FOKUS: GRANICE - Memory Hotel
101 min
FOKUS: GRANICE
Fokus: Granice do konkurs średniometrażowych i pełnometrażowych filmów aktorskich, animowanych i hybrydowych o wyraźnie autorskim stylu, poszukujących oryginalnych form opowiadania o współczesności. Różnorodność podejść do materii dłuższego metrażu zaprezentowanych w zakwalifikowanych produkcjach udowadnia, że kino wciąż ma nam wiele do zaoferowania. W tym roku w konkursie bierze udział 8 filmów.
Memory Hotel, reż. Heinrich Sabl (Francja, Niemcy) 2024, 101’, 18+
Maj 1945 roku. Pięcioletnia Sophie wraz z rodzicami ucieka z Niemiec przed przesuwającą się sowiecką linią frontu. W drodze na statek do Ameryki zatrzymują się w hotelu, w którym ukrywa się dwoje nazistów. Wywiązuje się walka, w wyniku której dziewczynka traci rodziców oraz pamięć. Wkrótce przybywają wojska sowieckie, które okupują budynek, a Sophie kształcą na ich kucharkę. Z czasem dorosła już dziewczyna odzyskuje pamięć przy ponownym spotkaniu z jednym z nazistów.
Ta animacja poklatkowa powstawała dwadzieścia pięć lat! Ale sam pomysł sięga kolejnych pięciu lat wstecz, kiedy wojska rosyjskie po pięćdziesięciu latach stacjonowania opuściły Niemcy Wschodnie. To symboliczne wydarzenie związane z upadkiem żelaznej kurtyny zostało przez wielu okrzyknięte „końcem historii”. Jednak Heirich Sabl, reżyser „Memory Hotel”, zauważył, że po początkowej fecie w społeczeństwie nastąpiło rozczarowanie, a dawne podziały zostały zastąpione nowymi, wypierając te poprzednie. Pamięć społeczna sięga zaledwie czterdziestu lat wstecz i odzyskiwanie wcześniejszych wspomnień jest jednoznaczne z poszukiwaniem własnej tożsamości, co w filmie symbolizuje postać Sophie.
„Wallace i Gromit” spotyka „Underground” Emira Kusturicy! A wszystko w tej szalonej i niepokojącej, acz satysfakcjonującej animacji, jaką jest „Memory Hotel”.
Film wyróżniony na DOK Leipzig.
Po seansie zapraszamy na dyskusję.
czytaj więcej
Fokus: Granice do konkurs średniometrażowych i pełnometrażowych filmów aktorskich, animowanych i hybrydowych o wyraźnie autorskim stylu, poszukujących oryginalnych form opowiadania o współczesności. Różnorodność podejść do materii dłuższego metrażu zaprezentowanych w zakwalifikowanych produkcjach udowadnia, że kino wciąż ma nam wiele do zaoferowania. W tym roku w konkursie bierze udział 8 filmów.
Memory Hotel, reż. Heinrich Sabl (Francja, Niemcy) 2024, 101’, 18+
Maj 1945 roku. Pięcioletnia Sophie wraz z rodzicami ucieka z Niemiec przed przesuwającą się sowiecką linią frontu. W drodze na statek do Ameryki zatrzymują się w hotelu, w którym ukrywa się dwoje nazistów. Wywiązuje się walka, w wyniku której dziewczynka traci rodziców oraz pamięć. Wkrótce przybywają wojska sowieckie, które okupują budynek, a Sophie kształcą na ich kucharkę. Z czasem dorosła już dziewczyna odzyskuje pamięć przy ponownym spotkaniu z jednym z nazistów.
Ta animacja poklatkowa powstawała dwadzieścia pięć lat! Ale sam pomysł sięga kolejnych pięciu lat wstecz, kiedy wojska rosyjskie po pięćdziesięciu latach stacjonowania opuściły Niemcy Wschodnie. To symboliczne wydarzenie związane z upadkiem żelaznej kurtyny zostało przez wielu okrzyknięte „końcem historii”. Jednak Heirich Sabl, reżyser „Memory Hotel”, zauważył, że po początkowej fecie w społeczeństwie nastąpiło rozczarowanie, a dawne podziały zostały zastąpione nowymi, wypierając te poprzednie. Pamięć społeczna sięga zaledwie czterdziestu lat wstecz i odzyskiwanie wcześniejszych wspomnień jest jednoznaczne z poszukiwaniem własnej tożsamości, co w filmie symbolizuje postać Sophie.
„Wallace i Gromit” spotyka „Underground” Emira Kusturicy! A wszystko w tej szalonej i niepokojącej, acz satysfakcjonującej animacji, jaką jest „Memory Hotel”.
Film wyróżniony na DOK Leipzig.
Po seansie zapraszamy na dyskusję.
FOKUS: GRANICE
Fokus: Granice do konkurs średniometrażowych i pełnometrażowych filmów aktorskich, animowanych i hybrydowych o wyraźnie autorskim stylu, poszukujących oryginalnych form opowiadania o współczesności. Różnorodność podejść do materii dłuższego metrażu zaprezentowanych w zakwalifikowanych produkcjach udowadnia, że kino wciąż ma nam wiele do zaoferowania. W tym roku w konkursie bierze udział 8 filmów.
Memory Hotel, reż. Heinrich Sabl (Francja, Niemcy) 2024, 101’, 18+
Maj 1945 roku. Pięcioletnia Sophie wraz z rodzicami ucieka z Niemiec przed przesuwającą się sowiecką linią frontu. W drodze na statek do Ameryki zatrzymują się w hotelu, w którym ukrywa się dwoje nazistów. Wywiązuje się walka, w wyniku której dziewczynka traci rodziców oraz pamięć. Wkrótce przybywają wojska sowieckie, które okupują budynek, a Sophie kształcą na ich kucharkę. Z czasem dorosła już dziewczyna odzyskuje pamięć przy ponownym spotkaniu z jednym z nazistów.
Ta animacja poklatkowa powstawała dwadzieścia pięć lat! Ale sam pomysł sięga kolejnych pięciu lat wstecz, kiedy wojska rosyjskie po pięćdziesięciu latach stacjonowania opuściły Niemcy Wschodnie. To symboliczne wydarzenie związane z upadkiem żelaznej kurtyny zostało przez wielu okrzyknięte „końcem historii”. Jednak Heirich Sabl, reżyser „Memory Hotel”, zauważył, że po początkowej fecie w społeczeństwie nastąpiło rozczarowanie, a dawne podziały zostały zastąpione nowymi, wypierając te poprzednie. Pamięć społeczna sięga zaledwie czterdziestu lat wstecz i odzyskiwanie wcześniejszych wspomnień jest jednoznaczne z poszukiwaniem własnej tożsamości, co w filmie symbolizuje postać Sophie.
„Wallace i Gromit” spotyka „Underground” Emira Kusturicy! A wszystko w tej szalonej i niepokojącej, acz satysfakcjonującej animacji, jaką jest „Memory Hotel”.
Film wyróżniony na DOK Leipzig.
Po seansie zapraszamy na dyskusję.
czytaj więcej
Fokus: Granice do konkurs średniometrażowych i pełnometrażowych filmów aktorskich, animowanych i hybrydowych o wyraźnie autorskim stylu, poszukujących oryginalnych form opowiadania o współczesności. Różnorodność podejść do materii dłuższego metrażu zaprezentowanych w zakwalifikowanych produkcjach udowadnia, że kino wciąż ma nam wiele do zaoferowania. W tym roku w konkursie bierze udział 8 filmów.
Memory Hotel, reż. Heinrich Sabl (Francja, Niemcy) 2024, 101’, 18+
Maj 1945 roku. Pięcioletnia Sophie wraz z rodzicami ucieka z Niemiec przed przesuwającą się sowiecką linią frontu. W drodze na statek do Ameryki zatrzymują się w hotelu, w którym ukrywa się dwoje nazistów. Wywiązuje się walka, w wyniku której dziewczynka traci rodziców oraz pamięć. Wkrótce przybywają wojska sowieckie, które okupują budynek, a Sophie kształcą na ich kucharkę. Z czasem dorosła już dziewczyna odzyskuje pamięć przy ponownym spotkaniu z jednym z nazistów.
Ta animacja poklatkowa powstawała dwadzieścia pięć lat! Ale sam pomysł sięga kolejnych pięciu lat wstecz, kiedy wojska rosyjskie po pięćdziesięciu latach stacjonowania opuściły Niemcy Wschodnie. To symboliczne wydarzenie związane z upadkiem żelaznej kurtyny zostało przez wielu okrzyknięte „końcem historii”. Jednak Heirich Sabl, reżyser „Memory Hotel”, zauważył, że po początkowej fecie w społeczeństwie nastąpiło rozczarowanie, a dawne podziały zostały zastąpione nowymi, wypierając te poprzednie. Pamięć społeczna sięga zaledwie czterdziestu lat wstecz i odzyskiwanie wcześniejszych wspomnień jest jednoznaczne z poszukiwaniem własnej tożsamości, co w filmie symbolizuje postać Sophie.
„Wallace i Gromit” spotyka „Underground” Emira Kusturicy! A wszystko w tej szalonej i niepokojącej, acz satysfakcjonującej animacji, jaką jest „Memory Hotel”.
Film wyróżniony na DOK Leipzig.
Po seansie zapraszamy na dyskusję.