Teatr

Teatr seniora - Fredro Rock
Lublin 16.04.2025, g. 18:00
od 20.00 PLN
Teatr
Jedyna w swoim rodzaju kompilacja najciekawszych tekstów polskiego mistrza komedii – Aleksandra Fredry, w wykonaniu aktorów Teatru Seniora, w rytm klasycznych rockowych hitów!
Michał Zgiet wybrał sceny komedii Aleksandra Fredry i umieścił je w nieoczywistej stylistyce lat 60. XX wieku. To kolejny dowód na to, że perypetie opisane w dziełach jednego z naszych najwybitniejszych komediopisarzy są ponadczasowe.
Reżyseria: Michał Zgiet
Obsada: Teresa Chojnacka-Gajkoś, Grażyna Czarnota, Milena Galicka, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Anna Kuszneruk, Maria Lipiec, Jadwiga Miszczuk, Zofia Wronko-Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Andrzej Samborski, Henryk Szuba
Michał Zgiet wybrał sceny komedii Aleksandra Fredry i umieścił je w nieoczywistej stylistyce lat 60. XX wieku. To kolejny dowód na to, że perypetie opisane w dziełach jednego z naszych najwybitniejszych komediopisarzy są ponadczasowe.
Reżyseria: Michał Zgiet
Obsada: Teresa Chojnacka-Gajkoś, Grażyna Czarnota, Milena Galicka, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Anna Kuszneruk, Maria Lipiec, Jadwiga Miszczuk, Zofia Wronko-Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Andrzej Samborski, Henryk Szuba

Komedia Judyty
Lublin 25.04.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Zamknięta w limbo Judyta czeka na wyrok. Osaczyły ją książki, obrazy, płyty i filmy. Opowiadają kolejne wersje tej samej historii, którą jej odebrano. Od tysiącleci próbuje znaleźć wyjście. Bóg milczy. Za to media pracują niestrudzenie. Sztuczna inteligencja generuje wciąż nowe malowidła autorstwa dawno zmarłych mistrzów. Oni sami nic już nie stworzą, zapewne męczą ich w sąsiednich celach. Ale to tylko przypuszczenie, bo przez grube ściany nic nie słychać. Dźwięk dzwonka oznajmia początek kolejnej rundy niekończącego talk show. Ucięta głowa Holofernesa ma własną opowieść, ale może tym razem jest to kreowana przez Judytę część jej herstorii, którą próbuje oczyścić z cudzych wyobrażeń, sądów, dźwięków, sztuk i obrazów. Dawniej za pośmiertne życie duszy ludzie modlili się i zapalali świece. Dzisiaj zastąpiły je emotikony. Wszystko w Twoich rękach.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.

Komedia Judyty
Lublin 26.04.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Zamknięta w limbo Judyta czeka na wyrok. Osaczyły ją książki, obrazy, płyty i filmy. Opowiadają kolejne wersje tej samej historii, którą jej odebrano. Od tysiącleci próbuje znaleźć wyjście. Bóg milczy. Za to media pracują niestrudzenie. Sztuczna inteligencja generuje wciąż nowe malowidła autorstwa dawno zmarłych mistrzów. Oni sami nic już nie stworzą, zapewne męczą ich w sąsiednich celach. Ale to tylko przypuszczenie, bo przez grube ściany nic nie słychać. Dźwięk dzwonka oznajmia początek kolejnej rundy niekończącego talk show. Ucięta głowa Holofernesa ma własną opowieść, ale może tym razem jest to kreowana przez Judytę część jej herstorii, którą próbuje oczyścić z cudzych wyobrażeń, sądów, dźwięków, sztuk i obrazów. Dawniej za pośmiertne życie duszy ludzie modlili się i zapalali świece. Dzisiaj zastąpiły je emotikony. Wszystko w Twoich rękach.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.

Komedia Judyty
Lublin 27.04.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Zamknięta w limbo Judyta czeka na wyrok. Osaczyły ją książki, obrazy, płyty i filmy. Opowiadają kolejne wersje tej samej historii, którą jej odebrano. Od tysiącleci próbuje znaleźć wyjście. Bóg milczy. Za to media pracują niestrudzenie. Sztuczna inteligencja generuje wciąż nowe malowidła autorstwa dawno zmarłych mistrzów. Oni sami nic już nie stworzą, zapewne męczą ich w sąsiednich celach. Ale to tylko przypuszczenie, bo przez grube ściany nic nie słychać. Dźwięk dzwonka oznajmia początek kolejnej rundy niekończącego talk show. Ucięta głowa Holofernesa ma własną opowieść, ale może tym razem jest to kreowana przez Judytę część jej herstorii, którą próbuje oczyścić z cudzych wyobrażeń, sądów, dźwięków, sztuk i obrazów. Dawniej za pośmiertne życie duszy ludzie modlili się i zapalali świece. Dzisiaj zastąpiły je emotikony. Wszystko w Twoich rękach.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.

Cyberiada
Lublin 09.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Dla Dzieci +1
„Cyberiada”, uznana przez samego Stanisława Lema za jego opus magnum, to arcydzieło na przecięciu baśni, powiastki filozoficznej, satyry i brawurowego eksperymentu językowego. Adaptacji wybranych historii z tej kultowej książki podjął się reżyser Daniel Adamczyk.
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.
reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.
reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko

Cyberiada
Lublin 10.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Dla Dzieci +1
„Cyberiada”, uznana przez samego Stanisława Lema za jego opus magnum, to arcydzieło na przecięciu baśni, powiastki filozoficznej, satyry i brawurowego eksperymentu językowego. Adaptacji wybranych historii z tej kultowej książki podjął się reżyser Daniel Adamczyk.
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.
reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.
reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko

Cyberiada
Lublin 11.05.2025, g. 18:00
od 40.00 PLN
Dla Dzieci +1
„Cyberiada”, uznana przez samego Stanisława Lema za jego opus magnum, to arcydzieło na przecięciu baśni, powiastki filozoficznej, satyry i brawurowego eksperymentu językowego. Adaptacji wybranych historii z tej kultowej książki podjął się reżyser Daniel Adamczyk.
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.
reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.
reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko

Kabaret Starszych Pań i Panów
Lublin 15.05.2025, g. 18:00
od 20.00 PLN
Muzyka +1
Spektakl muzyczny Teatru Seniora z wykorzystaniem piosenek Jeremiego Przybory i muzyki Jerzego Wasowskiego z programu „Kabaret Starszych Panów”.
To przykład pięknej i niezwykłej stylizacji, oddającej wyjątkowy nastrój kultury wysokiej. W wyreżyserowanym przez Michała Zgieta spektaklu, aktorzy Teatru Seniora przy Centrum Kultury w Lublinie, pokażą niewątpliwy urok tego repertuaru.
„Kabaret Starszych Pań i Panów” Teatru Seniora na 41. Ogólnopolskiej Biesiadzie Teatralnej w Horyńcu Zdroju 2020 otrzymał Nagrodę publiczności oraz dwa wyróżnienia jury: za spektakl oraz za reżyserię Michała Zgieta.
reżyseria: Michał Zgiet; obsada: Anna Kuszneruk, Grażyna Czarnota, Maria Lipiec, Zenobia Kotuła, Teresa Chojnacka, Zofia Mitrut, Jerzy Kałduś, Grzegorz Michalec, Tadeusz Nowak, Henryk Szuba
To przykład pięknej i niezwykłej stylizacji, oddającej wyjątkowy nastrój kultury wysokiej. W wyreżyserowanym przez Michała Zgieta spektaklu, aktorzy Teatru Seniora przy Centrum Kultury w Lublinie, pokażą niewątpliwy urok tego repertuaru.
„Kabaret Starszych Pań i Panów” Teatru Seniora na 41. Ogólnopolskiej Biesiadzie Teatralnej w Horyńcu Zdroju 2020 otrzymał Nagrodę publiczności oraz dwa wyróżnienia jury: za spektakl oraz za reżyserię Michała Zgieta.
reżyseria: Michał Zgiet; obsada: Anna Kuszneruk, Grażyna Czarnota, Maria Lipiec, Zenobia Kotuła, Teresa Chojnacka, Zofia Mitrut, Jerzy Kałduś, Grzegorz Michalec, Tadeusz Nowak, Henryk Szuba

Dekalog teatralny "Krótki spektakl o miłości"
Lublin 16.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Dekalog Teatralny
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w
codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu
stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie.
Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne.
Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym
stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy
ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
Miłość to miłość – bez względu na czasy i okoliczności.
Szóste przykazanie „Nie cudzołóż” to obecnie materia dużo potężniejsza niż tylko relacja pomiędzy
partnerami. Babrzemy się w nielojalności, nadwątlaniu zaufania, grze pozorów, potrzebie kontroli.
Inscenizacja „Krótki spektakl o miłości” nawiązuje do szóstej części „Dekalogu”
Kieślowskiego/Piesiewicza, noszącej tytuł „Krótki film o miłości”, z Grażyną Szapołowską i Olafem
Lubaszenką w rolach głównych. Nasze krótkie przedstawienie jest próbą zintensyfikowania
zawartych w filmie treści.
Jeśli bohater Kieślowskiego przy użyciu lunety potrafił odrzeć sąsiadkę z prywatności i ingerować w
jej życie osobiste, to jaki oręż trzyma w ręku Blanka – bohaterka spektaklu, która ma do dyspozycji
specjalistyczną elektronikę i oprogramowanie szpiegujące?
Czworo bohaterów „Krótkiego spektaklu o miłości” ma ogromny problem z nazywaniem,
wyrażaniem i identyfikacją swoich emocji. Dużo pewniej czują się ukryci za monitorami komputerów
i ekranami smartfonów. Wszechpotężna i wszechogarniająca możliwość podglądania daje im
złudzenie wiedzy o innych.
W przedstawieniu „Krótki spektakl o miłości” próbujemy odnaleźć prostotę i czystość, tak trudne do
wychwycenia w plątaninie kabli, sprzętów i gadżetów, które mają zastąpić obecność drugiego
człowieka.
koncepcja i reżyseria: Alina Moś
obsada: Jolanta Olszewska, Joanna Wawrzyńska, Mateusz Michnikowski, Błażej Wójcik
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy i światło: Natalia Kołodziej
muzyka: Dominik Strycharski
ruch sceniczny: Bartosz Bandura
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
czas trwania: 80 miniut
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w
codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu
stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie.
Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne.
Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym
stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy
ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
Miłość to miłość – bez względu na czasy i okoliczności.
Szóste przykazanie „Nie cudzołóż” to obecnie materia dużo potężniejsza niż tylko relacja pomiędzy
partnerami. Babrzemy się w nielojalności, nadwątlaniu zaufania, grze pozorów, potrzebie kontroli.
Inscenizacja „Krótki spektakl o miłości” nawiązuje do szóstej części „Dekalogu”
Kieślowskiego/Piesiewicza, noszącej tytuł „Krótki film o miłości”, z Grażyną Szapołowską i Olafem
Lubaszenką w rolach głównych. Nasze krótkie przedstawienie jest próbą zintensyfikowania
zawartych w filmie treści.
Jeśli bohater Kieślowskiego przy użyciu lunety potrafił odrzeć sąsiadkę z prywatności i ingerować w
jej życie osobiste, to jaki oręż trzyma w ręku Blanka – bohaterka spektaklu, która ma do dyspozycji
specjalistyczną elektronikę i oprogramowanie szpiegujące?
Czworo bohaterów „Krótkiego spektaklu o miłości” ma ogromny problem z nazywaniem,
wyrażaniem i identyfikacją swoich emocji. Dużo pewniej czują się ukryci za monitorami komputerów
i ekranami smartfonów. Wszechpotężna i wszechogarniająca możliwość podglądania daje im
złudzenie wiedzy o innych.
W przedstawieniu „Krótki spektakl o miłości” próbujemy odnaleźć prostotę i czystość, tak trudne do
wychwycenia w plątaninie kabli, sprzętów i gadżetów, które mają zastąpić obecność drugiego
człowieka.
koncepcja i reżyseria: Alina Moś
obsada: Jolanta Olszewska, Joanna Wawrzyńska, Mateusz Michnikowski, Błażej Wójcik
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy i światło: Natalia Kołodziej
muzyka: Dominik Strycharski
ruch sceniczny: Bartosz Bandura
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
czas trwania: 80 miniut

Dekalog teatralny "Krótki spektakl o miłości"
Lublin 17.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Dekalog Teatralny
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w
codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu
stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie.
Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne.
Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym
stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy
ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
Miłość to miłość – bez względu na czasy i okoliczności.
Szóste przykazanie „Nie cudzołóż” to obecnie materia dużo potężniejsza niż tylko relacja pomiędzy
partnerami. Babrzemy się w nielojalności, nadwątlaniu zaufania, grze pozorów, potrzebie kontroli.
Inscenizacja „Krótki spektakl o miłości” nawiązuje do szóstej części „Dekalogu”
Kieślowskiego/Piesiewicza, noszącej tytuł „Krótki film o miłości”, z Grażyną Szapołowską i Olafem
Lubaszenką w rolach głównych. Nasze krótkie przedstawienie jest próbą zintensyfikowania
zawartych w filmie treści.
Jeśli bohater Kieślowskiego przy użyciu lunety potrafił odrzeć sąsiadkę z prywatności i ingerować w
jej życie osobiste, to jaki oręż trzyma w ręku Blanka – bohaterka spektaklu, która ma do dyspozycji
specjalistyczną elektronikę i oprogramowanie szpiegujące?
Czworo bohaterów „Krótkiego spektaklu o miłości” ma ogromny problem z nazywaniem,
wyrażaniem i identyfikacją swoich emocji. Dużo pewniej czują się ukryci za monitorami komputerów
i ekranami smartfonów. Wszechpotężna i wszechogarniająca możliwość podglądania daje im
złudzenie wiedzy o innych.
W przedstawieniu „Krótki spektakl o miłości” próbujemy odnaleźć prostotę i czystość, tak trudne do
wychwycenia w plątaninie kabli, sprzętów i gadżetów, które mają zastąpić obecność drugiego
człowieka.
koncepcja i reżyseria: Alina Moś
obsada: Jolanta Olszewska, Joanna Wawrzyńska, Mateusz Michnikowski, Błażej Wójcik
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy i światło: Natalia Kołodziej
muzyka: Dominik Strycharski
ruch sceniczny: Bartosz Bandura
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
czas trwania: 80 miniut
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w
codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu
stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie.
Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne.
Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym
stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy
ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
Miłość to miłość – bez względu na czasy i okoliczności.
Szóste przykazanie „Nie cudzołóż” to obecnie materia dużo potężniejsza niż tylko relacja pomiędzy
partnerami. Babrzemy się w nielojalności, nadwątlaniu zaufania, grze pozorów, potrzebie kontroli.
Inscenizacja „Krótki spektakl o miłości” nawiązuje do szóstej części „Dekalogu”
Kieślowskiego/Piesiewicza, noszącej tytuł „Krótki film o miłości”, z Grażyną Szapołowską i Olafem
Lubaszenką w rolach głównych. Nasze krótkie przedstawienie jest próbą zintensyfikowania
zawartych w filmie treści.
Jeśli bohater Kieślowskiego przy użyciu lunety potrafił odrzeć sąsiadkę z prywatności i ingerować w
jej życie osobiste, to jaki oręż trzyma w ręku Blanka – bohaterka spektaklu, która ma do dyspozycji
specjalistyczną elektronikę i oprogramowanie szpiegujące?
Czworo bohaterów „Krótkiego spektaklu o miłości” ma ogromny problem z nazywaniem,
wyrażaniem i identyfikacją swoich emocji. Dużo pewniej czują się ukryci za monitorami komputerów
i ekranami smartfonów. Wszechpotężna i wszechogarniająca możliwość podglądania daje im
złudzenie wiedzy o innych.
W przedstawieniu „Krótki spektakl o miłości” próbujemy odnaleźć prostotę i czystość, tak trudne do
wychwycenia w plątaninie kabli, sprzętów i gadżetów, które mają zastąpić obecność drugiego
człowieka.
koncepcja i reżyseria: Alina Moś
obsada: Jolanta Olszewska, Joanna Wawrzyńska, Mateusz Michnikowski, Błażej Wójcik
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy i światło: Natalia Kołodziej
muzyka: Dominik Strycharski
ruch sceniczny: Bartosz Bandura
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
czas trwania: 80 miniut

Dekalog teatralny "Krótki spektakl o miłości"
Lublin 18.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Dekalog Teatralny
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w
codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu
stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie.
Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne.
Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym
stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy
ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
Miłość to miłość – bez względu na czasy i okoliczności.
Szóste przykazanie „Nie cudzołóż” to obecnie materia dużo potężniejsza niż tylko relacja pomiędzy
partnerami. Babrzemy się w nielojalności, nadwątlaniu zaufania, grze pozorów, potrzebie kontroli.
Inscenizacja „Krótki spektakl o miłości” nawiązuje do szóstej części „Dekalogu”
Kieślowskiego/Piesiewicza, noszącej tytuł „Krótki film o miłości”, z Grażyną Szapołowską i Olafem
Lubaszenką w rolach głównych. Nasze krótkie przedstawienie jest próbą zintensyfikowania
zawartych w filmie treści.
Jeśli bohater Kieślowskiego przy użyciu lunety potrafił odrzeć sąsiadkę z prywatności i ingerować w
jej życie osobiste, to jaki oręż trzyma w ręku Blanka – bohaterka spektaklu, która ma do dyspozycji
specjalistyczną elektronikę i oprogramowanie szpiegujące?
Czworo bohaterów „Krótkiego spektaklu o miłości” ma ogromny problem z nazywaniem,
wyrażaniem i identyfikacją swoich emocji. Dużo pewniej czują się ukryci za monitorami komputerów
i ekranami smartfonów. Wszechpotężna i wszechogarniająca możliwość podglądania daje im
złudzenie wiedzy o innych.
W przedstawieniu „Krótki spektakl o miłości” próbujemy odnaleźć prostotę i czystość, tak trudne do
wychwycenia w plątaninie kabli, sprzętów i gadżetów, które mają zastąpić obecność drugiego
człowieka.
koncepcja i reżyseria: Alina Moś
obsada: Jolanta Olszewska, Joanna Wawrzyńska, Mateusz Michnikowski, Błażej Wójcik
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy i światło: Natalia Kołodziej
muzyka: Dominik Strycharski
ruch sceniczny: Bartosz Bandura
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
czas trwania: 80 miniut
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w
codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu
stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie.
Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne.
Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym
stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy
ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
Miłość to miłość – bez względu na czasy i okoliczności.
Szóste przykazanie „Nie cudzołóż” to obecnie materia dużo potężniejsza niż tylko relacja pomiędzy
partnerami. Babrzemy się w nielojalności, nadwątlaniu zaufania, grze pozorów, potrzebie kontroli.
Inscenizacja „Krótki spektakl o miłości” nawiązuje do szóstej części „Dekalogu”
Kieślowskiego/Piesiewicza, noszącej tytuł „Krótki film o miłości”, z Grażyną Szapołowską i Olafem
Lubaszenką w rolach głównych. Nasze krótkie przedstawienie jest próbą zintensyfikowania
zawartych w filmie treści.
Jeśli bohater Kieślowskiego przy użyciu lunety potrafił odrzeć sąsiadkę z prywatności i ingerować w
jej życie osobiste, to jaki oręż trzyma w ręku Blanka – bohaterka spektaklu, która ma do dyspozycji
specjalistyczną elektronikę i oprogramowanie szpiegujące?
Czworo bohaterów „Krótkiego spektaklu o miłości” ma ogromny problem z nazywaniem,
wyrażaniem i identyfikacją swoich emocji. Dużo pewniej czują się ukryci za monitorami komputerów
i ekranami smartfonów. Wszechpotężna i wszechogarniająca możliwość podglądania daje im
złudzenie wiedzy o innych.
W przedstawieniu „Krótki spektakl o miłości” próbujemy odnaleźć prostotę i czystość, tak trudne do
wychwycenia w plątaninie kabli, sprzętów i gadżetów, które mają zastąpić obecność drugiego
człowieka.
koncepcja i reżyseria: Alina Moś
obsada: Jolanta Olszewska, Joanna Wawrzyńska, Mateusz Michnikowski, Błażej Wójcik
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy i światło: Natalia Kołodziej
muzyka: Dominik Strycharski
ruch sceniczny: Bartosz Bandura
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
czas trwania: 80 miniut

Najpiękniejszy Wschód
Lublin 23.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Doświadczenia uczestnika białoruskich protestów w procesie teatralnej art terapii zaczęły rezonować z drugą częścią Dziadów Mickiewicza. Punktem wyjścia są zdjęcia wykonane przez Zmicera Waynowskiego, który jako bezpośredni uczestnik protestów potrafił uchwycić i utrwalić na błonach filmowych wszystkie główne wątki tej złożonej i dramatycznej historii. W listopadzie 2020 roku Zmicera Waynowskiego zatrzymano podczas tradycyjnej cotygodniowej akcji protestu pod tytułem „Marsz emerytów”. Został skazany na 13 dni aresztu na podstawie cieszącego się złą sławą artykułu administracyjnego 23.34. To była jego ostatnia praca w terenie. Po odbyciu kary autor został poddany dalszym naciskom i szykanom oraz zmuszony do opuszczenia kraju. Obecnie mieszka w Lublinie.
spektakl po białorusku, z polskimi i angielskimi napisami
czas trwania: 90 minut
spektakl po białorusku, z polskimi i angielskimi napisami
czas trwania: 90 minut

Najpiękniejszy Wschód
Lublin 24.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Doświadczenia uczestnika białoruskich protestów w procesie teatralnej art terapii zaczęły rezonować z drugą częścią Dziadów Mickiewicza. Punktem wyjścia są zdjęcia wykonane przez Zmicera Waynowskiego, który jako bezpośredni uczestnik protestów potrafił uchwycić i utrwalić na błonach filmowych wszystkie główne wątki tej złożonej i dramatycznej historii. W listopadzie 2020 roku Zmicera Waynowskiego zatrzymano podczas tradycyjnej cotygodniowej akcji protestu pod tytułem „Marsz emerytów”. Został skazany na 13 dni aresztu na podstawie cieszącego się złą sławą artykułu administracyjnego 23.34. To była jego ostatnia praca w terenie. Po odbyciu kary autor został poddany dalszym naciskom i szykanom oraz zmuszony do opuszczenia kraju. Obecnie mieszka w Lublinie.
spektakl po białorusku, z polskimi i angielskimi napisami
czas trwania: 90 minut
spektakl po białorusku, z polskimi i angielskimi napisami
czas trwania: 90 minut

“O czym marzą kulki?”
Lublin 27.05.2025, g. 10:00
od 40.00 PLN
Dla Dzieci +2
Spektakl taneczno-plastyczny dla dzieci i ich rodziców oraz wszystkich osób, które chcą się cieszyć atmosferą zabawy i przeobrażenia. Zapraszamy również fanów nowoczesnej muzyki z dźwiękami gitary, ukulele, ocarina i innych.
O czym marzą kulki? Czy chcą toczyć się całymi dniami, skakać, latać jak ptaki, pływać niczym ryby, brzęczeć jak owady? Czy może jak kosmiczny statek lecieć w przestworza bądź jak zegar na Ziemi skrupulatnie odmierzać czas? Czy my bawimy się kulkami, czy może one bawią się nami? Czy można zaprzyjaźnić się z kulkami i czy kulka może stać się jedną z nas?
Język tańca współczesnego nie tworzy w tym spektaklu typowej opowieści, lecz wprowadza dziecko w świat kształtów i faktur, skojarzeń i odczuć. Muzyka i światło tworzą atmosferę, w której prozaiczny przedmiot, wywołuje niezwykłe skojarzenia. Kiedy nie ma słów, a tylko ruch staje się nośnikiem treści i formy, dzieci mają większe pole do interpretacji tego, co widzą i odczuwają. Jest tu zabawa, kolor, lekkość i są… bańki mydlane!
Spektakl wyprodukowany przez Lubelski Teatr Tańca z udziałem artystów i artystek z Polski i Białorusi.
koncepcja: Inna Aslamova; choreografia: Inna Aslamova i tancerki; muzyka: Uladzimir Maliukou; taniec: Alesia Seraya, Maria Micek, Sofiya Kiykovska, Beata Mysiak; projekt oświetlenia: Marcin Kabat Kowalczuk; realizacja oświetlenia: Mikołaj Pacholczyk; kostiumy: Aleksandra Konarska;
czas trwania: 45 min; premiera: 4.06.2023
Zadanie finansowane jest ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem Programu jest Centrum Kultury w Lublinie.
O czym marzą kulki? Czy chcą toczyć się całymi dniami, skakać, latać jak ptaki, pływać niczym ryby, brzęczeć jak owady? Czy może jak kosmiczny statek lecieć w przestworza bądź jak zegar na Ziemi skrupulatnie odmierzać czas? Czy my bawimy się kulkami, czy może one bawią się nami? Czy można zaprzyjaźnić się z kulkami i czy kulka może stać się jedną z nas?
Język tańca współczesnego nie tworzy w tym spektaklu typowej opowieści, lecz wprowadza dziecko w świat kształtów i faktur, skojarzeń i odczuć. Muzyka i światło tworzą atmosferę, w której prozaiczny przedmiot, wywołuje niezwykłe skojarzenia. Kiedy nie ma słów, a tylko ruch staje się nośnikiem treści i formy, dzieci mają większe pole do interpretacji tego, co widzą i odczuwają. Jest tu zabawa, kolor, lekkość i są… bańki mydlane!
Spektakl wyprodukowany przez Lubelski Teatr Tańca z udziałem artystów i artystek z Polski i Białorusi.
koncepcja: Inna Aslamova; choreografia: Inna Aslamova i tancerki; muzyka: Uladzimir Maliukou; taniec: Alesia Seraya, Maria Micek, Sofiya Kiykovska, Beata Mysiak; projekt oświetlenia: Marcin Kabat Kowalczuk; realizacja oświetlenia: Mikołaj Pacholczyk; kostiumy: Aleksandra Konarska;
czas trwania: 45 min; premiera: 4.06.2023
Zadanie finansowane jest ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem Programu jest Centrum Kultury w Lublinie.

“O czym marzą kulki?”
Lublin 28.05.2025, g. 10:00
od 40.00 PLN
Dla Dzieci +2
Spektakl taneczno-plastyczny dla dzieci i ich rodziców oraz wszystkich osób, które chcą się cieszyć atmosferą zabawy i przeobrażenia. Zapraszamy również fanów nowoczesnej muzyki z dźwiękami gitary, ukulele, ocarina i innych.
O czym marzą kulki? Czy chcą toczyć się całymi dniami, skakać, latać jak ptaki, pływać niczym ryby, brzęczeć jak owady? Czy może jak kosmiczny statek lecieć w przestworza bądź jak zegar na Ziemi skrupulatnie odmierzać czas? Czy my bawimy się kulkami, czy może one bawią się nami? Czy można zaprzyjaźnić się z kulkami i czy kulka może stać się jedną z nas?
Język tańca współczesnego nie tworzy w tym spektaklu typowej opowieści, lecz wprowadza dziecko w świat kształtów i faktur, skojarzeń i odczuć. Muzyka i światło tworzą atmosferę, w której prozaiczny przedmiot, wywołuje niezwykłe skojarzenia. Kiedy nie ma słów, a tylko ruch staje się nośnikiem treści i formy, dzieci mają większe pole do interpretacji tego, co widzą i odczuwają. Jest tu zabawa, kolor, lekkość i są… bańki mydlane!
Spektakl wyprodukowany przez Lubelski Teatr Tańca z udziałem artystów i artystek z Polski i Białorusi.
koncepcja: Inna Aslamova; choreografia: Inna Aslamova i tancerki; muzyka: Uladzimir Maliukou; taniec: Alesia Seraya, Maria Micek, Sofiya Kiykovska, Beata Mysiak; projekt oświetlenia: Marcin Kabat Kowalczuk; realizacja oświetlenia: Mikołaj Pacholczyk; kostiumy: Aleksandra Konarska;
czas trwania: 45 min; premiera: 4.06.2023
Zadanie finansowane jest ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem Programu jest Centrum Kultury w Lublinie.
O czym marzą kulki? Czy chcą toczyć się całymi dniami, skakać, latać jak ptaki, pływać niczym ryby, brzęczeć jak owady? Czy może jak kosmiczny statek lecieć w przestworza bądź jak zegar na Ziemi skrupulatnie odmierzać czas? Czy my bawimy się kulkami, czy może one bawią się nami? Czy można zaprzyjaźnić się z kulkami i czy kulka może stać się jedną z nas?
Język tańca współczesnego nie tworzy w tym spektaklu typowej opowieści, lecz wprowadza dziecko w świat kształtów i faktur, skojarzeń i odczuć. Muzyka i światło tworzą atmosferę, w której prozaiczny przedmiot, wywołuje niezwykłe skojarzenia. Kiedy nie ma słów, a tylko ruch staje się nośnikiem treści i formy, dzieci mają większe pole do interpretacji tego, co widzą i odczuwają. Jest tu zabawa, kolor, lekkość i są… bańki mydlane!
Spektakl wyprodukowany przez Lubelski Teatr Tańca z udziałem artystów i artystek z Polski i Białorusi.
koncepcja: Inna Aslamova; choreografia: Inna Aslamova i tancerki; muzyka: Uladzimir Maliukou; taniec: Alesia Seraya, Maria Micek, Sofiya Kiykovska, Beata Mysiak; projekt oświetlenia: Marcin Kabat Kowalczuk; realizacja oświetlenia: Mikołaj Pacholczyk; kostiumy: Aleksandra Konarska;
czas trwania: 45 min; premiera: 4.06.2023
Zadanie finansowane jest ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem Programu jest Centrum Kultury w Lublinie.

Pod lodem
Lublin 30.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
„Pod lodem” to uzupełnienie, uwspółcześnienie i rozmowa z pierwszym odcinkiem „Dekalogu” Kieślowskiego/Piesiewicza.
Nie da się cofnąć ruchu. Żadnego ruchu. Wszystko, co robimy i czego nie robimy, co mówimy i czego nie mówimy, ma swoje realne konsekwencje. I wszystko zostaje na zawsze. To, czego nie zrobiliśmy i co zrobiliśmy, będzie z nami na stałe. Będzie wpływać na nasze sny. Będzie nam się odtwarzać w głowie w bezsenne noce, bez możliwości wyłączenia. I wreszcie będzie istnieć w konsekwencjach. Istnieje kontrast pomiędzy lekkością naszych poczynań i błahością zdarzeń, a ich nieubłaganą trwałością. W świecie, w którym coraz częściej partneruje nam sztuczna inteligencja, ta nieuchronność i ten kontrast są znacznie bardziej widoczne, jaskrawe i ostre. Nie będziesz miał cudzych bogów przede mną? Kim są dziś cudzy bogowie? Nasz bóg był bogiem ludzkim. Cudzy bogowie nie są ludzcy. Więc czyi?
koncepcja, reżyseria i scenografia: Łukasz Witt-Michałowski; obsada: Ewa Pająk, Anna-Maria Sieklucka, Agnieszka Warchulska, Arkadiusz Cyran, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica; tekst: Artur Pałyga; kostiumy: Beata Wójcik, Łukasz Witt-Michałowski; muzyka i sound design: Piotr Bańka; światło i multimedia: Grzegorz Polak; przygotowanie materiałów filmowych: Grzegorz Filipiak; kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk; zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Małgorzata Drozd-Domaciuk, Joanna Kolstrung
Nie da się cofnąć ruchu. Żadnego ruchu. Wszystko, co robimy i czego nie robimy, co mówimy i czego nie mówimy, ma swoje realne konsekwencje. I wszystko zostaje na zawsze. To, czego nie zrobiliśmy i co zrobiliśmy, będzie z nami na stałe. Będzie wpływać na nasze sny. Będzie nam się odtwarzać w głowie w bezsenne noce, bez możliwości wyłączenia. I wreszcie będzie istnieć w konsekwencjach. Istnieje kontrast pomiędzy lekkością naszych poczynań i błahością zdarzeń, a ich nieubłaganą trwałością. W świecie, w którym coraz częściej partneruje nam sztuczna inteligencja, ta nieuchronność i ten kontrast są znacznie bardziej widoczne, jaskrawe i ostre. Nie będziesz miał cudzych bogów przede mną? Kim są dziś cudzy bogowie? Nasz bóg był bogiem ludzkim. Cudzy bogowie nie są ludzcy. Więc czyi?
koncepcja, reżyseria i scenografia: Łukasz Witt-Michałowski; obsada: Ewa Pająk, Anna-Maria Sieklucka, Agnieszka Warchulska, Arkadiusz Cyran, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica; tekst: Artur Pałyga; kostiumy: Beata Wójcik, Łukasz Witt-Michałowski; muzyka i sound design: Piotr Bańka; światło i multimedia: Grzegorz Polak; przygotowanie materiałów filmowych: Grzegorz Filipiak; kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk; zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Małgorzata Drozd-Domaciuk, Joanna Kolstrung

Pod lodem
Lublin 31.05.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
„Pod lodem” to uzupełnienie, uwspółcześnienie i rozmowa z pierwszym odcinkiem „Dekalogu” Kieślowskiego/Piesiewicza.
Nie da się cofnąć ruchu. Żadnego ruchu. Wszystko, co robimy i czego nie robimy, co mówimy i czego nie mówimy, ma swoje realne konsekwencje. I wszystko zostaje na zawsze. To, czego nie zrobiliśmy i co zrobiliśmy, będzie z nami na stałe. Będzie wpływać na nasze sny. Będzie nam się odtwarzać w głowie w bezsenne noce, bez możliwości wyłączenia. I wreszcie będzie istnieć w konsekwencjach. Istnieje kontrast pomiędzy lekkością naszych poczynań i błahością zdarzeń, a ich nieubłaganą trwałością. W świecie, w którym coraz częściej partneruje nam sztuczna inteligencja, ta nieuchronność i ten kontrast są znacznie bardziej widoczne, jaskrawe i ostre. Nie będziesz miał cudzych bogów przede mną? Kim są dziś cudzy bogowie? Nasz bóg był bogiem ludzkim. Cudzy bogowie nie są ludzcy. Więc czyi?
koncepcja, reżyseria i scenografia: Łukasz Witt-Michałowski; obsada: Ewa Pająk, Anna-Maria Sieklucka, Agnieszka Warchulska, Arkadiusz Cyran, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica; tekst: Artur Pałyga; kostiumy: Beata Wójcik, Łukasz Witt-Michałowski; muzyka i sound design: Piotr Bańka; światło i multimedia: Grzegorz Polak; przygotowanie materiałów filmowych: Grzegorz Filipiak; kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk; zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Małgorzata Drozd-Domaciuk, Joanna Kolstrung
Nie da się cofnąć ruchu. Żadnego ruchu. Wszystko, co robimy i czego nie robimy, co mówimy i czego nie mówimy, ma swoje realne konsekwencje. I wszystko zostaje na zawsze. To, czego nie zrobiliśmy i co zrobiliśmy, będzie z nami na stałe. Będzie wpływać na nasze sny. Będzie nam się odtwarzać w głowie w bezsenne noce, bez możliwości wyłączenia. I wreszcie będzie istnieć w konsekwencjach. Istnieje kontrast pomiędzy lekkością naszych poczynań i błahością zdarzeń, a ich nieubłaganą trwałością. W świecie, w którym coraz częściej partneruje nam sztuczna inteligencja, ta nieuchronność i ten kontrast są znacznie bardziej widoczne, jaskrawe i ostre. Nie będziesz miał cudzych bogów przede mną? Kim są dziś cudzy bogowie? Nasz bóg był bogiem ludzkim. Cudzy bogowie nie są ludzcy. Więc czyi?
koncepcja, reżyseria i scenografia: Łukasz Witt-Michałowski; obsada: Ewa Pająk, Anna-Maria Sieklucka, Agnieszka Warchulska, Arkadiusz Cyran, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica; tekst: Artur Pałyga; kostiumy: Beata Wójcik, Łukasz Witt-Michałowski; muzyka i sound design: Piotr Bańka; światło i multimedia: Grzegorz Polak; przygotowanie materiałów filmowych: Grzegorz Filipiak; kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk; zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Małgorzata Drozd-Domaciuk, Joanna Kolstrung
Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i stołek
Lublin 01.06.2025, g. 12:00
od 25.00 PLN
Dla Dzieci +1
„Jeżeli komukolwiek może się coś złego przytrafić, to właśnie jej się przytrafi, taki urok żyrafi” obwieszcza wesoło Kameleon.
Żyrafa jest pechowa, odkąd pamięta, a zwierzęta całej Afryki chowają się przed nią, aby nie ściągnąć na siebie jakiejś ałajćki lub większego niedajszef nieszczęścia. Pewnego dnia jednak stanie się coś nieoczekiwanego, co sprawi, że Żyrafa spotka wyjątkowych kompanów, dla których nie będzie kulą u nogi. Razem wyruszą na pewną wyprawę… Wesoła i mądra opowieść o przyjaźni i poszukiwaniu sensu w życiu. Spektakl od 3 do 93 roku życia… W drogę!
Żyrafa jest pechowa, odkąd pamięta, a zwierzęta całej Afryki chowają się przed nią, aby nie ściągnąć na siebie jakiejś ałajćki lub większego niedajszef nieszczęścia. Pewnego dnia jednak stanie się coś nieoczekiwanego, co sprawi, że Żyrafa spotka wyjątkowych kompanów, dla których nie będzie kulą u nogi. Razem wyruszą na pewną wyprawę… Wesoła i mądra opowieść o przyjaźni i poszukiwaniu sensu w życiu. Spektakl od 3 do 93 roku życia… W drogę!
Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i stołek
Lublin 01.06.2025, g. 16:00
od 25.00 PLN
Dla Dzieci +1
„Jeżeli komukolwiek może się coś złego przytrafić, to właśnie jej się przytrafi, taki urok żyrafi” obwieszcza wesoło Kameleon.
Żyrafa jest pechowa, odkąd pamięta, a zwierzęta całej Afryki chowają się przed nią, aby nie ściągnąć na siebie jakiejś ałajćki lub większego niedajszef nieszczęścia. Pewnego dnia jednak stanie się coś nieoczekiwanego, co sprawi, że Żyrafa spotka wyjątkowych kompanów, dla których nie będzie kulą u nogi. Razem wyruszą na pewną wyprawę… Wesoła i mądra opowieść o przyjaźni i poszukiwaniu sensu w życiu. Spektakl od 3 do 93 roku życia… W drogę!
Żyrafa jest pechowa, odkąd pamięta, a zwierzęta całej Afryki chowają się przed nią, aby nie ściągnąć na siebie jakiejś ałajćki lub większego niedajszef nieszczęścia. Pewnego dnia jednak stanie się coś nieoczekiwanego, co sprawi, że Żyrafa spotka wyjątkowych kompanów, dla których nie będzie kulą u nogi. Razem wyruszą na pewną wyprawę… Wesoła i mądra opowieść o przyjaźni i poszukiwaniu sensu w życiu. Spektakl od 3 do 93 roku życia… W drogę!
Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i stołek
Lublin 02.06.2025, g. 10:00
od 25.00 PLN
Dla Dzieci +1
„Jeżeli komukolwiek może się coś złego przytrafić, to właśnie jej się przytrafi, taki urok żyrafi” obwieszcza wesoło Kameleon.
Żyrafa jest pechowa, odkąd pamięta, a zwierzęta całej Afryki chowają się przed nią, aby nie ściągnąć na siebie jakiejś ałajćki lub większego niedajszef nieszczęścia. Pewnego dnia jednak stanie się coś nieoczekiwanego, co sprawi, że Żyrafa spotka wyjątkowych kompanów, dla których nie będzie kulą u nogi. Razem wyruszą na pewną wyprawę… Wesoła i mądra opowieść o przyjaźni i poszukiwaniu sensu w życiu. Spektakl od 3 do 93 roku życia… W drogę!
Żyrafa jest pechowa, odkąd pamięta, a zwierzęta całej Afryki chowają się przed nią, aby nie ściągnąć na siebie jakiejś ałajćki lub większego niedajszef nieszczęścia. Pewnego dnia jednak stanie się coś nieoczekiwanego, co sprawi, że Żyrafa spotka wyjątkowych kompanów, dla których nie będzie kulą u nogi. Razem wyruszą na pewną wyprawę… Wesoła i mądra opowieść o przyjaźni i poszukiwaniu sensu w życiu. Spektakl od 3 do 93 roku życia… W drogę!

Ryt przejścia
Lublin 06.06.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
Są wśród nas tacy, którzy tęsknią za rytuałem. Są tacy, którzy uważają, że wciąż jest możliwy, z pewnością konieczny. Są i tacy, którzy krzycząc o tym - zostali pozbawieni głosu. To może być wiadomość do Ciebie. Scena stała się labiryntem, taniec wyprowadza z matni, proroctwo jest ciężkie jak rtęć. Uchylamy drzwi. Interaktywna, nie-linearna, imersyjna podróż w towarzystwie Antonina Artauda i Wacława Niżyńskiego, oraz zwierząt totemicznych - ku megalitycznym świątyniom i syntezatorom modularnym. Rozpocznie się w miejscu wybranym przez pasażera. Następną wiadomość otrzymasz po rejestracji. Jakie imię wybierzesz? Dokąd wysłać pierwszy list?
W celu pozyskania instrukcji przygotowania się do spektaklu „Ryt przejścia”, prosimy o przesłanie prośby na adres: rytprzejscia@gmail.com
Spektakl od 16 lat.
czas trwania: 150 min (bez przerwy)
W celu pozyskania instrukcji przygotowania się do spektaklu „Ryt przejścia”, prosimy o przesłanie prośby na adres: rytprzejscia@gmail.com
Spektakl od 16 lat.
czas trwania: 150 min (bez przerwy)

Sanatorium Zdrowie PLUS
Lublin 12.06.2025, g. 18:00
od 20.00 PLN
Teatr
Do uzdrowiska ze wszystkich stron kraju zjeżdżają kuracjusze. Wszystko toczy się normalnym rytmem: meldunek, obiad, kolacja. Pensjonariusze są ciepło przyjęci przez obsługę medyczną. Sytuacja zmienia się podczas pierwszego wieczorku tanecznego. Następuje nieoczekiwany zwrot akcji, który w finale doprowadza do sensacyjnej pointy.
Spektakl to komedia charakterów i sytuacji, z wątkiem kryminalnym, osadzona w realiach Sanatorium. Powstał na podstawie autorskiego scenariusza reżysera, aktora, założyciela i opiekuna Teatru Seniora – Michała Zgieta.
Teatru Seniora to amatorska grupa teatralna, działająca w Centrum Kultury w Lublinie od 2014 roku.
Reżyseria: Michał Zgiet
Występują: Grażyna Czarnota, Anna Gaik, Milena Galicka, Beata Kamińska, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Maria Lipiec, Lidia Sadowska, Małgorzata Starzyńska, Sylwia Wiązowska, Zofia Wronko -Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Grzegorz Michalec, Henryk Szuba, Zygmunt Tatara,
Scenografia, kostiumy, rekwizyty: Kamil Filipowski
Światło: Krzysztof „Brzydal” Cybula
Produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec
czas trwania 50 min
Spektakl to komedia charakterów i sytuacji, z wątkiem kryminalnym, osadzona w realiach Sanatorium. Powstał na podstawie autorskiego scenariusza reżysera, aktora, założyciela i opiekuna Teatru Seniora – Michała Zgieta.
Teatru Seniora to amatorska grupa teatralna, działająca w Centrum Kultury w Lublinie od 2014 roku.
Reżyseria: Michał Zgiet
Występują: Grażyna Czarnota, Anna Gaik, Milena Galicka, Beata Kamińska, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Maria Lipiec, Lidia Sadowska, Małgorzata Starzyńska, Sylwia Wiązowska, Zofia Wronko -Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Grzegorz Michalec, Henryk Szuba, Zygmunt Tatara,
Scenografia, kostiumy, rekwizyty: Kamil Filipowski
Światło: Krzysztof „Brzydal” Cybula
Produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec
czas trwania 50 min

Zły
Lublin 20.06.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
To autobiograficzna opowieść Dariusza Jeża, który zanim zabłysnął na deskach teatru, był wysoką figurą lubelskiego półświatka.
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek

Zły
Lublin 21.06.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
To autobiograficzna opowieść Dariusza Jeża, który zanim zabłysnął na deskach teatru, był wysoką figurą lubelskiego półświatka.
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek

Zły
Lublin 22.06.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
To autobiograficzna opowieść Dariusza Jeża, który zanim zabłysnął na deskach teatru, był wysoką figurą lubelskiego półświatka.
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek

Fathers
Lublin 27.06.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
FATHERS: Monodram wojenny w wykonaniu Maksyma Demskyiego
Centrum Kultury w Lublinie z dumą prezentuje "FATHERS", monodram ukraińskiego reżysera Maksyma Demskyiego, zrealizowany w ramach jego rezydencji artystycznej Culture Moves Europe mobility project. Spektakl, poruszający tematykę traumy wojennej i uchodźstwa, to nie tylko wyraz artystycznej wizji Demskiego, ale również głęboko osobiste świadectwo doświadczeń reżysera.
Demski, znany ze swoich odważnych i prowokujących do refleksji spektakli, tym razem staje na scenie sam, by opowiedzieć historię człowieka naznaczonego piętnem wojny. Czerpając inspirację m.in. z książki Ivana Bogrianogo "Człowiek biegnie nad przepaścią" oraz współczesnych ukraińskich kronik wojennych, Demskyi tworzy poruszający obraz rzeczywistości naznaczonej konfliktem. Spektakl wzbogacają kompozycje muzyczne Pawła Passiniego oraz projekcje Aleny Semeniuk, a choreografię stworzyła ukraińska tancerka Khristina Shyshkaryova.
"FATHERS" to nie tylko spektakl o wojnie. To również opowieść o sile ludzkiego ducha, nadziei i przetrwaniu. Demski z niezwykłą szczerością dzieli się swoimi przeżyciami, dając tym samym widzom możliwość głębszego zrozumienia tragedii wojny na Ukrainie.
Premiera spektaklu odbędzie się 4 sierpnia o 19:00 na Sali Widowiskowej w Centrum Kultury w Lublinie.
Spektakl w języku ukraińskim z polskimi napisami.
Skład zespołu:
Reżyseria, dramat, obsada: Maksym Demskyi muzyka: Paweł Passini; choreografia: Khristina Shyshkaryova; multimedia i kostiumy: Alena Semeniuk; Producentka: Anna Basova
produkcja: Departamentem Wspólnot Kulturalnych / Centrum Kultury w Lublinie
Centrum Kultury w Lublinie z dumą prezentuje "FATHERS", monodram ukraińskiego reżysera Maksyma Demskyiego, zrealizowany w ramach jego rezydencji artystycznej Culture Moves Europe mobility project. Spektakl, poruszający tematykę traumy wojennej i uchodźstwa, to nie tylko wyraz artystycznej wizji Demskiego, ale również głęboko osobiste świadectwo doświadczeń reżysera.
Demski, znany ze swoich odważnych i prowokujących do refleksji spektakli, tym razem staje na scenie sam, by opowiedzieć historię człowieka naznaczonego piętnem wojny. Czerpając inspirację m.in. z książki Ivana Bogrianogo "Człowiek biegnie nad przepaścią" oraz współczesnych ukraińskich kronik wojennych, Demskyi tworzy poruszający obraz rzeczywistości naznaczonej konfliktem. Spektakl wzbogacają kompozycje muzyczne Pawła Passiniego oraz projekcje Aleny Semeniuk, a choreografię stworzyła ukraińska tancerka Khristina Shyshkaryova.
"FATHERS" to nie tylko spektakl o wojnie. To również opowieść o sile ludzkiego ducha, nadziei i przetrwaniu. Demski z niezwykłą szczerością dzieli się swoimi przeżyciami, dając tym samym widzom możliwość głębszego zrozumienia tragedii wojny na Ukrainie.
Premiera spektaklu odbędzie się 4 sierpnia o 19:00 na Sali Widowiskowej w Centrum Kultury w Lublinie.
Spektakl w języku ukraińskim z polskimi napisami.
Skład zespołu:
Reżyseria, dramat, obsada: Maksym Demskyi muzyka: Paweł Passini; choreografia: Khristina Shyshkaryova; multimedia i kostiumy: Alena Semeniuk; Producentka: Anna Basova
produkcja: Departamentem Wspólnot Kulturalnych / Centrum Kultury w Lublinie

Fathers
Lublin 28.06.2025, g. 19:00
od 40.00 PLN
Teatr
FATHERS: Monodram wojenny w wykonaniu Maksyma Demskyiego
Centrum Kultury w Lublinie z dumą prezentuje "FATHERS", monodram ukraińskiego reżysera Maksyma Demskyiego, zrealizowany w ramach jego rezydencji artystycznej Culture Moves Europe mobility project. Spektakl, poruszający tematykę traumy wojennej i uchodźstwa, to nie tylko wyraz artystycznej wizji Demskiego, ale również głęboko osobiste świadectwo doświadczeń reżysera.
Demski, znany ze swoich odważnych i prowokujących do refleksji spektakli, tym razem staje na scenie sam, by opowiedzieć historię człowieka naznaczonego piętnem wojny. Czerpając inspirację m.in. z książki Ivana Bogrianogo "Człowiek biegnie nad przepaścią" oraz współczesnych ukraińskich kronik wojennych, Demskyi tworzy poruszający obraz rzeczywistości naznaczonej konfliktem. Spektakl wzbogacają kompozycje muzyczne Pawła Passiniego oraz projekcje Aleny Semeniuk, a choreografię stworzyła ukraińska tancerka Khristina Shyshkaryova.
"FATHERS" to nie tylko spektakl o wojnie. To również opowieść o sile ludzkiego ducha, nadziei i przetrwaniu. Demski z niezwykłą szczerością dzieli się swoimi przeżyciami, dając tym samym widzom możliwość głębszego zrozumienia tragedii wojny na Ukrainie.
Premiera spektaklu odbędzie się 4 sierpnia o 19:00 na Sali Widowiskowej w Centrum Kultury w Lublinie.
Spektakl w języku ukraińskim z polskimi napisami.
Skład zespołu:
Reżyseria, dramat, obsada: Maksym Demskyi muzyka: Paweł Passini; choreografia: Khristina Shyshkaryova; multimedia i kostiumy: Alena Semeniuk; Producentka: Anna Basova
produkcja: Departamentem Wspólnot Kulturalnych / Centrum Kultury w Lublinie
Centrum Kultury w Lublinie z dumą prezentuje "FATHERS", monodram ukraińskiego reżysera Maksyma Demskyiego, zrealizowany w ramach jego rezydencji artystycznej Culture Moves Europe mobility project. Spektakl, poruszający tematykę traumy wojennej i uchodźstwa, to nie tylko wyraz artystycznej wizji Demskiego, ale również głęboko osobiste świadectwo doświadczeń reżysera.
Demski, znany ze swoich odważnych i prowokujących do refleksji spektakli, tym razem staje na scenie sam, by opowiedzieć historię człowieka naznaczonego piętnem wojny. Czerpając inspirację m.in. z książki Ivana Bogrianogo "Człowiek biegnie nad przepaścią" oraz współczesnych ukraińskich kronik wojennych, Demskyi tworzy poruszający obraz rzeczywistości naznaczonej konfliktem. Spektakl wzbogacają kompozycje muzyczne Pawła Passiniego oraz projekcje Aleny Semeniuk, a choreografię stworzyła ukraińska tancerka Khristina Shyshkaryova.
"FATHERS" to nie tylko spektakl o wojnie. To również opowieść o sile ludzkiego ducha, nadziei i przetrwaniu. Demski z niezwykłą szczerością dzieli się swoimi przeżyciami, dając tym samym widzom możliwość głębszego zrozumienia tragedii wojny na Ukrainie.
Premiera spektaklu odbędzie się 4 sierpnia o 19:00 na Sali Widowiskowej w Centrum Kultury w Lublinie.
Spektakl w języku ukraińskim z polskimi napisami.
Skład zespołu:
Reżyseria, dramat, obsada: Maksym Demskyi muzyka: Paweł Passini; choreografia: Khristina Shyshkaryova; multimedia i kostiumy: Alena Semeniuk; Producentka: Anna Basova
produkcja: Departamentem Wspólnot Kulturalnych / Centrum Kultury w Lublinie