Lublin 21.11.2025, g. 17:00
od 15.00 pln
Film +1
FOKUS: WSPÓLNOTA – MIASTO
Konkurs Fokus: Wspólnota skupia się na filmach, które nas łączą. Poruszają aktualne tematy społeczne z różnych stron świata opowiadając o nich przez pryzmat jednostek, często zwyczajnych ludzi próbujących odnaleźć się w skomplikowanej rzeczywistości. Znajdziecie tu kameralne dramaty, osobiste dokumenty i ciepłe komedie. Pokazy konkursowe podzielone są tematy, które pozwolą przyjrzeć się temu, co aktualnie najczęściej zajmuje twórców i twórczynie krótkometrażych filmów.
Lift Lady, reż./dir. Marcin Modzelewski (Polska/Poland) 2024, 25’, 16+
Brutalistyczna architektura, płatna winda i surrealizm otoczenia to codzienność Mzii, byłej snajperki, nadzorującej jedyny taki ciąg komunikacyjny na świecie. Groteskowość osiedla i przywary mieszkańców malują tragikomiczny obraz współczesnej Gruzji.
Film nagrodzony m.in. na Warszawskim Festiwalu Filmowym i MFFD w Salonikach.
Gdyby słońce utonęło w oceanie chmur/If the Sun Drowned Into an Ocean of Clouds, reż./dir. Wissam Charaf (Francja, Liban / France, Lebanon) 2023, 20’, 15+
Ochroniarz Raed pracuje na placu budowy przy bejruckim nabrzeżu. Jego głównym zadaniem jest niedopuszczanie przechodniów do morza. Im więcej dziwnych spotkań doświadcza, tym trudniej mu odnaleźć się w rzeczywistości.
Film nagrodzony na MFFK w Clermont-Ferrand.
Kawalerka na wynajem, orientacyjna cena 1100 funtów/Guideprice 1100pcm, 1 Bed Flat to Rent, reż./dir. Jake Kuhn (Wielka Brytania/United Kingdom) 2024, 7’, 15+
Historia pewnej kawalerki, która przechodzi przemiany wraz z kolejnymi lokatorami.
Światowa premiera.
Nienawidzę Nowego Jorku/I Hate New York, reż./dir. Jasmin Baumgartner (Austria) 2024, 20’, 15+
Marisa chce uratować swój związek z Rafaelem. Wyrusza w nocną podróż przez tętniącą życiem metropolię, by znaleźć koszulkę z napisem „I Love New York”. Wkrótce odkrywa, że w tym mieście nic nie jest za darmo, nawet w Boże Narodzenie.
Film prezentowany m.in. na FF OpenEyes. Polska premiera.
Robespierre, reż./dir. Pierre Menahem (Francja/France) 2024, 24’, 16+
Po długiej nieobecności Max wraca do Paryża i zamieszkuje wraz z ojcem w tętniącej życiem dzielnicy Belleville. Wędruje po ulicach, ciekawy innych ludzi i chętny do nawiązywania nowych znajomości, ale wkrótce ogarnia go głęboki niepokój.
Film nagrodzony Prix Unifrance. Polska premiera.
Konkurs Fokus: Wspólnota skupia się na filmach, które nas łączą. Poruszają aktualne tematy społeczne z różnych stron świata opowiadając o nich przez pryzmat jednostek, często zwyczajnych ludzi próbujących odnaleźć się w skomplikowanej rzeczywistości. Znajdziecie tu kameralne dramaty, osobiste dokumenty i ciepłe komedie. Pokazy konkursowe podzielone są tematy, które pozwolą przyjrzeć się temu, co aktualnie najczęściej zajmuje twórców i twórczynie krótkometrażych filmów.
Lift Lady, reż./dir. Marcin Modzelewski (Polska/Poland) 2024, 25’, 16+
Brutalistyczna architektura, płatna winda i surrealizm otoczenia to codzienność Mzii, byłej snajperki, nadzorującej jedyny taki ciąg komunikacyjny na świecie. Groteskowość osiedla i przywary mieszkańców malują tragikomiczny obraz współczesnej Gruzji.
Film nagrodzony m.in. na Warszawskim Festiwalu Filmowym i MFFD w Salonikach.
Gdyby słońce utonęło w oceanie chmur/If the Sun Drowned Into an Ocean of Clouds, reż./dir. Wissam Charaf (Francja, Liban / France, Lebanon) 2023, 20’, 15+
Ochroniarz Raed pracuje na placu budowy przy bejruckim nabrzeżu. Jego głównym zadaniem jest niedopuszczanie przechodniów do morza. Im więcej dziwnych spotkań doświadcza, tym trudniej mu odnaleźć się w rzeczywistości.
Film nagrodzony na MFFK w Clermont-Ferrand.
Kawalerka na wynajem, orientacyjna cena 1100 funtów/Guideprice 1100pcm, 1 Bed Flat to Rent, reż./dir. Jake Kuhn (Wielka Brytania/United Kingdom) 2024, 7’, 15+
Historia pewnej kawalerki, która przechodzi przemiany wraz z kolejnymi lokatorami.
Światowa premiera.
Nienawidzę Nowego Jorku/I Hate New York, reż./dir. Jasmin Baumgartner (Austria) 2024, 20’, 15+
Marisa chce uratować swój związek z Rafaelem. Wyrusza w nocną podróż przez tętniącą życiem metropolię, by znaleźć koszulkę z napisem „I Love New York”. Wkrótce odkrywa, że w tym mieście nic nie jest za darmo, nawet w Boże Narodzenie.
Film prezentowany m.in. na FF OpenEyes. Polska premiera.
Robespierre, reż./dir. Pierre Menahem (Francja/France) 2024, 24’, 16+
Po długiej nieobecności Max wraca do Paryża i zamieszkuje wraz z ojcem w tętniącej życiem dzielnicy Belleville. Wędruje po ulicach, ciekawy innych ludzi i chętny do nawiązywania nowych znajomości, ale wkrótce ogarnia go głęboki niepokój.
Film nagrodzony Prix Unifrance. Polska premiera.
Lublin 21.11.2025, g. 18:00
od 50.00 pln
Teatr
Sceny, które nie weszły to zupełnie nowa forma stworzona przez grupę Oł Maj Gad. Najbardziej rozpoznawalne sceny z kultowego już filmu "Titanic" zostały przez nich pokazane w nowy, zabawny sposób. Wyobraźmy sobie sytuację, że reżyser z wielkim ego i operator kamery gapa dostali propozycję życia - mają nakręcić sceny z filmu Jamesa Camerona w nowej, polskiej odsłonie, a następnie wysłać do Hollywood. Nic jednak nie idzie po ich myśli i to powoduje mnóstwo wpadek, z których nie da się nie śmiać. Miłość, którą pokazano w filmie traci nieco na powadze i ukazuje swoje różne oblicza. To spektakl-widowisko, które sprawdzi się w każdych warunkach, rozśmieszy widza i da potrzebny nam wszystkim oddech
Lublin 21.11.2025, g. 19:00
od 15.00 pln
Film +1
FOKUS: GRANICE
Fokus: Granice do konkurs średniometrażowych i pełnometrażowych filmów aktorskich, animowanych i hybrydowych o wyraźnie autorskim stylu, poszukujących oryginalnych form opowiadania o współczesności. Różnorodność podejść do materii dłuższego metrażu zaprezentowanych w zakwalifikowanych produkcjach udowadnia, że kino wciąż ma nam wiele do zaoferowania. W tym roku w konkursie bierze udział 8 filmów.
Lilie wodne/Water Lillies, reż. Chanho Lee (Korea Płd.) 2024, 119’, 15+
Hyowon marzy o zostaniu aktorką. Razem z Eunseo, licealistką, która uciekła z domu, przybywa do Seulu – miasta, które obiecuje nowy początek, lecz szybko odsłania swoją bezlitosną twarz. Ich schronieniem staje się ciasna suterena, a codzienność nieustanną walką o przetrwanie. Hyowon rozpoczyna pracę w teatrze, gdzie spotyka Suyeon, doświadczoną aktorkę uczącą ją, że „aktorstwo to sztuka ucieleśniania cudzego cierpienia”. Z czasem Hyowon zaczyna rozumieć, że prawdziwe doświadczenie empatii rodzi się nie na scenie, lecz w życiu.
Poetycki i pełen wrażliwości film o dorastaniu w świecie, który nie przyjmuje bohaterów z otwartymi ramionami. W swojej subtelnej obserwacji emocji i drobnych gestów „Lilie wodne” przywodzą na myśl kino Ryûsuke Hamaguchiego czy Lee Chang-donga - ich wrażliwość na niuanse ludzkich relacji i umiejętność odnajdywania piękna w trudach życia.
Film nagrodzony m.in. na festiwalu Cine del Mar. Polska premiera.
Po seansie zapraszamy na dyskusję.
Seans z opcją audiodeskrypcji.
Fokus: Granice do konkurs średniometrażowych i pełnometrażowych filmów aktorskich, animowanych i hybrydowych o wyraźnie autorskim stylu, poszukujących oryginalnych form opowiadania o współczesności. Różnorodność podejść do materii dłuższego metrażu zaprezentowanych w zakwalifikowanych produkcjach udowadnia, że kino wciąż ma nam wiele do zaoferowania. W tym roku w konkursie bierze udział 8 filmów.
Lilie wodne/Water Lillies, reż. Chanho Lee (Korea Płd.) 2024, 119’, 15+
Hyowon marzy o zostaniu aktorką. Razem z Eunseo, licealistką, która uciekła z domu, przybywa do Seulu – miasta, które obiecuje nowy początek, lecz szybko odsłania swoją bezlitosną twarz. Ich schronieniem staje się ciasna suterena, a codzienność nieustanną walką o przetrwanie. Hyowon rozpoczyna pracę w teatrze, gdzie spotyka Suyeon, doświadczoną aktorkę uczącą ją, że „aktorstwo to sztuka ucieleśniania cudzego cierpienia”. Z czasem Hyowon zaczyna rozumieć, że prawdziwe doświadczenie empatii rodzi się nie na scenie, lecz w życiu.
Poetycki i pełen wrażliwości film o dorastaniu w świecie, który nie przyjmuje bohaterów z otwartymi ramionami. W swojej subtelnej obserwacji emocji i drobnych gestów „Lilie wodne” przywodzą na myśl kino Ryûsuke Hamaguchiego czy Lee Chang-donga - ich wrażliwość na niuanse ludzkich relacji i umiejętność odnajdywania piękna w trudach życia.
Film nagrodzony m.in. na festiwalu Cine del Mar. Polska premiera.
Po seansie zapraszamy na dyskusję.
Seans z opcją audiodeskrypcji.
Lublin 21.11.2025, g. 19:00
od 15.00 pln
Film +1
FOKUS: TRANSGRESJE – GRANICE MIŁOŚCI
Konkurs Fokus: Transgresje przeznaczony jest dla filmów eksperymentujących z formą, stosujących nowe formy narracji. Potrafią w zaskakujący sposób opowiedzieć o złożonych tematach, zatrzeć granice między rodzajami i gatunkami filmowymi. Znajdziecie tu odważne eksperymenty, intymne refleksje i oryginalne dokumenty. Pokazy konkursowe podzielone są na tematy, które oddają różnorodność przekraczania granic w kinie.
Cokolwiek zechcesz/Everything You Want, reż./dir. Mariana Machado (Belgia, Brazylia / Belgium, Brazil) 2025, 21’, 15+
Troje Brazylijczyków mieszka w jednym mieszkaniu w Brukseli. Kiedy w weekend psuje się zamek w drzwiach wejściowych, postanawiają spędzić noc poza domem, żeby oszczędzić na koszcie naprawy.
Film prezentowany m.in. na MFF w Arlington. Polska premiera.
Moje zamówienie/Deliver Me, dir./reż. Joecar Hanna-Zhang (Spain, USA / Hiszpania, USA) 2024, 16’, 16+
Jesse, jeden z najsłynniejszych miliarderów na Ziemi, jest pierwszym człowiekiem, któremu udało się sklonować i poślubić samego siebie. Po roku małżeństwa Jora, klon Jessego, przeżywa kryzys tożsamości.
Film prezentowany m.in. na SXSW. Polska premiera.
Zrodzone z miłości/Made of Love, reż./dir. Clémence Dirmeikis (Francja/France) 2024, 23’, 15+
Emmanuelle i Mirra marzą o dziecku zrodzonym wyłącznie z ich miłości. Kiedy zdarza się cud i Mirra nagle zachodzi w ciążę, po ogromnym zaskoczeniu przychodzi bezgraniczna radość. Ale Emmanuelle nie tak łatwo się cieszyć.
Film nagrodzony na FFN w Rzymie. Polska premiera.
Fragment(y) historii miłosnych/Lovers’ Story: fragment(s), reż./dir. Marta Irene Giotti (Włochy, Korea Płd. / Italy, Republic of Korea) 2025, 20’, 16+
Luźno inspirowana „Fragmentami dyskursu miłosnego” Rolanda Barthesa opowieść o miłości trzech par z Seulu. So Yon i Chung Myeong stawiają pierwsze kroki w budowaniu bliskości, Choo Yon i Kim odczuwają zazdrość zagrażającą ich więzi, a Mimi i Don Yul zmagają się z bólem rozstania.
Film prezentowany m.in. na MFF w Weronie. Polska premiera.
Konkurs Fokus: Transgresje przeznaczony jest dla filmów eksperymentujących z formą, stosujących nowe formy narracji. Potrafią w zaskakujący sposób opowiedzieć o złożonych tematach, zatrzeć granice między rodzajami i gatunkami filmowymi. Znajdziecie tu odważne eksperymenty, intymne refleksje i oryginalne dokumenty. Pokazy konkursowe podzielone są na tematy, które oddają różnorodność przekraczania granic w kinie.
Cokolwiek zechcesz/Everything You Want, reż./dir. Mariana Machado (Belgia, Brazylia / Belgium, Brazil) 2025, 21’, 15+
Troje Brazylijczyków mieszka w jednym mieszkaniu w Brukseli. Kiedy w weekend psuje się zamek w drzwiach wejściowych, postanawiają spędzić noc poza domem, żeby oszczędzić na koszcie naprawy.
Film prezentowany m.in. na MFF w Arlington. Polska premiera.
Moje zamówienie/Deliver Me, dir./reż. Joecar Hanna-Zhang (Spain, USA / Hiszpania, USA) 2024, 16’, 16+
Jesse, jeden z najsłynniejszych miliarderów na Ziemi, jest pierwszym człowiekiem, któremu udało się sklonować i poślubić samego siebie. Po roku małżeństwa Jora, klon Jessego, przeżywa kryzys tożsamości.
Film prezentowany m.in. na SXSW. Polska premiera.
Zrodzone z miłości/Made of Love, reż./dir. Clémence Dirmeikis (Francja/France) 2024, 23’, 15+
Emmanuelle i Mirra marzą o dziecku zrodzonym wyłącznie z ich miłości. Kiedy zdarza się cud i Mirra nagle zachodzi w ciążę, po ogromnym zaskoczeniu przychodzi bezgraniczna radość. Ale Emmanuelle nie tak łatwo się cieszyć.
Film nagrodzony na FFN w Rzymie. Polska premiera.
Fragment(y) historii miłosnych/Lovers’ Story: fragment(s), reż./dir. Marta Irene Giotti (Włochy, Korea Płd. / Italy, Republic of Korea) 2025, 20’, 16+
Luźno inspirowana „Fragmentami dyskursu miłosnego” Rolanda Barthesa opowieść o miłości trzech par z Seulu. So Yon i Chung Myeong stawiają pierwsze kroki w budowaniu bliskości, Choo Yon i Kim odczuwają zazdrość zagrażającą ich więzi, a Mimi i Don Yul zmagają się z bólem rozstania.
Film prezentowany m.in. na MFF w Weronie. Polska premiera.