Film

Lublin 16.10.2025, g. 18:00
od 12.00 PLN
Film
Film otwarcia festiwalu w Cannes wreszcie na polskich ekranach!
Mistrz współczesnej komedii, autor „Deerskin” i „Morderczej opony” Quentin Dupieux, powraca z najzabawniejszym i najbardziej zagmatwanym filmem roku, w którym prawda miesza się z fikcją, aktorstwo z prawdziwymi emocjami, a kino z rzeczywistością. Dość powiedzieć, że drugi akt filmu „Drugi akt” rozgrywa się w restauracji o nazwie Drugi akt. A później jest już tylko lepiej.
W tej niezwykłej komedii Dupieuxowi towarzyszy plejada gwiazd francuskiego kina. W rolach głównych znana z serii o Jamesie Bondzie i „Życia Adeli” Léa Seydoux, gwiazda „Nienawiści” Vincent Lindon i uwielbiany w całej Europie Louis Garrel, który zachwycił widzów rolą w „Marzycielach”.
Mistrz współczesnej komedii, autor „Deerskin” i „Morderczej opony” Quentin Dupieux, powraca z najzabawniejszym i najbardziej zagmatwanym filmem roku, w którym prawda miesza się z fikcją, aktorstwo z prawdziwymi emocjami, a kino z rzeczywistością. Dość powiedzieć, że drugi akt filmu „Drugi akt” rozgrywa się w restauracji o nazwie Drugi akt. A później jest już tylko lepiej.
W tej niezwykłej komedii Dupieuxowi towarzyszy plejada gwiazd francuskiego kina. W rolach głównych znana z serii o Jamesie Bondzie i „Życia Adeli” Léa Seydoux, gwiazda „Nienawiści” Vincent Lindon i uwielbiany w całej Europie Louis Garrel, który zachwycił widzów rolą w „Marzycielach”.

Lublin 17.10.2025, g. 18:00
od 18.00 PLN
Film
Po czternastu latach odsiadki Anker wychodzi z więzienia z jednym celem: odzyskać zrabowaną fortunę. Problem w tym, że łup ukrył jego brat – Manfred, który dziś przedstawia się jako John Lennon i dryfuje we własnym świecie zaburzonej tożsamości. Dla brutalnego, impulsywnego Ankera krucha psychika Manfreda to pole minowe – a zarazem jedyna droga do celu.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.

Lublin 17.10.2025, g. 20:00
od 18.00 PLN
Film
Ta wioska, żyjąca w swoim rytmie, zdaje się nie potrzebować światła. Jednak Historia nie zna litości: arystokraci, pragnący modernizacji, zbliżają się, gotowi odebrać naturę, która jednocześnie karmi i zadaje ból. Walter Thirsk (wspaniała, niemal eteryczna kreacja Caleba Landry'ego Jonesa), dobry duch tej społeczności i zarządca wyznaczony przez zdziecinniałego lorda (Harry Melling), stara się mediować z przedstawicielami władzy – tłumaczy im cykl życia swojego mikroświata, który zapewnia mieszkańcom kruchą harmonię. Jednak zmiana jest nieunikniona. "Harvest" w reżyserii Athiny Rachel Tsangari, zaprezentowany w konkursie głównym ostatniego festiwalu w Wenecji, przywodzi na myśl malarskie wizje Pietera Bruegla. Film nakręcony na taśmie 16 mm urzeka zdjęciami Seana Price’a Williamsa (współpracownika m.in. z Alexem Rossą Perry’m i braćmi Safdie), meandrującą narracją rodem z baśni braci Grimm oraz bezwzględnym szacunkiem dla ludzi związanych z ziemią – w dobrych i złych czasach.

Lublin 18.10.2025, g. 18:00
od 18.00 PLN
Film
Ta wioska, żyjąca w swoim rytmie, zdaje się nie potrzebować światła. Jednak Historia nie zna litości: arystokraci, pragnący modernizacji, zbliżają się, gotowi odebrać naturę, która jednocześnie karmi i zadaje ból. Walter Thirsk (wspaniała, niemal eteryczna kreacja Caleba Landry'ego Jonesa), dobry duch tej społeczności i zarządca wyznaczony przez zdziecinniałego lorda (Harry Melling), stara się mediować z przedstawicielami władzy – tłumaczy im cykl życia swojego mikroświata, który zapewnia mieszkańcom kruchą harmonię. Jednak zmiana jest nieunikniona. "Harvest" w reżyserii Athiny Rachel Tsangari, zaprezentowany w konkursie głównym ostatniego festiwalu w Wenecji, przywodzi na myśl malarskie wizje Pietera Bruegla. Film nakręcony na taśmie 16 mm urzeka zdjęciami Seana Price’a Williamsa (współpracownika m.in. z Alexem Rossą Perry’m i braćmi Safdie), meandrującą narracją rodem z baśni braci Grimm oraz bezwzględnym szacunkiem dla ludzi związanych z ziemią – w dobrych i złych czasach.

Lublin 18.10.2025, g. 20:30
od 18.00 PLN
Film
Po czternastu latach odsiadki Anker wychodzi z więzienia z jednym celem: odzyskać zrabowaną fortunę. Problem w tym, że łup ukrył jego brat – Manfred, który dziś przedstawia się jako John Lennon i dryfuje we własnym świecie zaburzonej tożsamości. Dla brutalnego, impulsywnego Ankera krucha psychika Manfreda to pole minowe – a zarazem jedyna droga do celu.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.

Lublin 19.10.2025, g. 17:00
od 18.00 PLN
Film
Po czternastu latach odsiadki Anker wychodzi z więzienia z jednym celem: odzyskać zrabowaną fortunę. Problem w tym, że łup ukrył jego brat – Manfred, który dziś przedstawia się jako John Lennon i dryfuje we własnym świecie zaburzonej tożsamości. Dla brutalnego, impulsywnego Ankera krucha psychika Manfreda to pole minowe – a zarazem jedyna droga do celu.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.

Lublin 19.10.2025, g. 19:00
od 18.00 PLN
Film
Ta wioska, żyjąca w swoim rytmie, zdaje się nie potrzebować światła. Jednak Historia nie zna litości: arystokraci, pragnący modernizacji, zbliżają się, gotowi odebrać naturę, która jednocześnie karmi i zadaje ból. Walter Thirsk (wspaniała, niemal eteryczna kreacja Caleba Landry'ego Jonesa), dobry duch tej społeczności i zarządca wyznaczony przez zdziecinniałego lorda (Harry Melling), stara się mediować z przedstawicielami władzy – tłumaczy im cykl życia swojego mikroświata, który zapewnia mieszkańcom kruchą harmonię. Jednak zmiana jest nieunikniona. "Harvest" w reżyserii Athiny Rachel Tsangari, zaprezentowany w konkursie głównym ostatniego festiwalu w Wenecji, przywodzi na myśl malarskie wizje Pietera Bruegla. Film nakręcony na taśmie 16 mm urzeka zdjęciami Seana Price’a Williamsa (współpracownika m.in. z Alexem Rossą Perry’m i braćmi Safdie), meandrującą narracją rodem z baśni braci Grimm oraz bezwzględnym szacunkiem dla ludzi związanych z ziemią – w dobrych i złych czasach.

Lublin 23.10.2025, g. 18:00
od 12.00 PLN
Film
Młoda i zbuntowana Vera postanawia zorganizować koncert pianisty jazzowego Keitha Jarreta. Stawia wszystko na jedną kartę, by w zdominowanym przez mężczyzn świecie jazzu spełnić swoje marzenia. Wbrew woli konserwatywnych rodziców, na przekór piętrzącym się problemom, wynajmuje operę. Jej plan na początku zdaje się skazany na porażkę, a jednak brawurowo osiąga swój cel. Kulisy legendarnego koncertu to tętniąca muzyką opowieść o młodzieńczej determinacji i sile marzeń.
Film inspirowany historią Very Brandes, osiemnastolatki, która zorganizowała najpopularniejszy koncert jazzowy w historii. Improwizacja fortepianowa Keitha Jarretta z tego koncertu została zarejestrowana na płycie „The Köln Concert” i stała się najlepiej sprzedającym się solowym albumem w historii jazzu oraz najlepiej sprzedającym solowym nagraniem fortepianowym wszechczasów.
Film inspirowany historią Very Brandes, osiemnastolatki, która zorganizowała najpopularniejszy koncert jazzowy w historii. Improwizacja fortepianowa Keitha Jarretta z tego koncertu została zarejestrowana na płycie „The Köln Concert” i stała się najlepiej sprzedającym się solowym albumem w historii jazzu oraz najlepiej sprzedającym solowym nagraniem fortepianowym wszechczasów.

Lublin 24.10.2025, g. 18:00
od 18.00 PLN
Film
Przewrotna komedia o tym, że wampirów nie trzeba się bać.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.

Lublin 24.10.2025, g. 19:45
od 18.00 PLN
Film
Ta wioska, żyjąca w swoim rytmie, zdaje się nie potrzebować światła. Jednak Historia nie zna litości: arystokraci, pragnący modernizacji, zbliżają się, gotowi odebrać naturę, która jednocześnie karmi i zadaje ból. Walter Thirsk (wspaniała, niemal eteryczna kreacja Caleba Landry'ego Jonesa), dobry duch tej społeczności i zarządca wyznaczony przez zdziecinniałego lorda (Harry Melling), stara się mediować z przedstawicielami władzy – tłumaczy im cykl życia swojego mikroświata, który zapewnia mieszkańcom kruchą harmonię. Jednak zmiana jest nieunikniona. "Harvest" w reżyserii Athiny Rachel Tsangari, zaprezentowany w konkursie głównym ostatniego festiwalu w Wenecji, przywodzi na myśl malarskie wizje Pietera Bruegla. Film nakręcony na taśmie 16 mm urzeka zdjęciami Seana Price’a Williamsa (współpracownika m.in. z Alexem Rossą Perry’m i braćmi Safdie), meandrującą narracją rodem z baśni braci Grimm oraz bezwzględnym szacunkiem dla ludzi związanych z ziemią – w dobrych i złych czasach.

Lublin 25.10.2025, g. 18:00
od 18.00 PLN
Film
Po czternastu latach odsiadki Anker wychodzi z więzienia z jednym celem: odzyskać zrabowaną fortunę. Problem w tym, że łup ukrył jego brat – Manfred, który dziś przedstawia się jako John Lennon i dryfuje we własnym świecie zaburzonej tożsamości. Dla brutalnego, impulsywnego Ankera krucha psychika Manfreda to pole minowe – a zarazem jedyna droga do celu.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe.

Lublin 25.10.2025, g. 20:00
od 18.00 PLN
Film
Przewrotna komedia o tym, że wampirów nie trzeba się bać.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.

Lublin 26.10.2025, g. 15:00
od 15.00 PLN
Dla Dzieci +1
Kot zazwyczaj chadza własnymi ścieżkami. Tu futrzasty czworonóg musi jednak połączyć siły z innymi zwierzętami, żeby wraz z nimi przetrwać na pokładzie drewnianej łodzi wielką powódź.
W zazwyczaj spokojnym lesie coś wisi w powietrzu. Sprawcą całego zamieszania jest szybko podnoszący się poziom wody, przed którym ucieka także dość nieufny kot. Zwierzę wskakuje na zniszczoną żaglówkę, rozpoczynając wielki rejs. Na jej pokładzie dochodzi do międzygatunkowego spotkania. Każdy rozbitek jest inny: labradora roznosi energia, lemur głównie gromadzi rzeczy, a kapibara – jak to kapibara! – spędza czas na wypoczynku. Aby stawić czoła zagrożeniu, bohaterowie będą musieli nauczyć się współpracować i rozumieć swoje potrzeby. Bezdialogowy film animowany łotewskiego wizjonera animacji to porywająca wizualna odyseja.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
W zazwyczaj spokojnym lesie coś wisi w powietrzu. Sprawcą całego zamieszania jest szybko podnoszący się poziom wody, przed którym ucieka także dość nieufny kot. Zwierzę wskakuje na zniszczoną żaglówkę, rozpoczynając wielki rejs. Na jej pokładzie dochodzi do międzygatunkowego spotkania. Każdy rozbitek jest inny: labradora roznosi energia, lemur głównie gromadzi rzeczy, a kapibara – jak to kapibara! – spędza czas na wypoczynku. Aby stawić czoła zagrożeniu, bohaterowie będą musieli nauczyć się współpracować i rozumieć swoje potrzeby. Bezdialogowy film animowany łotewskiego wizjonera animacji to porywająca wizualna odyseja.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.

Lublin 26.10.2025, g. 17:00
od 18.00 PLN
Film
„Droga do Vermiglio” to poruszająca rodzinna saga, uhonorowana Wielką Nagrodą Jury na festiwalu w Wenecji oraz 6 statuetkami prestiżowej nagrody David di Donatello – włoskiego odpowiednika Oscara. Ten oszałamiający wizualnie dramat stał się jednym z największych wydarzeń włoskiego kina ostatnich lat. Reżyserka Maura Delpero – czerpiąc inspirację z historii własnej rodziny – tworzy intymną, ale uniwersalną opowieść o miłości, zdradzie, przemijaniu i nadziei. Osadzony w surowym, a zarazem przepięknym krajobrazie włoskich Alp film przenosi widzów do roku 1944, ukazując życie zamkniętej społeczności w cieniu wielkiej historii.
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.
Audiodeskrypcja – narracja opisująca, co dzieje się na ekranie, w tym między innymi wykonywane czynności, mimikę, kostiumy, scenerię oraz zmiany scen.
Napisy rozszerzone – mają za zadanie przedstawić w formie tekstu informację przekazaną w ścieżce dźwiękowej. Od zwykłych napisów różnią się tym, że oprócz wypowiadanych kwestii zawierają również opis wszelkich istotnych dźwięków.
Uwaga: Dla widzów, którzy chcą skorzystać z audiodeskrypcji dostępne będą odbiorniki. Ze względów higienicznych zachęcamy do przyniesienia własnych słuchawek.
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.
Audiodeskrypcja – narracja opisująca, co dzieje się na ekranie, w tym między innymi wykonywane czynności, mimikę, kostiumy, scenerię oraz zmiany scen.
Napisy rozszerzone – mają za zadanie przedstawić w formie tekstu informację przekazaną w ścieżce dźwiękowej. Od zwykłych napisów różnią się tym, że oprócz wypowiadanych kwestii zawierają również opis wszelkich istotnych dźwięków.
Uwaga: Dla widzów, którzy chcą skorzystać z audiodeskrypcji dostępne będą odbiorniki. Ze względów higienicznych zachęcamy do przyniesienia własnych słuchawek.

Lublin 26.10.2025, g. 19:15
od 18.00 PLN
Film
Przewrotna komedia o tym, że wampirów nie trzeba się bać.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.

Lublin 28.10.2025, g. 18:00
od 18.00 PLN
Film
Kim tak naprawdę są szeptunki i szeptuni? Dlaczego w dzisiejszym cywilizowanym świecie nadal sięgamy po metody i środki leczenia ciała i duszy stosowane przez naszych dziadków? Jak współczesna psychologia postrzega podlaskie zamowy?
Opowieść o Podlasiu z perspektywy współczesnej medycyny ludowej zakorzenionej w tradycji szeptania tj. tradycji zamów w języku starocerkiewnych przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Film zadaje wiele pytań, na które szuka odpowiedzi u ekspertów z różnych dziedzin terapeutów/psychologów, antropologów, etnografów ale także mieszkańców Podlasia.
Autorką filmu jest reżyserka filmowa i teatralna Małgorzata Szyszka - absolwentka wiedzy o teatrze, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Zarządzania w mediach - Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, ekspert programów radiowych i telewizyjnych. Stypendysta - Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Miasta stołecznego Warszawa, Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Opowieść o Podlasiu z perspektywy współczesnej medycyny ludowej zakorzenionej w tradycji szeptania tj. tradycji zamów w języku starocerkiewnych przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Film zadaje wiele pytań, na które szuka odpowiedzi u ekspertów z różnych dziedzin terapeutów/psychologów, antropologów, etnografów ale także mieszkańców Podlasia.
Autorką filmu jest reżyserka filmowa i teatralna Małgorzata Szyszka - absolwentka wiedzy o teatrze, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Zarządzania w mediach - Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, ekspert programów radiowych i telewizyjnych. Stypendysta - Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Miasta stołecznego Warszawa, Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Lublin 29.10.2025, g. 18:00
od 5.00 PLN
Film
Idea Międzynarodowego Dnia Animacji zrodziła się na początku XXI wieku dla upamiętnienia pierwszego publicznego pokazu animacji Theatre Optique Emile’a Reynauda, który odbył się 28 października 1892 roku w Grevin Museum w Paryżu. Powszechnie uznaje się to wydarzenie za symboliczny początek nowożytnej historii animacji. Od 2002 roku MDA jest flagowym wydarzeniem organizowanym na całym świecie przez - obchodzące w tym roku 65 lat istnienia - Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Filmu Animowanego (Association Internationale du Film d’Animation – ASIFA), we współpracy z licznymi organizacjami i festiwalami, w tym z Festiwalem O!PLA.
NAJLEPSZE ŻYCZENIA Z OKAZJI MOJEJ PODRÓŻY / BONVOYAGE POUR MONVOYAGE (Indie, 2024, 05:00), reż. Akshit Kumar,
Eksperymentalny animowany reportaż podróżniczy, w którym autor przedstawia swoje doświadczenia z podróży do różnych indyjskich miast. Indie, znane z bogatej różnorodności
kulturowej, oferują szeroki wachlarz doświadczeń, które zostają tu wyrażone za pomocą różnych technik animacji. To bardzo osobisty film, który nie tylko ukazuje to, co twórca zobaczył, ale także oddaje jego emocje, w tym szczęście, samotność, poczucie spełnienia i przynależności.
LAUREAT BRĄZOWGO OSCARA NA STUDENT ACADEMY AWARDS 2024
SPLECIONA / BRAIDED (USA, 2023, 6:19), reż. Chenxi Zhang,
Mama zawsze tak mocno zaplatała mi włosy w warkocze. Pewnego dnia obcięła mi je. Od czasu do czasu czuję delikatne, ale głębokie szarpnięcie. Dotykam naszej nierozerwalnej więzi na ścieżce i drodze kobiecego rozwoju, na którą nie jesteśmy przygotowane.
CIEMNY POMARAŃCZOWY / DARK ORANGE (Iran, 2024, 06:01), reż. Zahra Azadpour,
Film opowiada o młodej parze, która pozornie wiedzie spokojne życie, ale w ich związku pojawiają się poważne problemy. Kobieta cierpi z powodu jednostronnego związku emocjonalnego i dokłada wszelkich starań, aby go poprawić. On ignoruje jednak jej uczucia, traktuje ją przedmiotowo, jednocześnie uważa się za feministę i obrońcę praw kobiet. Krytykuje przemoc fizyczną i uczestniczy w Międzynarodowym Dniu Przemocy wobec Kobiet.
DESI OON (Indie, 2025, 07:03), reż. Suresh Eriyat,
Film przedstawia głęboką więź między wełną dekańską, ziemią i jej mieszkańcami, podkreślając jej kulturowe, duchowe i ekologiczne znaczenie. Zagłębia się w odporność owiec dekańskich, tradycje pasterskie i świętą rolę wełny w życiu codziennym. Poprzez historię Balu Mamy i jego czczonego stada, film kontrastuje bogate dziedzictwo z współczesnym zaniedbaniem rodzimego indyjskiego przemysłu owczarskiego i wełnianego. W obliczu jego upadku, stawia przejmujące pytanie – czy mądrość przeszłości może zainspirować przyszłość, w której pasterstwo i tradycje pasterskie znów będą cenione?
EKS (naciśnij wewnętrzne ja i wielokrotne ponowne przeżywanie)POZYCJA / EX(press inner self and multiple re-experience re-ex)HIBITION (Tajwan, 2024, 07:48), reż. Wan-Qi Peng
Sztuka jest odbiciem naszego wewnętrznego „ja”. Czy poprzez powrót do dawnych prac możemy odkryć głębszą ścieżkę do zrozumienia naszego wewnętrznego świata i rozwiązania długotrwałych konfliktów?
STRACHLIWA RYBAAA / FearISH (Iran, 2024, 04:00), reż. Soheila Madadi
Głodna ryba szuka pożywienia w swoim akwarium, ale jej świat zostaje nagle zakłócony, gdy spotyka ją coś nieoczekiwanego...
NIE WIEM CO ROBIĆ / I DON'T KNOW WHAT TO DO (Hiszpania, 2024, 04:30), reż. Akshita Tyagi,
Leyla Belarbi, Lia Macruz
Historia małej dziewczynki o imieniu Lizzie, która spędza popołudnie bawiąc się z jaszczurką znalezioną w swoim ogrodzie. W pewnym momencie dochodzi jednak do wypadku...
NIEKOMPLETNY / IMMATURE (Niderlandy, Tajwan, 2024, 06:00), reż. Eddy Wu, St. Joost
Animowany dokument, który zgłębia płynność i złożoność tożsamości płciowej przez pryzmat wizerunku ciała. Film zagłębia się w ewoluujące doświadczenia transpłciowego, homoseksualnego mężczyzny, ukazując niuanse jego autoeksploracji. Podkreślając piękno w ciągłym procesie
stawania się, kwestionując normy społeczne i konwencjonalne ramy płciowe. Film odzwierciedla wrażliwość, odporność i siłę, które wiążą się z akceptacją swojego prawdziwego „ja”. Oferuje
świeżą perspektywę na powiązanie tożsamości płciowej z wizerunkiem ciała, zachęcając widzów do ponownego przemyślenia relacji między ciałem, tożsamością a postrzeganiem siebie.
GRZYB, ZIEMNIAK I RYBA / MUSHROOM POTATO FISH (USA, 2025, 03:35), reż. Yusi Tao,
Mały, pulchny człowieczek Ziemniak, wędrując po nadmorskich klifach, znajduje grzyby. Postanawia zjeść kilka i od razu zachwyca się ich smakiem. Przemieszcza się więc z miejsca na miejsce, chcąc zebrać ich jak najwięcej. Podczas gdy on nieustannie zbiera grzyby, drapieżna ryba podąża za zarodnikami grzyba, licząc na znalezienie kolejnego posiłku...
SKRFF (USA/Austria, 2024, 07:03), reż. Corrie Francis Parks, Daniel Nuderscher
40-letnia ściana z graffiti staje się stanowiskiem archeologicznym i obrazem sgraffito, gdy dawno zapomniane warstwy farby zostają odsłonięte i przekształcone w fajerwerki kolorów i kształtów. Połączenie animacji poklatkowej z przejmującymi dźwiękami kompresuje dekady artystycznej, politycznej i kulturowej ekspresji w nowy wymiar audiowizualny. Kierowani frustracją związaną z globalnym wzrostem toksycznych ideologii, artyści stworzyli tę metaforę sztuki ulicznej, próbując
poznać i zrozumieć przeszłość i teraźniejszość.
STADO ZAPOMNIANYCH TWARZY / THE FLOCK OF FORGOTTEN FACES (USA 2025, 05:40), reż. A.B. Osborne, Emily McBrayer Hogue,
Dziewczyna o imieniu Lacuna, przypominająca ptaka, trafia do tajemniczego pociągu, którego pasażerowie noszą maski. Odkrywając pod maskami wyjątkowe twarze, Lacuna zwraca na siebie uwagę autorytarnego Konduktora...
GLINIANE LALKI / THÓO-KONG-Á (Tajwan, 2025, 06:00), reż. Tzu-Yun Huang, Chaoyang
Film zgłębia tradycyjny tajwański rytuał zbierania kości. Historia opowiada o młodym mężczyźnie wychowanym przez dziadka, kolekcjonera kości. Po śmierci dziadka, bohater osobiście odprawia dla niego ów rytuał. W miarę trwania ceremonii, poprzez fragmenty wspomnień, przypomina sobie
łączącą ich więź. Film porusza tematy rodziny, straty i kulturowej wartości tradycji pogrzebowych – ujawniając, że ten zanikający rytuał nie dotyczy tylko śmierci, ale jest potężnym aktem miłości i
pamięci.
DZIKIE ZWIERZĘ / WILD ANIMAL (USA 2024, 12:36), reż. Tianyun Lyu
Mieszkający w surowej, odległej wiosce myśliwy uważa, że jego syn jest zbyt słaby na dziką przyrodę. W przeciwieństwie do ojca, który nie okazuje zwierzętom litości, syn nie chce ich krzywdzić. Gdy pewnego razu próbuje pomóc szczenięciu wilka, przerażone szczenię gryzie go, a on odrzuca je ze strachu. Poczucie winy sprawia jednak, że, pomimo burzy śnieżnej, zawraca, by
uratować młodego wilka. Kiedy ojciec zdaje sobie sprawę, że jego syn zaginął, wpada w panikę.
ZWYCIĘŻCZYNI ASIFA STUDEN AWARD 2025
NAJLEPSZE ŻYCZENIA Z OKAZJI MOJEJ PODRÓŻY / BONVOYAGE POUR MONVOYAGE (Indie, 2024, 05:00), reż. Akshit Kumar,
Eksperymentalny animowany reportaż podróżniczy, w którym autor przedstawia swoje doświadczenia z podróży do różnych indyjskich miast. Indie, znane z bogatej różnorodności
kulturowej, oferują szeroki wachlarz doświadczeń, które zostają tu wyrażone za pomocą różnych technik animacji. To bardzo osobisty film, który nie tylko ukazuje to, co twórca zobaczył, ale także oddaje jego emocje, w tym szczęście, samotność, poczucie spełnienia i przynależności.
LAUREAT BRĄZOWGO OSCARA NA STUDENT ACADEMY AWARDS 2024
SPLECIONA / BRAIDED (USA, 2023, 6:19), reż. Chenxi Zhang,
Mama zawsze tak mocno zaplatała mi włosy w warkocze. Pewnego dnia obcięła mi je. Od czasu do czasu czuję delikatne, ale głębokie szarpnięcie. Dotykam naszej nierozerwalnej więzi na ścieżce i drodze kobiecego rozwoju, na którą nie jesteśmy przygotowane.
CIEMNY POMARAŃCZOWY / DARK ORANGE (Iran, 2024, 06:01), reż. Zahra Azadpour,
Film opowiada o młodej parze, która pozornie wiedzie spokojne życie, ale w ich związku pojawiają się poważne problemy. Kobieta cierpi z powodu jednostronnego związku emocjonalnego i dokłada wszelkich starań, aby go poprawić. On ignoruje jednak jej uczucia, traktuje ją przedmiotowo, jednocześnie uważa się za feministę i obrońcę praw kobiet. Krytykuje przemoc fizyczną i uczestniczy w Międzynarodowym Dniu Przemocy wobec Kobiet.
DESI OON (Indie, 2025, 07:03), reż. Suresh Eriyat,
Film przedstawia głęboką więź między wełną dekańską, ziemią i jej mieszkańcami, podkreślając jej kulturowe, duchowe i ekologiczne znaczenie. Zagłębia się w odporność owiec dekańskich, tradycje pasterskie i świętą rolę wełny w życiu codziennym. Poprzez historię Balu Mamy i jego czczonego stada, film kontrastuje bogate dziedzictwo z współczesnym zaniedbaniem rodzimego indyjskiego przemysłu owczarskiego i wełnianego. W obliczu jego upadku, stawia przejmujące pytanie – czy mądrość przeszłości może zainspirować przyszłość, w której pasterstwo i tradycje pasterskie znów będą cenione?
EKS (naciśnij wewnętrzne ja i wielokrotne ponowne przeżywanie)POZYCJA / EX(press inner self and multiple re-experience re-ex)HIBITION (Tajwan, 2024, 07:48), reż. Wan-Qi Peng
Sztuka jest odbiciem naszego wewnętrznego „ja”. Czy poprzez powrót do dawnych prac możemy odkryć głębszą ścieżkę do zrozumienia naszego wewnętrznego świata i rozwiązania długotrwałych konfliktów?
STRACHLIWA RYBAAA / FearISH (Iran, 2024, 04:00), reż. Soheila Madadi
Głodna ryba szuka pożywienia w swoim akwarium, ale jej świat zostaje nagle zakłócony, gdy spotyka ją coś nieoczekiwanego...
NIE WIEM CO ROBIĆ / I DON'T KNOW WHAT TO DO (Hiszpania, 2024, 04:30), reż. Akshita Tyagi,
Leyla Belarbi, Lia Macruz
Historia małej dziewczynki o imieniu Lizzie, która spędza popołudnie bawiąc się z jaszczurką znalezioną w swoim ogrodzie. W pewnym momencie dochodzi jednak do wypadku...
NIEKOMPLETNY / IMMATURE (Niderlandy, Tajwan, 2024, 06:00), reż. Eddy Wu, St. Joost
Animowany dokument, który zgłębia płynność i złożoność tożsamości płciowej przez pryzmat wizerunku ciała. Film zagłębia się w ewoluujące doświadczenia transpłciowego, homoseksualnego mężczyzny, ukazując niuanse jego autoeksploracji. Podkreślając piękno w ciągłym procesie
stawania się, kwestionując normy społeczne i konwencjonalne ramy płciowe. Film odzwierciedla wrażliwość, odporność i siłę, które wiążą się z akceptacją swojego prawdziwego „ja”. Oferuje
świeżą perspektywę na powiązanie tożsamości płciowej z wizerunkiem ciała, zachęcając widzów do ponownego przemyślenia relacji między ciałem, tożsamością a postrzeganiem siebie.
GRZYB, ZIEMNIAK I RYBA / MUSHROOM POTATO FISH (USA, 2025, 03:35), reż. Yusi Tao,
Mały, pulchny człowieczek Ziemniak, wędrując po nadmorskich klifach, znajduje grzyby. Postanawia zjeść kilka i od razu zachwyca się ich smakiem. Przemieszcza się więc z miejsca na miejsce, chcąc zebrać ich jak najwięcej. Podczas gdy on nieustannie zbiera grzyby, drapieżna ryba podąża za zarodnikami grzyba, licząc na znalezienie kolejnego posiłku...
SKRFF (USA/Austria, 2024, 07:03), reż. Corrie Francis Parks, Daniel Nuderscher
40-letnia ściana z graffiti staje się stanowiskiem archeologicznym i obrazem sgraffito, gdy dawno zapomniane warstwy farby zostają odsłonięte i przekształcone w fajerwerki kolorów i kształtów. Połączenie animacji poklatkowej z przejmującymi dźwiękami kompresuje dekady artystycznej, politycznej i kulturowej ekspresji w nowy wymiar audiowizualny. Kierowani frustracją związaną z globalnym wzrostem toksycznych ideologii, artyści stworzyli tę metaforę sztuki ulicznej, próbując
poznać i zrozumieć przeszłość i teraźniejszość.
STADO ZAPOMNIANYCH TWARZY / THE FLOCK OF FORGOTTEN FACES (USA 2025, 05:40), reż. A.B. Osborne, Emily McBrayer Hogue,
Dziewczyna o imieniu Lacuna, przypominająca ptaka, trafia do tajemniczego pociągu, którego pasażerowie noszą maski. Odkrywając pod maskami wyjątkowe twarze, Lacuna zwraca na siebie uwagę autorytarnego Konduktora...
GLINIANE LALKI / THÓO-KONG-Á (Tajwan, 2025, 06:00), reż. Tzu-Yun Huang, Chaoyang
Film zgłębia tradycyjny tajwański rytuał zbierania kości. Historia opowiada o młodym mężczyźnie wychowanym przez dziadka, kolekcjonera kości. Po śmierci dziadka, bohater osobiście odprawia dla niego ów rytuał. W miarę trwania ceremonii, poprzez fragmenty wspomnień, przypomina sobie
łączącą ich więź. Film porusza tematy rodziny, straty i kulturowej wartości tradycji pogrzebowych – ujawniając, że ten zanikający rytuał nie dotyczy tylko śmierci, ale jest potężnym aktem miłości i
pamięci.
DZIKIE ZWIERZĘ / WILD ANIMAL (USA 2024, 12:36), reż. Tianyun Lyu
Mieszkający w surowej, odległej wiosce myśliwy uważa, że jego syn jest zbyt słaby na dziką przyrodę. W przeciwieństwie do ojca, który nie okazuje zwierzętom litości, syn nie chce ich krzywdzić. Gdy pewnego razu próbuje pomóc szczenięciu wilka, przerażone szczenię gryzie go, a on odrzuca je ze strachu. Poczucie winy sprawia jednak, że, pomimo burzy śnieżnej, zawraca, by
uratować młodego wilka. Kiedy ojciec zdaje sobie sprawę, że jego syn zaginął, wpada w panikę.
ZWYCIĘŻCZYNI ASIFA STUDEN AWARD 2025

Lublin 30.10.2025, g. 18:00
od 12.00 PLN
Film
Porywająca wizualnym pięknem i urzekająca nastrojem, oda do życia, miłości, wolności i niepowtarzalnego Neapolu.
Kipiąca zmysłowością opowieść o kobiecie, która świadoma swojej oszałamiającej urody, nad podziw i uwielbienie mężczyzn przedkłada własną wolność i ciekawość świata.
Przyjście na świat małej Partenope jest jak narodziny bogini. Na pięknej wyspie Capri objawia się kobieta idealna, która swą niezwykłą urodą zniewala mężczyzn, jednocześnie wymykając się ich żądzom. Ambitna, ogromnie ciekawa świata, nade wszystko ceni sobie wolność i szukanie własnej drogi przez życie. Od spotkanych na niej mężczyzn, amerykańskiego pisarza, lubieżnego biskupa czy zakochanego w niej do szaleństwa przyjaciela z młodości, uczy się patrzeć na świat pod różnymi kątami. Zanurzona w tętniącym żywiole neapolitańskiej codzienności nigdy nie daje się zdefiniować i ujarzmić.
Kipiąca zmysłowością opowieść o kobiecie, która świadoma swojej oszałamiającej urody, nad podziw i uwielbienie mężczyzn przedkłada własną wolność i ciekawość świata.
Przyjście na świat małej Partenope jest jak narodziny bogini. Na pięknej wyspie Capri objawia się kobieta idealna, która swą niezwykłą urodą zniewala mężczyzn, jednocześnie wymykając się ich żądzom. Ambitna, ogromnie ciekawa świata, nade wszystko ceni sobie wolność i szukanie własnej drogi przez życie. Od spotkanych na niej mężczyzn, amerykańskiego pisarza, lubieżnego biskupa czy zakochanego w niej do szaleństwa przyjaciela z młodości, uczy się patrzeć na świat pod różnymi kątami. Zanurzona w tętniącym żywiole neapolitańskiej codzienności nigdy nie daje się zdefiniować i ujarzmić.

Lublin 31.10.2025, g. 18:00
od 18.00 PLN
Film
Film przedstawia postać Jacka „Budynia” Szymkiewicza – nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki. Postać Budynia ukazana jest bez kategoryzacji, specjalnych ubarwień i ustalonej tezy. Był twórcą niebanalnym, trudnym do uchwycenia, czułym i empatycznym, ale także nieoczekiwanie szalonym i kontrowersyjnym. To opowieść o relacjach międzyludzkich, zdrowiu psychicznym i uzależnieniach, a wszystko dzieje się na tle społecznego przełomu lat 90. ubiegłego wieku.

Lublin 31.10.2025, g. 19:45
od 18.00 PLN
Film
„Droga do Vermiglio” to poruszająca rodzinna saga, uhonorowana Wielką Nagrodą Jury na festiwalu w Wenecji oraz 6 statuetkami prestiżowej nagrody David di Donatello – włoskiego odpowiednika Oscara. Ten oszałamiający wizualnie dramat stał się jednym z największych wydarzeń włoskiego kina ostatnich lat. Reżyserka Maura Delpero – czerpiąc inspirację z historii własnej rodziny – tworzy intymną, ale uniwersalną opowieść o miłości, zdradzie, przemijaniu i nadziei. Osadzony w surowym, a zarazem przepięknym krajobrazie włoskich Alp film przenosi widzów do roku 1944, ukazując życie zamkniętej społeczności w cieniu wielkiej historii.
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.

Lublin 02.11.2025, g. 17:00
od 18.00 PLN
Film
„Droga do Vermiglio” to poruszająca rodzinna saga, uhonorowana Wielką Nagrodą Jury na festiwalu w Wenecji oraz 6 statuetkami prestiżowej nagrody David di Donatello – włoskiego odpowiednika Oscara. Ten oszałamiający wizualnie dramat stał się jednym z największych wydarzeń włoskiego kina ostatnich lat. Reżyserka Maura Delpero – czerpiąc inspirację z historii własnej rodziny – tworzy intymną, ale uniwersalną opowieść o miłości, zdradzie, przemijaniu i nadziei. Osadzony w surowym, a zarazem przepięknym krajobrazie włoskich Alp film przenosi widzów do roku 1944, ukazując życie zamkniętej społeczności w cieniu wielkiej historii.
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.

Lublin 02.11.2025, g. 19:15
od 18.00 PLN
Film
Film przedstawia postać Jacka „Budynia” Szymkiewicza – nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki. Postać Budynia ukazana jest bez kategoryzacji, specjalnych ubarwień i ustalonej tezy. Był twórcą niebanalnym, trudnym do uchwycenia, czułym i empatycznym, ale także nieoczekiwanie szalonym i kontrowersyjnym. To opowieść o relacjach międzyludzkich, zdrowiu psychicznym i uzależnieniach, a wszystko dzieje się na tle społecznego przełomu lat 90. ubiegłego wieku.

Lublin 20.11.2025, g. 19:00
od 15.00 PLN
Film +1
Pogranicze laotańsko-wietnamskie, listopad 1954. Na skraju dżungli ląduje ostrzelany przez partyzantów helikopter. Pilot Bernard Traven, poszukując wody, trafia do buddyjskiej świątyni, skąd rabuje drogocenną szkatułkę. Mnich rzuca klątwę… Sorbona, trzydzieści lat później. Wykład prowadzi Jan Tarnas, specjalista od starych tajskich rękopisów. Nieoczekiwanie pojawia się Traven, prosząc profesora o rozszyfrowanie manuskryptu z tajskiej szkatuły. Podczas jego rozcinania w laboratorium nieoczekiwanie gaśnie światło i pojawiają się węże.
Film z lektorem i napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących (SDH).
Festiwal Korelacje prezentuje sztukę filmową w nowatorskiej formule: filmy wzbogacone są nieszablonową narracją – autorskim komentarzem zaproszonych do projektu mistrzów słowa - pisarek, pisarzy, artystów i artystki różnych dziedzin. To nowy sposób doświadczania kultury, dostępny także dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Film z lektorem i napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących (SDH).
Festiwal Korelacje prezentuje sztukę filmową w nowatorskiej formule: filmy wzbogacone są nieszablonową narracją – autorskim komentarzem zaproszonych do projektu mistrzów słowa - pisarek, pisarzy, artystów i artystki różnych dziedzin. To nowy sposób doświadczania kultury, dostępny także dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Film
Lublin 20.11.2025, g. 19:00
Film +1