'

Sprawdź terminy wybranego wydarzenia


Grafika reklamowa
29.MSTT: Młoda Generacja

Czas trwania: 60 min

Julia Buczynska
Sometimes I Hear My Voice
kreacja i wykonanie: Julia Buczynska
choreografia: Ola Komarnicka i Julia Buczynska
muzyka: Ryoji Ikeda „Luxus 1-3”; Tori Amos „Silent All This Years”
czas trwania: 6 min

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it?
Hey, but I don't care
'Cause sometimes
I said sometimes
I hear my voice
And it's been
Here
Silent all these years
„Sometimes I Hear My Voice” to ruchowa próba wyzwolenia kobiecego ciała z kategorii estetycznych, kontekstów narracyjnych i legislacyjnych narzucanych przez męskie spojrzenie – wciąż dominujące w sztukach plastycznych, kulturze, popkulturze i życiu społecznym. To również osobista opowieść o walce o prawo do sprawczości oraz akceptacji i miłości do własnego ciała, bez względu na stopień sprawności i walory wizualne.
Maja Bilek
Fig Tree

muzyka: Philip Glass „Etude No.2”, Etta James „My Heart Cries”
czas trwania: 8 min

Wyobrażałam sobie, że siedzę na tym drzewie i umieram z głodu, ponieważ nie mogę w żaden sposób zdecydować się na to, którą figę zerwać. Miałam ochotę na wszystkie, na absolutnie każdą z tych fig z osobna, ale zerwanie jednej oznaczało automatycznie rezygnację z pozostałych, więc siedziałam, aż figi zaczęły się marszczyć, czernieć i jedna za drugą spadały na ziemię.
Sylwia Plath „Szklany Klosz”

Wewnętrzne zmagania… Stoję przed presją podejmowania kluczowych decyzji życiowych. Poszukuję odpowiedzi na pytania, balansując pomiędzy różnymi możliwymi ścieżkami, które mogłabym obrać. Staję naprzeciw własnej opowieści…

Maja Strokoń
(un)controlled flow

choreografia i taniec: Maja Strokoń
czas trwania: 2 min

„(un)controlled flow” to podróż przez momenty, w których ruch balansuje na granicy improwizacji i precyzji, instynktu i świadomej decyzji. Swoboda splata się z formą w nieustannym przepływie.
Ciało porusza się jak rzeka – chwilami płynie spokojnie i łagodnie, a zaraz potem porywa je rwący nurt emocji. Przepływ ruchu jest świadomą decyzją, ale ciało ulega siłom grawitacji, rytmowi oddechu i emocjom.

Marina Sato
Escape room

czas trwania: 2 min

Inspiracją do stworzenia tej choreografii była seria filmów o tym samym tytule. Głównym założeniem jest dotarcie do celu poprzez pokonanie przeszkód, znajdujących się w poszczególnych pokojach. Podążając za tą myślą, żaden ruch nie jest przypadkowy i jest odzwierciedleniem elementu gry.

Sebastian Olczyk
Samiec Gamma
wykonanie: Sebastian Olczyk
choreografia: Izabela Zawadzka
muzyka: Kompromat
czas trwania: 1 min 49 sek.

Choreograficzny portret męskości niehierarchicznej. Postać outsidera, który wymyka się regułom gry i balansuje na krawędzi – zawieszony między sprzeciwem a pragnieniem – otwiera przestrzeń dla innego sposobu bycia. Ciało nie szuka tu dominacji, lecz wolności – ruch staje się sprzeciwem wobec schematów i opowieścią o sile rodzącej się z inności.

Oskar Kusiołek, Karolina Klasa, Nicola Gremplica
Nikt znikąd

czas trwania: 8 min 38 sek

Obraz przedstawiający historię trojga ludzi, którzy szukają prawdy o samych sobie we współczesnym świecie. Łączy ich wspólny cel, ale każdy z nich chce go osiągnąć w inny sposób. To moment, w którym zachodzi potrzeba zaufania pozostałym. Muszą nauczyć się współpracować i wspierać się nawzajem. „Nikt” czyli wizerunek człowieka, który nie znaczy nic dla społeczeństwa jako indywidualna jednostka. Dopiero w momencie nawiązania współpracy z innymi odkrywa tak naprawdę, kim jest.

Teatr Tańca Zmysł
Utkane (fragment spektaklu)

wykonanie: tancerki Teatru Tańca Zmysł
reżyseria i choreografia: Adrianna Sawczak
muzyka: Michał Nazimek i muzycy
czas trwania: 13 min

Człowiek zawsze pozostaje w relacji – z kimś, do czegoś. Uwikłany w sieci więzi: jednych luźnych, innych nierozerwalnych; jednych bolesnych, innych kruchych. W jego życiu wciąż przeplatają się inni ludzie – czasem przypadkiem, czasem z pełnym zamiarem.

Solo na strunie
Zuzanna Fit

czas trwania: 2 min

Ciało tancerza – jest jak instrument: codziennie nastrajane, szarpane, poddawane wibracjom, uderzeniom, nagłym uniesieniom i zmianom nastroju. Jeśli chcesz zobaczyć muzykę – popatrz na taniec.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK! 

czytaj więcej
 
Daty i godziny wydarzeń
Niedziela
2025-11-09
Grafika reklamowa
29.MSTT: Młoda Generacja
Czas trwania: 60 min

Julia Buczynska
Sometimes I Hear My Voice
kreacja i wykonanie: Julia Buczynska
choreografia: Ola Komarnicka i Julia Buczynska
muzyka: Ryoji Ikeda „Luxus 1-3”; Tori Amos „Silent All This Years”
czas trwania: 6 min

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it?
Hey, but I don't care
'Cause sometimes
I said sometimes
I hear my voice
And it's been
Here
Silent all these years
„Sometimes I Hear My Voice” to ruchowa próba wyzwolenia kobiecego ciała z kategorii estetycznych, kontekstów narracyjnych i legislacyjnych narzucanych przez męskie spojrzenie – wciąż dominujące w sztukach plastycznych, kulturze, popkulturze i życiu społecznym. To również osobista opowieść o walce o prawo do sprawczości oraz akceptacji i miłości do własnego ciała, bez względu na stopień sprawności i walory wizualne.
Maja Bilek
Fig Tree

muzyka: Philip Glass „Etude No.2”, Etta James „My Heart Cries”
czas trwania: 8 min

Wyobrażałam sobie, że siedzę na tym drzewie i umieram z głodu, ponieważ nie mogę w żaden sposób zdecydować się na to, którą figę zerwać. Miałam ochotę na wszystkie, na absolutnie każdą z tych fig z osobna, ale zerwanie jednej oznaczało automatycznie rezygnację z pozostałych, więc siedziałam, aż figi zaczęły się marszczyć, czernieć i jedna za drugą spadały na ziemię.
Sylwia Plath „Szklany Klosz”

Wewnętrzne zmagania… Stoję przed presją podejmowania kluczowych decyzji życiowych. Poszukuję odpowiedzi na pytania, balansując pomiędzy różnymi możliwymi ścieżkami, które mogłabym obrać. Staję naprzeciw własnej opowieści…

Maja Strokoń
(un)controlled flow

choreografia i taniec: Maja Strokoń
czas trwania: 2 min

„(un)controlled flow” to podróż przez momenty, w których ruch balansuje na granicy improwizacji i precyzji, instynktu i świadomej decyzji. Swoboda splata się z formą w nieustannym przepływie.
Ciało porusza się jak rzeka – chwilami płynie spokojnie i łagodnie, a zaraz potem porywa je rwący nurt emocji. Przepływ ruchu jest świadomą decyzją, ale ciało ulega siłom grawitacji, rytmowi oddechu i emocjom.

Marina Sato
Escape room

czas trwania: 2 min

Inspiracją do stworzenia tej choreografii była seria filmów o tym samym tytule. Głównym założeniem jest dotarcie do celu poprzez pokonanie przeszkód, znajdujących się w poszczególnych pokojach. Podążając za tą myślą, żaden ruch nie jest przypadkowy i jest odzwierciedleniem elementu gry.

Sebastian Olczyk
Samiec Gamma
wykonanie: Sebastian Olczyk
choreografia: Izabela Zawadzka
muzyka: Kompromat
czas trwania: 1 min 49 sek.

Choreograficzny portret męskości niehierarchicznej. Postać outsidera, który wymyka się regułom gry i balansuje na krawędzi – zawieszony między sprzeciwem a pragnieniem – otwiera przestrzeń dla innego sposobu bycia. Ciało nie szuka tu dominacji, lecz wolności – ruch staje się sprzeciwem wobec schematów i opowieścią o sile rodzącej się z inności.

Oskar Kusiołek, Karolina Klasa, Nicola Gremplica
Nikt znikąd

czas trwania: 8 min 38 sek

Obraz przedstawiający historię trojga ludzi, którzy szukają prawdy o samych sobie we współczesnym świecie. Łączy ich wspólny cel, ale każdy z nich chce go osiągnąć w inny sposób. To moment, w którym zachodzi potrzeba zaufania pozostałym. Muszą nauczyć się współpracować i wspierać się nawzajem. „Nikt” czyli wizerunek człowieka, który nie znaczy nic dla społeczeństwa jako indywidualna jednostka. Dopiero w momencie nawiązania współpracy z innymi odkrywa tak naprawdę, kim jest.

Teatr Tańca Zmysł
Utkane (fragment spektaklu)

wykonanie: tancerki Teatru Tańca Zmysł
reżyseria i choreografia: Adrianna Sawczak
muzyka: Michał Nazimek i muzycy
czas trwania: 13 min

Człowiek zawsze pozostaje w relacji – z kimś, do czegoś. Uwikłany w sieci więzi: jednych luźnych, innych nierozerwalnych; jednych bolesnych, innych kruchych. W jego życiu wciąż przeplatają się inni ludzie – czasem przypadkiem, czasem z pełnym zamiarem.

Solo na strunie
Zuzanna Fit

czas trwania: 2 min

Ciało tancerza – jest jak instrument: codziennie nastrajane, szarpane, poddawane wibracjom, uderzeniom, nagłym uniesieniom i zmianom nastroju. Jeśli chcesz zobaczyć muzykę – popatrz na taniec.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK! 

czytaj więcej
Daty i godziny wydarzeń
Niedziela
2025-11-09

Dojazd do obiektu

Przejdź do treści