranymi przez FBI, rozmowami telefonicznymi pary twórców, aby pokazać, w jaki sposób wykorzystywali status gwiazd i otoczyli się ekipą kolorowych nowicjuszy: od Allena Ginsberga po Jerry'ego Rubina.

Otwarty Męski Krąg
Czy masz w swoim życiu miejsce, w którym możesz mówić bez ocen, po prostu tak, jak jest? Raz w miesiącu spotykamy się w gronie mężczyzn, by porozmawiać o tym, co naprawdę nas dotyka – w relacjach, pracy, w nas samych. O tym, co trudne, i o tym, co daje nam siłę.


Paryż, Teksas
Na teksańskiej pustyni, niedaleko granicy z Meksykiem, pojawia się samotny mężczyzna. Nielegalnie przekroczył granicę, i od wielu dni błąka się po okolicy. Kiedy wreszcie dociera do pierwszej amerykańskiej osady, z wyczerpania mdleje. Okazuje się, że mężczyzna ma amnezję, nie wie, kim jest i skąd przyszedł. Na podstawie odnalezionych przy nim dokumentów lekarze docierają do mieszkającego w Los Angeles Walta. Ten ze zdumieniem rozpoznaje w pacjencie swojego starszego brata, Travisa, który cztery lata wcześniej porzucił żonę i synka i wszelki słuch po nim zaginął...

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Paw zwyczajny
Kochający syn, lojalny przyjaciel, błyskotliwy kompan na wieczorne wyjście, najfajniejszy tata – Matthias sprawdzi się w każdej roli. Nic dziwnego, że ów przystojny, obyty, szarmancki pracownik jest podporą firmy wynajmującej na godziny dobrych synów, fajnych tatusiów, najlepszych przyjaciół.

Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias!

Piotr Selim „Specjalista od wzruszeń”
„Specjalista od wzruszeń” to program zawierający jedne z najbardziej znanych i lubianych przez publiczność utworów Piotra Selima, do których słowa napisała Hanna Lewandowska. Piosenki powstawały w różnych okresach twórczości tej autorsko – kompozytorskiej pary współpracującej ze sobą od dawna. Wiele z tych utworów znalazło się na autorskich płytach wydanych przez Lubelską Federację Bardów, część na CD zatytułowanej „W rytmie bolera” oraz CD „Uważnie” – solowych albumach Piotra Selima. Program uzupełnią wiersze Hanny Lewandowskiej opublikowane w wydanym w 2021 roku tomie poetyckim „Stacyjki”, mającym swoją premierę podczas festiwalu filmowego „Dwa Brzegi”, który gościł w Kazimierzu Dolnym n. Wisłą oraz z tomiku z roku 2023 „Liczy się tylko miłość”.

Piotr Selim - fortepian, śpiew
Hanna Lewandowska - narracja, teksty
Michał Lewartowicz - gitary
Krzysztof Nowak - gitara basowa
Tomasz Deutryk - perkusja

Senhor Efebo + Tadeusz Cieślak
Spotkanie dwóch osobowości muzycznych wokół muzyki z gatunku Broken Beat, Headz, Downtempo. Panowie Zagrają dla was live act DJ/Instrumentalista, pierwszy raz razem na scenie w takiej konfiguracji. Możecie spodziewać się niespodziewanego, ponieważ obydwaj swobodnie poruszają się w świecie improwizacji.
Loopy, Skrecze, odlotowe soløwki, melorecytacja.

Sirât
Najbardziej wystrzałowy film tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie zasłużenie otrzymał Nagrodę Jury. Ojciec (świetny Sergi López) rozpaczliwie szuka córki na nielegalnych, pustynnych imprezach rave’owych w Maroku. Po kilku dniach tułaczki trafia na bandę kolorowych outsiderów i wraz z nimi zmierza tuż pod granicę z Mauretanią, gdzie sytuacja wymyka się spod kontroli… Sirât to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu czy Mad Maxa z krytyczną perspektywą Zabriskie Point Antonioniego. Fenomenalnie nakręcony film autora pamiętnej Siły ognia Olivera Laxe trzyma w napięciu, zachwyca elektryzującą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To film-przygoda, którego rewersem jest zaskakująca refleksja o współczesnym eskapizmie – polityka dopadnie nas zawsze i wszędzie, a otaczająca nas rzeczywistość to istne pole minowe (dosłownie).

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Sny pełne dymu
„Sny pełne dymu” to prosta historia spotkania dwojga zupełnie różnych i dalekich sobie ludzi. Przypadek sprawia, że spędzają ze sobą kilka dni. Czasem tak się zdarza, że ci, którzy wydawali się nam całe życie bliscy i kochani stają się zupełnie obcy. A ci obcy niespodziewanie okazują się bardzo bliscy. Wystarczy popatrzeć sobie w oczy. Wtedy od razu sny robią się pełne dymu i chce się żyć.

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Sorry. Baby
We dwie przeciwko całemu światu, a zwłaszcza karierowiczom, snobom i zwolennikom patriarchatu. Agnes (reżyserka Eva Victor) i Lydie (Naomi Ackie) mają ze sobą chemię, jaka rzadko się zdarza na ekranie. Przyjaciółki ze studiów spędzają razem weekend. Dawno się nie widziały, obrały różne ścieżki, są w innych relacjach, ale nadal są sobie niezwykle bliskie. Związek dwóch młodych kobiet opiera się na subtelnych żartach, intymności i miłości do literatury. Tymczasem powoli odsłania się historia, z której dowiadujemy się, co je kiedyś dotknęło – jedno z tych zdarzeń znanych z uczelnianych kronik, pokazane tu ze szczególnym wyczuciem. Czy po traumie można się na kogoś otworzyć? Odzyskać wiarę w to, że zaufanie między dwojgiem ludzi jest w możliwe? Eva Victor w lekkim, precyzyjnym scenariuszu podsuwa swojej bohaterce serię spotkań: z sąsiadem (Lucas Hedges), przechodniem (John Caroll Lynch), zawistną koleżanką (Kelly McCormack) czy z pracownicami uczelni. Każda osoba próbuje skomunikować się z nią na swój sposób, ale czy kobieta będzie na to gotowa? Śmiech i płacz to najlepsze emocjonalne komponenty tego komediodramatu pokazywanego w Cannes, nagrodzonego na Sundance za scenariusz i firmowanego przez A24 i Adele Romanski.

W dniu 16.09 po seansie Sorry, Baby zapraszamy na Filmoterapię z Inspirą.

Filmoterapia z Inspirą to cykliczny projekt, który pokazuje, że kino to nie tylko źródło rozrywki, ale także potężne narzędzie do zgłębiania siebie. Filmy stają się metaforami naszych emocji, myśli, przekonań oraz relacji z innymi. W ich symbolice często odnajdujemy mechanizmy, które nami kierują, a bohaterowie na ekranie pomagają nam uporządkować nasze własne uczucia i reakcje na otaczający świat.
W ramach naszych spotkań zapraszamy do wspólnej rozmowy po seansie. To czas na dzielenie się odczuciami, refleksjami oraz pogłębioną analizę filmu. Razem spróbujemy poszukać odpowiedzi na pytania, które mogą się pojawić w trakcie oglądania, a także zmierzyć się z wątpliwościami i trudnymi emocjami, które film wywołuje.
Stwarzymy bezpieczną przestrzeń, w której każdy uczestnik będzie mógł swobodnie wyrazić swoją interpretację i wysłuchać spostrzeżeń innych. Obiecujemy, że to doświadczenie może być niezwykle wzbogacające.

Udział w dyskusji jest bezpłatny.

Jeśli chcesz wziąć udział tylko w dyskusji – zapraszamy! Można przyjść na spotkanie po zakończeniu filmu.

Współorganizacja: Fundacja Inspira i Kino CK - Centrum Kultury w Lublinie
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Trzy miłości
Lena (Marta Nieradkiewicz), 40-letnia aktorka, świeżo po rozwodzie, chce ułożyć wszystko na nowo. Gotowa na zmiany, szybko wpada w objęcia tętniącej nocnym życiem Warszawy, a zaraz potem Kundla (Mieszko Chomka) – młodego, charyzmatycznego studenta. Ich związek to eksplozja namiętności, w której stopniowo rozmywają się granice między bliskością i pożądaniem. Tymczasem Jan (Marcin Czarnik), były mąż Leny i ceniony prawnik, nie potrafi pogodzić się z końcem ich małżeństwa. Aplikacja szpiegowska zainstalowana na telefonie Leny oraz wynajęte mieszkanie naprzeciw jej okien stają się narzędziami kontroli nad kobietą. Czy to jeszcze nieszczęśliwa miłość, czy już niebezpieczna obsesja? Balansując między romansem a thrillerem erotycznym, Grzegorzek tworzy zmysłowy, prowokujący – ale z charakterystyczną dla siebie szczyptą humoru – portret relacji we współczesnym świecie. To opowieść o tym, że miłość może być piękna, toksyczna, szalona i nieprzyzwoicie prawdziwa. A niektóre pary potrzebują trzeciej szansy.

W dniu 30.09 po seansie Trzy Miłości zapraszamy na Filmoterapię z Inspirą.

Filmoterapia z Inspirą to cykliczny projekt, który pokazuje, że kino to nie tylko źródło rozrywki, ale także potężne narzędzie do zgłębiania siebie. Filmy stają się metaforami naszych emocji, myśli, przekonań oraz relacji z innymi. W ich symbolice często odnajdujemy mechanizmy, które nami kierują, a bohaterowie na ekranie pomagają nam uporządkować nasze własne uczucia i reakcje na otaczający świat.
W ramach naszych spotkań zapraszamy do wspólnej rozmowy po seansie. To czas na dzielenie się odczuciami, refleksjami oraz pogłębioną analizę filmu. Razem spróbujemy poszukać odpowiedzi na pytania, które mogą się pojawić w trakcie oglądania, a także zmierzyć się z wątpliwościami i trudnymi emocjami, które film wywołuje.
Stwarzymy bezpieczną przestrzeń, w której każdy uczestnik będzie mógł swobodnie wyrazić swoją interpretację i wysłuchać spostrzeżeń innych. Obiecujemy, że to doświadczenie może być niezwykle wzbogacające.

Udział w dyskusji jest bezpłatny.

Jeśli chcesz wziąć udział tylko w dyskusji – zapraszamy! Można przyjść na spotkanie po zakończeniu filmu.

Współorganizacja: Fundacja Inspira i Kino CK - Centrum Kultury w Lublinie

Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Wiosna Juliette
Trzydziestopięcioletnia Juliette (w tej roli laureatka Cezara Izïa Higelin) to utalentowana ilustratorka książek dla dzieci. Bohaterka wraca do rodzinnego miasta, by najbliższe dwa tygodnie spędzić u boku najbliższych, z którymi dawno się nie widziała. Rodzina Juliette stanowi prawdziwą galerię osobowości - od bujającego w obłokach ojca, przez nieobecną matkę artystkę, wiecznie zajętą swoimi sprawami siostrę, aż po ukochaną babcię, która coraz poważniej odczuwa związane ze starością ograniczenia. Ukryte wspomnienia, niewypowiedziane prawdy oraz rodzinne sekrety stopniowo zaczynają wypływać na powierzchnię. Mocno odbijają się też na nieco chaotycznych relacjach pomiędzy członkami familii. Chwilą oddechu od rodzinnych zawirowań staje się dla Juliette kontakt z poznanym na miejscu czarującym mężczyzną.

Z Eko Bajką na śniadanie
Dawno, dawno temu Królestwo Zielolandii było piękną krainą pełną jezior, lasów, bujnej roślinności i wszelakich zwierząt. Ludziom żyło się dobrze i jak to mówią: „żyli długo i szczęśliwie”. Do czasu… Królewna Ancymonka wraz z Ministrem Teraz zamienili Zielolandię w ruinę – lasy w centra handlowe, ogrody w dymiące fabryki, pola w trujące laboratoria. Dlaczego? Na to pytanie odpowiedzą Król i Królowa – rodzice rozpieszczonej Ancymonki, wraz z komentującym w zabawny sposób królewskim Błazenkiem - o ile uda im się dotrzeć do zawalonej śmieciami, odpadkami, zepsutymi sprzętami, niepotrzebnymi maszynami sali tronowej… A jak już im się uda, to spróbują znaleźć sposób na okiełznanie niesfornej córeczki, zaprowadzenie porządku w królestwie i nauczenie jej jak dbać o środowisko i kraj, w którym żyje. Nie uda im się bez pomocy zacnych rycerzy, w których w czasie przedstawienia będą wcielać się mali widzowie. "Eko bajka" - to interaktywny, mądry, ale jednocześnie zabawny spektakl, mówiący o rzeczach ważnych - ekologii, dbaniu o planetę i naszym realnym wpływie na świat.

Wydarzenia towarzyszące:

Małych majsterkowiczów i małe majsterkowiczki zapraszamy przed spektaklem na ekologiczne warsztaty w duchu zero-waste, dzięki którym dowiedzą się jak z niczego zrobić "super coś", a zużytym sprzętom czy materiałom dać drugie życie.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Przejdź do treści