'

Do Listy Wydarzeń – Kategoria

Teatr
Grafika reklamowa
Lublin 27.10.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
„Cyberiada”, uznana przez samego Stanisława Lema za jego opus magnum, to arcydzieło na przecięciu baśni, powiastki filozoficznej, satyry i brawurowego eksperymentu językowego. Adaptacji wybranych historii z tej kultowej książki podjął się reżyser Daniel Adamczyk.
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.

reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko
Grafika reklamowa
Lublin 06.11.2025, g. 11:00
od 40.00 PLN
Taniec +1
„reality warping” to najnowsze dzieło Jasmine Ellis, którego premiera odbyła się w czerwcu w Monachium, a następnie zostało pokazane na festiwalu Sommerszene 2023 w Salzburgu.

W świecie, w którym nasze zdolności adaptacyjne muszą zmierzyć się ze sztuczną inteligencją i cyfrowym wizerunkiem nas samych – tańczymy, śpiewamy, wchodzimy w interakcję z rozszerzoną rzeczywistością... Dysonans pomiędzy realnością, percepcją i konstruktem społecznym zostaje zakwestionowany przez dziecięce zdziwienie i figlarność. Praca Jasmine Ellis – mocno oddziałująca sensorycznie, immersyjna i wciągająca – wzywa publiczność do przyjrzenia się naszej relacji z cyfrowym światem i ze sobą nawzajem.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 60 min
Grafika reklamowa
Lublin 06.11.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Taniec +1
„reality warping” to najnowsze dzieło Jasmine Ellis, którego premiera odbyła się w czerwcu w Monachium, a następnie zostało pokazane na festiwalu Sommerszene 2023 w Salzburgu.

W świecie, w którym nasze zdolności adaptacyjne muszą zmierzyć się ze sztuczną inteligencją i cyfrowym wizerunkiem nas samych – tańczymy, śpiewamy, wchodzimy w interakcję z rozszerzoną rzeczywistością... Dysonans pomiędzy realnością, percepcją i konstruktem społecznym zostaje zakwestionowany przez dziecięce zdziwienie i figlarność. Praca Jasmine Ellis – mocno oddziałująca sensorycznie, immersyjna i wciągająca – wzywa publiczność do przyjrzenia się naszej relacji z cyfrowym światem i ze sobą nawzajem.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 60 min
Grafika reklamowa
Lublin 07.11.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
„Second practice”
W dzisiejszej rzeczywistości obowiązki opiekuńcze wciąż w dużej mierze spoczywają na kobietach. Jednocześnie jesteśmy zanurzeni w wirtualnych pseudoprawdach, opiniach i niekończącej się ilości docierających do nas informacji. Wielu z nas żyje w stanie permanentnego zmęczenia. W takim kontekście prosty gest zatrzymania się, wsłuchania w siebie oraz podążania za własnym ciałem i pragnieniami może stać się aktem politycznym. Prywatne jest polityczne.
Z tymi doświadczeniami na scenę wychodzi Martina Hajdyla Lacová – kobieta, tancerka i matka trójki małych dzieci. Jej niemal czterdziestoletnie ciało niesie w sobie wiele historii – zarówno publicznych, jak i prywatnych. „Second practice”, czerpiąc z trzydziestu lat doświadczenia zawodowego i cielesno-tanecznych wspomnień, tworzy przestrzeń powrotu do tego, co dla niej najistotniejsze – uznania swojej historii tańca i ciała, wsłuchania się w siebie poprzez taniec oraz odnalezienia przyjemności w ruchu. Spektakl zaprasza także publiczność do wspólnej podróży przez migawki z przeszłości i teraźniejszości.
Przedstawienie dotyka pragnienia tancerki, kobiety i matki, by zanurzyć się głęboko w sobie poprzez praktykę, która wśród codziennych obowiązków, chaosu, zmęczenia i nieustannych rozproszeń stała się drugorzędna – praktykę uważnego tańca tu i teraz.
Solo Martiny Hajdyli Lacovej, stworzone we współpracy z choreografką Renatą Piotrowską-Auffret, otwiera więc nie tylko osobistą historię, lecz także szerszy obraz tego, czego dzisiejszemu społeczeństwu brakuje, czego potrzebuje lub co samo poddaje w wątpliwość.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!

Czas trwania: 50 min
Grafika reklamowa
Lublin 07.11.2025, g. 20:30
od 30.00 PLN
29 MSTT +2
Tytułowa gra słów EXIST & EXIT ma skłaniać do zastanowienia się nad tym, jak powstaje historia, co istnieje w rzeczywistości, a co jest tylko iluzją… Czy kultura i sztuka przyczyniają się do rozwoju społeczeństwa, czy też są w stanie niszczyć jako narzędzia propagandy?

Żyjemy w czasach, w których tworzone mity o wielkości narodu i kultury zderzają się z prawdziwymi wartościami ludzkiego życia i wolności. Czy kultura jest w stanie przełamać impas i pomóc przezwyciężyć kryzys?
Spektakl EXI(S)T jest oparty na prawdziwych wydarzeniach z życia jednej rodziny, ale takich historii w Ukrainie są dziesiątki tysięcy. To historia pełna bólu, ale też siły, pewności siebie i miłości.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!

Czas trwania: 40 min
Grafika reklamowa
Lublin 08.11.2025, g. 16:00
od 30.00 PLN
29 MSTT +2
Wywodzący się z wyczynowego łyżwiarstwa figurowego Oktawia Ścibior i Samory Ba tworzą eksperymentalne prace choreograficzne i wizualne. „Within A Thousand Suns” to ich duet choreograficzny rozwijany przez cztery lata radykalnych eksperymentów z łyżworolkami i kulami. Wychodząc od wyjątkowej mechaniki ślizgu, spektakl odsłania hybrydowy język tańca kształtowany przez nietypową mobilność wykonawców.

Zbudowany jako choreograficzny tryptyk, spektakl podejmuje refleksję nad świadomymi i nieświadomymi siłami, które kształtują ludzkie zachowania i relacje. Praca kwestionuje nasze uwarunkowania i bada relację między wolnością a determinizmem, przyglądając się nieuchwytnej granicy, która je rozdziela.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
LUBLIN 08.11.2025, g. 18:00
od 100.00 PLN
29 MSTT +2
„Moving Cloud & The Flock”
Sztandarowy szkocki zespół tańca współczesnego – Scottish Dance Theatre – rozpali scenę dwoma ze swoich najodważniejszych i najbardziej dynamicznych spektakli. W „The Flock” tancerki i tancerze wyruszają w akrobatyczną podróż inspirowaną epicką migracją ptaków. W „Moving Cloud” taniec współczesny zderza się z tradycyjną muzyką celtycką – w potężnej, radosnej fuzji.

„The Flock” w choreografii Roser López Espinosy miało brytyjską premierę w 2023 roku na scenie Dundee Rep, ukazując fascynację ptasimi migracjami. To przygoda wspólnego ruchu i wspólnego celu: lot przez bezkresne krajobrazy, przez rozległe niebo. Ta hipnotyzująca podróż przywraca nas zwierzęcej naturze ciała – wysiłkowi, wytrwałości, odporności, pracy zespołowej, pięknu i duchowi wolności.

„Moving Cloud” to ekscytujące spotkanie współczesnego tańca i tradycyjnej muzyki. Nowej choreografii autorstwa uznanej na całym świecie choreografki Sofii Nappi towarzyszy zachwycająca ścieżka dźwiękowa składająca się z ludowej muzyki szkockiej, skomponowanej przez TRIP, LYRE LYRE, Cormaca Byrne'a, Grega Lawsona, Charliego Stewarta i Innesa White'a.

Czas trwania: 80 min z przerwą

Bilety w cenie:
I kategoria 120 zł
II kategoria 100 zł /
bilety z Kartą Taniec to My - 20% zniżki od każdej kategorii (96 zł/ 80 zł) - rezerwacja i zakup tylko w kasie CK
PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
Lublin 08.11.2025, g. 20:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
„A dance for washing mashine and a mother”
Tańczę dla pralki i dla Ciebie, bo nie pamiętam żadnej z naszych rozmów. Nawet nie wiem, czy w ogóle jakieś były. Ludzie mówią, że mnie kochałaś. Ale ja nie pamiętam – ani bycia z tobą, ani twojego głosu, ani twojego dotyku. Mam tylko stare zdjęcia. Patrzę na nie, widzę twoją smutną twarz i wracam do jedynego wspomnienia z tobą. I zaczynam się bać, bo może nawet to, co pamiętam, nigdy się nie wydarzyło. Dlatego tańczę. Tańczę dla Ciebie. Bo nigdy już nie porozmawiamy, ale może jeszcze możemy razem zatańczyć.

„Jakie jest twoje pierwsze wspomnienie o matce?” – takie banalne pytanie, a dla niektórych zupełnie obce. W świecie, w którym matki są albo boginiami, albo potworami z piekła rodem, brak jakiegokolwiek obrazu matki wydaje się nie do pomyślenia. Jak złożyć ten portret? Czy w ogóle trzeba? Jak żyć bez żadnego wyobrażenia o własnej matce?

W 2018 roku Greta Grinevičiūtė rozpoczęła pracę nad tryptykiem od spektaklu „Taniec dla odkurzacza i ojca”. Teraz prezentuje jego drugą część, w której kontynuuje analizę więzi rodzinnych. Jej współpraca z twórcą tańca współczesnego, performerem i wykładowcą Andriusem Katinasem, który w spektaklu pojawia się na nagraniach wideo lub jako głos w rozmowie telefonicznej, nie tylko podtrzymała ideę spektaklu przy życiu, ale nadała jej nową formę, która koresponduje również z relacją Grety z ojcem.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
Lublin 08.11.2025, g. 21:00
od 30.00 PLN
29 MSTT +2
„Akanana, Sweet Banana” to autobiograficzny spektakl, w którym artystka mierzy się z dorastaniem w środowisku wielokulturowym – między różnymi ludźmi, miejscami i instytucjami. To podróż w stronę samopoznania i akceptacji. Na scenie artystka wciela się w postaci, które ją ukształtowały – i przygląda temu, co w niej poruszyły.
Spektakl czerpie z jej korzeni w stylach street dance i technice whacking – część wystąpienia powstaje w pełni improwizacyjnie.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
Lublin 09.11.2025, g. 17:30
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
Czas trwania: 60 min

Julia Buczynska
Sometimes I Hear My Voice
kreacja i wykonanie: Julia Buczynska
choreografia: Ola Komarnicka i Julia Buczynska
muzyka: Ryoji Ikeda „Luxus 1-3”; Tori Amos „Silent All This Years”
czas trwania: 6 min

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it?
Hey, but I don't care
'Cause sometimes
I said sometimes
I hear my voice
And it's been
Here
Silent all these years
„Sometimes I Hear My Voice” to ruchowa próba wyzwolenia kobiecego ciała z kategorii estetycznych, kontekstów narracyjnych i legislacyjnych narzucanych przez męskie spojrzenie – wciąż dominujące w sztukach plastycznych, kulturze, popkulturze i życiu społecznym. To również osobista opowieść o walce o prawo do sprawczości oraz akceptacji i miłości do własnego ciała, bez względu na stopień sprawności i walory wizualne.
Maja Bilek
Fig Tree

muzyka: Philip Glass „Etude No.2”, Etta James „My Heart Cries”
czas trwania: 8 min

Wyobrażałam sobie, że siedzę na tym drzewie i umieram z głodu, ponieważ nie mogę w żaden sposób zdecydować się na to, którą figę zerwać. Miałam ochotę na wszystkie, na absolutnie każdą z tych fig z osobna, ale zerwanie jednej oznaczało automatycznie rezygnację z pozostałych, więc siedziałam, aż figi zaczęły się marszczyć, czernieć i jedna za drugą spadały na ziemię.
Sylwia Plath „Szklany Klosz”

Wewnętrzne zmagania… Stoję przed presją podejmowania kluczowych decyzji życiowych. Poszukuję odpowiedzi na pytania, balansując pomiędzy różnymi możliwymi ścieżkami, które mogłabym obrać. Staję naprzeciw własnej opowieści…

Maja Strokoń
(un)controlled flow

choreografia i taniec: Maja Strokoń
czas trwania: 2 min

„(un)controlled flow” to podróż przez momenty, w których ruch balansuje na granicy improwizacji i precyzji, instynktu i świadomej decyzji. Swoboda splata się z formą w nieustannym przepływie.
Ciało porusza się jak rzeka – chwilami płynie spokojnie i łagodnie, a zaraz potem porywa je rwący nurt emocji. Przepływ ruchu jest świadomą decyzją, ale ciało ulega siłom grawitacji, rytmowi oddechu i emocjom.

Marina Sato
Escape room

czas trwania: 2 min

Inspiracją do stworzenia tej choreografii była seria filmów o tym samym tytule. Głównym założeniem jest dotarcie do celu poprzez pokonanie przeszkód, znajdujących się w poszczególnych pokojach. Podążając za tą myślą, żaden ruch nie jest przypadkowy i jest odzwierciedleniem elementu gry.

Sebastian Olczyk
Samiec Gamma
wykonanie: Sebastian Olczyk
choreografia: Izabela Zawadzka
muzyka: Kompromat
czas trwania: 1 min 49 sek.

Choreograficzny portret męskości niehierarchicznej. Postać outsidera, który wymyka się regułom gry i balansuje na krawędzi – zawieszony między sprzeciwem a pragnieniem – otwiera przestrzeń dla innego sposobu bycia. Ciało nie szuka tu dominacji, lecz wolności – ruch staje się sprzeciwem wobec schematów i opowieścią o sile rodzącej się z inności.

Oskar Kusiołek, Karolina Klasa, Nicola Gremplica
Nikt znikąd

czas trwania: 8 min 38 sek

Obraz przedstawiający historię trojga ludzi, którzy szukają prawdy o samych sobie we współczesnym świecie. Łączy ich wspólny cel, ale każdy z nich chce go osiągnąć w inny sposób. To moment, w którym zachodzi potrzeba zaufania pozostałym. Muszą nauczyć się współpracować i wspierać się nawzajem. „Nikt” czyli wizerunek człowieka, który nie znaczy nic dla społeczeństwa jako indywidualna jednostka. Dopiero w momencie nawiązania współpracy z innymi odkrywa tak naprawdę, kim jest.

Teatr Tańca Zmysł
Utkane (fragment spektaklu)

wykonanie: tancerki Teatru Tańca Zmysł
reżyseria i choreografia: Adrianna Sawczak
muzyka: Michał Nazimek i muzycy
czas trwania: 13 min

Człowiek zawsze pozostaje w relacji – z kimś, do czegoś. Uwikłany w sieci więzi: jednych luźnych, innych nierozerwalnych; jednych bolesnych, innych kruchych. W jego życiu wciąż przeplatają się inni ludzie – czasem przypadkiem, czasem z pełnym zamiarem.

Solo na strunie
Zuzanna Fit

czas trwania: 2 min

Ciało tancerza – jest jak instrument: codziennie nastrajane, szarpane, poddawane wibracjom, uderzeniom, nagłym uniesieniom i zmianom nastroju. Jeśli chcesz zobaczyć muzykę – popatrz na taniec.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK! 
Grafika reklamowa
Lublin 09.11.2025, g. 19:30
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
„through warm temperatures” przywołuje dziedzictwo oleju rycynowego – jako naturalnego remedium, eliksiru i historycznego surowca przenikającego granice. Spektakl zaprasza w podróż do ponownego połączenia z naturą i z własnym ciałem.

Splatając wokal i taniec, praca przechodzi od medytacyjnych gestów do nieskrępowanej ekspresji, prowadząc ku samoakceptacji.

Choreografia i głos Mele Broomes łączą się z wiolonczelą na żywo Simone Seales oraz elektronicznymi pejzażami dźwiękowymi; wykonawczynie przechodzą od wykonań indywidualnych i duetów do ruchu zbiorowego – w stronę ciepła, z zaproszeniem do rozluźnienia.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!

Czas trwania: 60 min
Grafika reklamowa
Lublin 09.11.2025, g. 21:00
od 30.00 PLN
29 MSTT +2
Widoczność kobiet – widoczność ich historii – pozostaje problemem nierozwiązywalnym nawet w świecie nowoczesnych technologii. Kobiety, które niegdyś zniknęły z przestrzeni publicznych, dziś zdają się do nich powracać – do przestrzeni, do których nigdy nie należały; jednak w tle stale doświadczanej presji społecznej niezmiennie pozostaje pytanie istotne także dla historii sztuki: czego w rzeczywistości doświadczają kobiety, poza samowyznaczonym porządkiem własnego życia?

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Czas trwania: 35 min
Grafika reklamowa
Lublin 10.11.2025, g. 18:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
Spektakl zespołu cie. toula limnaios wyrasta z muzyki Gustava Mahlera i poświęcony jest „dzieciom kurzu” – nam samym. Ich ślad głęboko osadza się w naszej pamięci, zarówno indywidualnej, jak i zbiorowej.

W „staubkinder” (dzieci kurzu) pozwalamy porwać się w absurdalny, dezorientujący świat – do złudzenia podobny do naszego: z krytycznymi aspektami teraźniejszości, dzisiejszą złożonością i tą niepewną przestrzenią zwaną przyszłością. Dzieci kurzu szukają oparcia; ziemia pod ich stopami jest im obca. Niepokojące i poetyckie zarazem…

„Obraz Paula Klee zatytułowany «Angelus Novus» przedstawia anioła, który wygląda, jakby miał właśnie oddalić się od czegoś, na co spogląda […] Najchętniej zatrzymałby się, przywrócił zmarłych do życia i scalił to, co zostało rozbite. Ale z raju nadciąga burza, która wplątała się w jego skrzydła i jest tak potężna, że anioł nie może ich złożyć. Burza ta popycha go niepowstrzymanie w stronę przyszłości, do której jest zwrócony plecami, podczas gdy przed nim piętrzy się stos ruin, sięgający nieba. To, co nazywamy postępem, jest właśnie tą burzą.”

O, człowieku! Miej się na baczności!
Co mówi głos najgłębszej północy?
Spałem – i śniłem –,
Z najgłębszego snu zbudziłem się – i słyszę:
świat jest głęboki,
głębszy, niż zdoła odczytać dzień.
Głęboki jest jego ból –,
lecz radość – głębsza jeszcze niż może być cierpienie.
Ból mówi: „Precz! Idź!”
Lecz wszystkie radości pragną wieczności –
– pragną wieczności bezdennej.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK! 
Grafika reklamowa
Lublin 10.11.2025, g. 20:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
„Taranto Aleatorio”
Dwie kobiety jedzą pestki słonecznika – w parku, przed domem, na podwórku.
Dzielą wspólną codzienną przestrzeń, rozmowę, intymność ciszy.
Nagle śpiew i taniec przerywają zwyczajność i wprowadzają magię.
W zawieszonym, enigmatycznym czasie rodzi się choreografia – najpierw jako subtelny wir, który z czasem staje się tornadem.
Dźwięk stukania obcasów narzeka i śmieje się w pętli.
Pieśń, która nie ustaje, wzbija się ku górze i oplata przestrzeń.

Taranto, jako styl flamenco, wywodzi się z górniczych terenów Almeríi. W swojej pierwotnej formie to cante – śpiew prosty, surowy, pozbawiony akompaniamentu gitarowego, zrodzony z potrzeby wolności i nieskrępowanego wyrazu.

W tym sceniczno-badawczym utworze tancerce Maríi del Mar Suárez / LaChachi oraz wokalistce Lola Dolores towarzyszy nagość – symboliczna i dosłowna – z którą eksperymentują. Z szacunkiem dla struktury tradycyjnego tablao poszukują możliwości spotkania tańca i cante, by oddać przestrzeń przypadkowości i przekształceniu. Z ciszy, bez instrumentów, rodzi się rozmowa między głosem a ciałem, w której to, co nieplanowane, staje się częścią języka.

Wezwanie do tańca współbrzmi z quejíos (zawodzeniami) taranto, pozwalając choreografii przekształcać się „przez zarażenie” i chłonąć wszystko, co rodzi się z tańca i śpiewu. W języku scenicznym, wpisanym w nowe dramaturgie, artystki badają ciało i zaskoczenie nagim cante. Nie szukając niczego ostatecznego, pojawiają się gesty niepokorne, humor i przypadek. Taniec i cante ulegają zmianie, nie pękając; integrują te przesunięcia – jak w życiu – by tańczyć dalej.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
Lublin 10.11.2025, g. 21:00
od 30.00 PLN
29 MSTT +2
Jeśli parkiet płonie — czym go podsycić? Trzy osoby performujące pracują z interaktywną oprawą dźwiękową, która uruchamia muzykę tylko wtedy, gdy parkiet jest w ruchu. To zapraszający do zabawy performans, w którym publiczność może najpierw się przyglądać, a potem dołączyć do tworzenia – „dokładając do ognia” własne ciała i taneczne ruchy. Powstał we współpracy z artystą audiowizualnym Cameronem Howardem: kamera internetowa łączy ruch na żywo z prędkością muzyki. Osoby performujące skaczą, kołyszą się i roztańczają podłogę aż do czerwoności, aż leje się pot. Ten projekt to nieustannie pisany list miłosny do tańca społecznego, do wspólnot i do mocy tańca, która potrafi tworzyć przestrzeń.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
Lublin 11.11.2025, g. 16:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
„Terytorium” to spektakl o potrzebie definiowania swojej tożsamości w perspektywie czasu i przestrzeni. Na scenie zobaczymy dwie kobiety, które nie tylko rywalizują o uwagę widza, ale także zmagają się z własnym obrazem doskonałości, który przemija, lub któremu nie mogą sprostać. To historia o tych z nas, które nieustannie poddają się presji pytań o to, co i kiedy powinny zrobić, aby poczuć się „odpowiednie”. W odpowiedzi na pytanie „Kiedy…?” odnajdujemy siebie w morderczych ćwiczeniach, nieustannych nadgodzinach w pracy, kompulsywnych zakupach, seksie, restrykcyjnych dietach lub w ciastkach, którymi się objadamy, kiedy nikt nie patrzy. To także opowieść o szaleństwie, o które się ocieramy, będąc pomiędzy kontrolą i dyscypliną a nieograniczoną wolnością i zachłannością. „Terytorium” podejmuje zagadnienie kruchości istoty ludzkiej wobec czasu i przemijania. Ponad wszystko jest to historia o pragnieniu poczucia sensu swojego istnienia

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!

Czas trwania: 55 min
Grafika reklamowa
Lublin 11.11.2025, g. 18:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
W zawieszeniu, po cichu, przesuwa się niewidzialna linia frontu, rysując dystopijny krajobraz. Przedmioty znikają niemal niepostrzeżenie – zostają po nas tylko ślady, jak relikty obecności. To oda do powolności i prostoty, odpowiedź na lęki pokoleniowe. Powolność staje się tu wyborem – niemal gestem politycznym: próbą rozciągnięcia czasu, sprzeciwu wobec pośpiechu regulującego nasze relacje z rzeczami i ludźmi, a także ćwiczeniem oszczędności środków – tak, by ruch był pełny, prosty, pozbawiony patosu. Utwór dotyka zasadniczej tragedii naszego wieku: powietrza, które wrze.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTEKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!
Grafika reklamowa
Lublin 11.11.2025, g. 20:00
od 40.00 PLN
29 MSTT +2
„After All” to spektakl o śmierci. To celebracja naszej kruchej i odważnej egzystencji, która – za pomocą tańca, teatru, opowieści i komedii – zadaje pytanie: jak radzimy sobie z końcem?

Badając różne obrzędy żałobne – te, które praktykujemy, te, które utraciliśmy, i te, które dopiero powstaną – choreografka Solène Weinachter mierzy się wprost z naszym przejściem między światami. „After All” to pełna nadziei próba przywołania lepszej przestrzeni do bycia ze stratą i wspólnego namysłu nad skończonością naszego życia.

PROMOCJA W KASIE CK:
PRZY ZAKUPIE MIN. 2 BILETÓW NA DOWOLNY SPEKTAKL 29. MSTT, KAŻDY KOLEJNY BILET W CENIE 30 ZŁ!! NIE DOTYCZY SPEKTAKLU Scottish Dance Theatre W CSK!

Czas trwania: 65 min
Teatr
Lublin 27.10.2025, g. 19:00
Teatr
Grafika reklamowa
Lublin 06.11.2025, g. 11:00
Taniec +1
Grafika reklamowa
Lublin 06.11.2025, g. 19:00
Taniec +1
Grafika reklamowa
Lublin 07.11.2025, g. 19:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 07.11.2025, g. 20:30
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 08.11.2025, g. 16:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
LUBLIN 08.11.2025, g. 18:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 08.11.2025, g. 20:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 08.11.2025, g. 21:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 09.11.2025, g. 17:30
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 09.11.2025, g. 19:30
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 09.11.2025, g. 21:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 10.11.2025, g. 18:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 10.11.2025, g. 20:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 10.11.2025, g. 21:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 11.11.2025, g. 16:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 11.11.2025, g. 18:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Lublin 11.11.2025, g. 20:00
29 MSTT +2
Grafika reklamowa
Przejdź do treści