Balkoniary
Crossing
Dekalog teatralny „Serce”
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ
Eko bajka
Flow
Glory Game
JUVENALIA 3
Kąpiel w dźwiękach - koncert gongów i mis Rimy Sadurskiej
Kiedy nadchodzi jesień
KILKA SŁÓW TYLKO DO CIEBIE, KTÓRE POWTARZAM BEZ KOŃCA
Kino 5 zmysłów: Bulion i inne namiętności
Kongres futurologiczny
Księga Znaku
KWARTET FUTUROLOGICZNY - koncert
MILCZENIE JULIE
Niechęć / premiera płyty
Pod lodem
Pojazzia
Ryt przejścia
Sanatorium Zdrowie PLUS
Sceny, które nie weszły
Zły
Balkoniary
Żar leje się z nieba. Mieszkańcy i mieszkanki Marsylii chowają się przed słońcem w swoich domach, spędzając większość czasu na balkonach. To doskonały punkt, żeby obserwować sąsiadów, o czym przekonują się trzy „Balkoniary" - Elise (Noémie Merlant), Ruby (Souheila Yacob) i Nicole (Sandra Codreanu). Obiektem ich zainteresowania jest tajemniczy przystojniak mieszkający w kamienicy naprzeciwko. Dziewczyny wygłupiają się, piją wino i stwierdzają jednego z wieczorów, że odwiedzą nieznajomego. To początek zabawnej, momentami przerażającej podróży do świata własnych pragnień. Historia zaczynająca się jak rasowy kryminał, szybko staje się opowieścią o pożądaniu i przemocy seksualnej. Drapieżna czarna komedia, która miała swoją premierę na festiwalu w Cannes, łączy się z groteskowym horrorem i seksualnie wyzwolonym romansem. Noémie Merlant („Portret kobiety w ogniu” oraz gwiazda nowej wersji „Emmanuelle”) pokazuje talent reżyserski, w przewrotny sposób punktując pełne wyższości podejście mężczyzn do kobiet. Nadprzyrodzone siły dają o sobie znać. Czy pomogą „Balkoniarom" zrealizować swój plan?
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Crossing
Podobnie jak w swoich poprzednich filmach, szwedzki reżyser o gruzińskich korzeniach Levan Akin („A potem tańczyliśmy”) podejmuje temat płci, seksualności, przełamywania barier. Nie tylko tych ideologicznych, ale również wewnętrznych, tkwiących w nas głęboko. Ważnym bohaterem opowieści, określanej mianem „ody do człowieczeństwa”, jest także pełne tajemnic i topograficznych niespodzianek miasto jakim jest Stambuł.
Lia (w tej roli Mzia Arabuli) jest emerytowaną nauczycielką. Kobieta złożyła obietnicę, że spróbuje się dowiedzieć, jaki los spotkał jej dawno zaginioną siostrzenicę Teklę. Kiedy od sąsiada Achiego (Lucas Kankava) dowiaduje się, że dziewczyna mogła opuścić Gruzję i przenieść się do Turcji, wraz z mężczyzną postanawia wyruszyć w podróż, by ją odnaleźć.
Trafiają do Stambułu, który jawi się jako miasto możliwości, ale też przytłacza swoją wielkością. To jedno z tych miejsc, gdzie poszukiwanie kogoś, kto w dodatku nie chce być znaleziony, wydaje się szczególnie skomplikowane. Z pomocą nieco zdezorientowanym bohaterom przychodzi Evrim (Deniz Dumanli), walcząca o prawa osób transpłciowych. Lia i Achi przedzierają się przez kolejne miejskie zaułki, licząc, że trafią w końcu na Teklę.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Lia (w tej roli Mzia Arabuli) jest emerytowaną nauczycielką. Kobieta złożyła obietnicę, że spróbuje się dowiedzieć, jaki los spotkał jej dawno zaginioną siostrzenicę Teklę. Kiedy od sąsiada Achiego (Lucas Kankava) dowiaduje się, że dziewczyna mogła opuścić Gruzję i przenieść się do Turcji, wraz z mężczyzną postanawia wyruszyć w podróż, by ją odnaleźć.
Trafiają do Stambułu, który jawi się jako miasto możliwości, ale też przytłacza swoją wielkością. To jedno z tych miejsc, gdzie poszukiwanie kogoś, kto w dodatku nie chce być znaleziony, wydaje się szczególnie skomplikowane. Z pomocą nieco zdezorientowanym bohaterom przychodzi Evrim (Deniz Dumanli), walcząca o prawa osób transpłciowych. Lia i Achi przedzierają się przez kolejne miejskie zaułki, licząc, że trafią w końcu na Teklę.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Dekalog teatralny „Serce”
Niepewność jest rzeczą ludzką, pewność jest rzeczą boską.
Życie to ciągłe dokonywanie wyborów. Podejmując decyzję chcemy mieć pewność, że jest ona słuszna. Gdzie jednak szukać potwierdzenia? Czy mamy zaufać samym sobie, czy jednak powinniśmy odnieść się do zewnętrznego gwaranta?
Spektakl „Serce” odnosi się do drugiej części „Dekalogu” w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego. Nie jest to jednak odniesienie bezkrytyczne, a próba dialogu z klasycznym dziełem oraz z drugim przykazaniem „Nie będziesz brał imienia Pana Boga swego nadaremno”. Od czasów filmu Kieślowskiego minęło ponad trzydzieści lat. Coraz rzadziej szukamy odpowiedzi w religiach. Boga coraz rzadziej szukamy w kościele. Nie oznacza to jednak, że nasza potrzeba pewności zniknęła.
Lili – aktorka po czterdziestce – pracuje przy próbach do spektaklu inspirowanego drugą częścią „Dekalogu” Kieślowskiego, reżyserowanego przez uznanego reżysera teatralnego Losa. Podczas prób zespół aktorski wraz z reżyserem pracują nad historią Doroty. Akcja próbowanej przez nich sztuki rozgrywa się w dniu osiemnastych urodzin jej syna Mateusza, podczas których oznajmia on, że jego dziewczyna Ania jest w ciąży.
W spektaklu temat trudnych życiowych decyzji łączy się i przenika z rozważaniami na temat teatru. Obu tym wątkom towarzyszy pytanie o sens i o to, czemu warto się poświęcić.
koncepcja, adaptacja i opracowanie dramaturgiczne tekstu, reżyseria: Monika Czajkowska
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy, światło: Milena Czarnik
muzyka: Bartosz Dziadosz
choreografia, ruch sceniczny: Martyna Hickiewicz-Kurek
obsada: Sandra Korzeniak, Jarosław Tomica, Karol Wróblewski, Oskar Rybaczek, Aleksandra Rutkowska, Malwina Czekaj
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
Życie to ciągłe dokonywanie wyborów. Podejmując decyzję chcemy mieć pewność, że jest ona słuszna. Gdzie jednak szukać potwierdzenia? Czy mamy zaufać samym sobie, czy jednak powinniśmy odnieść się do zewnętrznego gwaranta?
Spektakl „Serce” odnosi się do drugiej części „Dekalogu” w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego. Nie jest to jednak odniesienie bezkrytyczne, a próba dialogu z klasycznym dziełem oraz z drugim przykazaniem „Nie będziesz brał imienia Pana Boga swego nadaremno”. Od czasów filmu Kieślowskiego minęło ponad trzydzieści lat. Coraz rzadziej szukamy odpowiedzi w religiach. Boga coraz rzadziej szukamy w kościele. Nie oznacza to jednak, że nasza potrzeba pewności zniknęła.
Lili – aktorka po czterdziestce – pracuje przy próbach do spektaklu inspirowanego drugą częścią „Dekalogu” Kieślowskiego, reżyserowanego przez uznanego reżysera teatralnego Losa. Podczas prób zespół aktorski wraz z reżyserem pracują nad historią Doroty. Akcja próbowanej przez nich sztuki rozgrywa się w dniu osiemnastych urodzin jej syna Mateusza, podczas których oznajmia on, że jego dziewczyna Ania jest w ciąży.
W spektaklu temat trudnych życiowych decyzji łączy się i przenika z rozważaniami na temat teatru. Obu tym wątkom towarzyszy pytanie o sens i o to, czemu warto się poświęcić.
koncepcja, adaptacja i opracowanie dramaturgiczne tekstu, reżyseria: Monika Czajkowska
tekst: Artur Pałyga
scenografia, kostiumy, światło: Milena Czarnik
muzyka: Bartosz Dziadosz
choreografia, ruch sceniczny: Martyna Hickiewicz-Kurek
obsada: Sandra Korzeniak, Jarosław Tomica, Karol Wróblewski, Oskar Rybaczek, Aleksandra Rutkowska, Malwina Czekaj
kurator cyklu: Łukasz Witt-Michałowski
zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Ksenia Duńska, Joanna Kolstrung, Tymoteusz Wojna
kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ
11 nagród na festiwalu w Gdyni, kandydatura do Oscara®, Złota Żaba na festiwalu EnergaCamerimage, dwie Europejskie Nagrody Filmowe – to tylko najważniejsze laury dla najgłośniejszej polskiej koprodukcji tego roku. „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zagląda w najciemniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To mroczna baśń dla dorosłych, w której spotykają się szlachetny potwór bez twarzy, tchórzliwy książę na białym koniu i czarownica, karmiąca dzieci mlekiem i słodyczami. Tyle że ta historia wydarzyła się naprawdę.
Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła.
„Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła.
„Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Eko bajka
Dawno, dawno temu Królestwo Zielolandii było piękną krainą pełną jezior, lasów, bujnej roślinności i wszelakich zwierząt. Ludziom żyło się dobrze i jak to mówią: „żyli długo i szczęśliwie”. Do czasu… Królewna Ancymonka wraz z Ministrem Teraz zamienili Zielolandię w ruinę – lasy w centra handlowe, ogrody w dymiące fabryki, pola w trujące laboratoria. Dlaczego? Na to pytanie odpowiedzą Król i Królowa – rodzice rozpieszczonej Ancymonki, wraz z komentującym w zabawny sposób królewskim Błazenkiem - o ile uda im się dotrzeć do zawalonej śmieciami, odpadkami, zepsutymi sprzętami, niepotrzebnymi maszynami sali tronowej… A jak już im się uda, to spróbują znaleźć sposób na okiełznanie niesfornej córeczki, zaprowadzenie porządku w królestwie i nauczenie jej jak dbać o środowisko i kraj, w którym żyje. Nie uda im się bez pomocy zacnych rycerzy, w których w czasie przedstawienia będą wcielać się mali widzowie. "Eko bajka" - to interaktywny, mądry, ale jednocześnie zabawny spektakl, mówiący o rzeczach ważnych - ekologii, dbaniu o planetę i naszym realnym wpływie na świat.
Po spektaklu zapraszamy dzieci na ekologiczne warsztaty w duchu zero-waste, dzięki którym dowiedzą się jak z niczego zrobić "super coś", a zużytym sprzętom czy materiałom dać drugie życie.
Kategoria wiekowa: 4-7 lat
czas trwania: 60 min
Ceny biletów:
Normalny - 30,00 zł
Ulgowy - 20,00 zł
Rodzinny: rodzic z dzieckiem - 35,00 zł,
Grupowy (3 i więcej osób) – 15 zł /os.
UWAGA: Bilet rodzinny i grupowy -rezerwacje i zakup możliwy tylko w kasie CK:
tel. 81 466 61 40 oraz 728 474 209
kasa@ck.lublin.pl
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Scena komedii: Reżyseria i wykonanie: Grupa Oł Maj Gad (Magdalena Stec, Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Wojtek Kaproń) oraz gościnnie Barbara Gęca – Paszkowska
Scenariusz: Magdalena Stec
Współpraca ze Sztuczka
Po spektaklu zapraszamy dzieci na ekologiczne warsztaty w duchu zero-waste, dzięki którym dowiedzą się jak z niczego zrobić "super coś", a zużytym sprzętom czy materiałom dać drugie życie.
Kategoria wiekowa: 4-7 lat
czas trwania: 60 min
Ceny biletów:
Normalny - 30,00 zł
Ulgowy - 20,00 zł
Rodzinny: rodzic z dzieckiem - 35,00 zł,
Grupowy (3 i więcej osób) – 15 zł /os.
UWAGA: Bilet rodzinny i grupowy -rezerwacje i zakup możliwy tylko w kasie CK:
tel. 81 466 61 40 oraz 728 474 209
kasa@ck.lublin.pl
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Scena komedii: Reżyseria i wykonanie: Grupa Oł Maj Gad (Magdalena Stec, Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Wojtek Kaproń) oraz gościnnie Barbara Gęca – Paszkowska
Scenariusz: Magdalena Stec
Współpraca ze Sztuczka
Flow
Kot zazwyczaj chadza własnymi ścieżkami. Tu futrzasty czworonóg musi jednak połączyć siły z innymi zwierzętami, żeby wraz z nimi przetrwać na pokładzie drewnianej łodzi wielką powódź.
W zazwyczaj spokojnym lesie coś wisi w powietrzu. Sprawcą całego zamieszania jest szybko podnoszący się poziom wody, przed którym ucieka także dość nieufny kot. Zwierzę wskakuje na zniszczoną żaglówkę, rozpoczynając wielki rejs. Na jej pokładzie dochodzi do międzygatunkowego spotkania. Każdy rozbitek jest inny: labradora roznosi energia, lemur głównie gromadzi rzeczy, a kapibara – jak to kapibara! – spędza czas na wypoczynku. Aby stawić czoła zagrożeniu, bohaterowie będą musieli nauczyć się współpracować i rozumieć swoje potrzeby. Bezdialogowy film animowany łotewskiego wizjonera animacji to porywająca wizualna odyseja.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
W zazwyczaj spokojnym lesie coś wisi w powietrzu. Sprawcą całego zamieszania jest szybko podnoszący się poziom wody, przed którym ucieka także dość nieufny kot. Zwierzę wskakuje na zniszczoną żaglówkę, rozpoczynając wielki rejs. Na jej pokładzie dochodzi do międzygatunkowego spotkania. Każdy rozbitek jest inny: labradora roznosi energia, lemur głównie gromadzi rzeczy, a kapibara – jak to kapibara! – spędza czas na wypoczynku. Aby stawić czoła zagrożeniu, bohaterowie będą musieli nauczyć się współpracować i rozumieć swoje potrzeby. Bezdialogowy film animowany łotewskiego wizjonera animacji to porywająca wizualna odyseja.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Glory Game
Koncept i choreografia: Dominik Więcek
Kreacja i performance: kolektyw STICKY FINGERS CLUB w składzie: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska oraz Natalia Dinges i Piotr Stanek.
Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie zbiegają się w czasie z wynalezieniem kinematografu, co całkowicie przekształciło sposób uczestnictwa w sporcie i jego odbiór. Porządek mediów zdobywa panowanie nad porządkiem zawodów sportowych. Pod kamerę i teleuczestnictwo widza zmieniane są zasady i reguły dziedzin olimpijskich. Zabiegi związane z prezentacją ruchu: zwolnione i przyspieszone temu, powtórki, zbliżenia, czy gwałtowne zmiany punktów widzenia działają na widza jak wciągający serial i mają elementy melodramatu. W centrum tego wszystkiego jest ciało, od którego zasady gry nieustannie wymagają coraz więcej. Nowoczesny sport nakłada na zawodników skrajne obciążenia przekraczające biologiczną wydolność organizmu. Citus – altius – fortius (szybciej – wyżej – silniej).„Powiadasz, że chcesz zwyciężyć w Olimpii. Przemyśl jednak, co się z tym wiąże. Musisz być posłuszny, przestrzegać diety, odmawiać sobie ciastek, ćwiczyć w ustalonych porach, czy to skwar, czy ziąb. Nie wolno Ci pić zimnej wody ani wina, kiedy zechcesz. Należy się oddać w ręce trenera tak, jakbyś się powierzał lekarzowi. A później, podczas zawodów, a to przeciwnik będzie próbował Cię oślepić, a to zwichniesz sobie rękę, a to z skręcisz kostkę, nałykasz się piachu i będziesz chłostany. A po tym wszystkim może się zdarzyć, że przegrasz.” (Epiktet. Rozprawy III.15.2-4)
Spektakl został wybrany do TOP 20 na rok 2025 prestiżowej sieci Aerowaves, która co roku promuje najciekawsze prace młodych choreografów z całej Europy i zostanie zaprezentowany m.in. podczas corocznych pokazów wszystkich wybranych spektakli Aerowaves Spring Forward Festival w Gorycji (Włochy).
Co roku członkowie Aerowaves (46 partnerów w 34 krajach) spotykają się, by wybrać najciekawsze zgłoszenia choreograficzne młodych twórców tańca, którzy otrzymują miano artystów priorytetowych na dany rok. W 2013 roku kiedy Lubelski Teatr Tańca dołączył jako partner do sieci Aerowaves, spotkanie selekcyjne odbyło się w Centrum Kultury w Lublinie. A w roku 2029 kiedy Lublin będzie piastował miano Europejskiej Stolicy Kultury, Lubelski Teatr Tańca będzie gospodarzem festiwalu Aerowaves - Spring Forward Festival.
Uwaga! Spektakl dla widzów powyżej 16 lat. W spektaklu pojawia się nagość oraz światło stroboskopowe i dym.
Kreacja i performance: kolektyw STICKY FINGERS CLUB w składzie: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska oraz Natalia Dinges i Piotr Stanek.
Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie zbiegają się w czasie z wynalezieniem kinematografu, co całkowicie przekształciło sposób uczestnictwa w sporcie i jego odbiór. Porządek mediów zdobywa panowanie nad porządkiem zawodów sportowych. Pod kamerę i teleuczestnictwo widza zmieniane są zasady i reguły dziedzin olimpijskich. Zabiegi związane z prezentacją ruchu: zwolnione i przyspieszone temu, powtórki, zbliżenia, czy gwałtowne zmiany punktów widzenia działają na widza jak wciągający serial i mają elementy melodramatu. W centrum tego wszystkiego jest ciało, od którego zasady gry nieustannie wymagają coraz więcej. Nowoczesny sport nakłada na zawodników skrajne obciążenia przekraczające biologiczną wydolność organizmu. Citus – altius – fortius (szybciej – wyżej – silniej).„Powiadasz, że chcesz zwyciężyć w Olimpii. Przemyśl jednak, co się z tym wiąże. Musisz być posłuszny, przestrzegać diety, odmawiać sobie ciastek, ćwiczyć w ustalonych porach, czy to skwar, czy ziąb. Nie wolno Ci pić zimnej wody ani wina, kiedy zechcesz. Należy się oddać w ręce trenera tak, jakbyś się powierzał lekarzowi. A później, podczas zawodów, a to przeciwnik będzie próbował Cię oślepić, a to zwichniesz sobie rękę, a to z skręcisz kostkę, nałykasz się piachu i będziesz chłostany. A po tym wszystkim może się zdarzyć, że przegrasz.” (Epiktet. Rozprawy III.15.2-4)
Spektakl został wybrany do TOP 20 na rok 2025 prestiżowej sieci Aerowaves, która co roku promuje najciekawsze prace młodych choreografów z całej Europy i zostanie zaprezentowany m.in. podczas corocznych pokazów wszystkich wybranych spektakli Aerowaves Spring Forward Festival w Gorycji (Włochy).
Co roku członkowie Aerowaves (46 partnerów w 34 krajach) spotykają się, by wybrać najciekawsze zgłoszenia choreograficzne młodych twórców tańca, którzy otrzymują miano artystów priorytetowych na dany rok. W 2013 roku kiedy Lubelski Teatr Tańca dołączył jako partner do sieci Aerowaves, spotkanie selekcyjne odbyło się w Centrum Kultury w Lublinie. A w roku 2029 kiedy Lublin będzie piastował miano Europejskiej Stolicy Kultury, Lubelski Teatr Tańca będzie gospodarzem festiwalu Aerowaves - Spring Forward Festival.
Uwaga! Spektakl dla widzów powyżej 16 lat. W spektaklu pojawia się nagość oraz światło stroboskopowe i dym.
JUVENALIA 3
Wieczór baletowy grupy PBN Junior
Juvenalia czyli cykl programów artystycznych PBN Junior prezentowanych na scenie, to wieczory baletowe pełne młodzieńczej ekspresji, ale też wrażliwości i liryzmu.
Trzecia odsłona Juvenaliów to wieczór osadzony przede wszystkim w muzyce polskiej. Są to dwie nowe choreografie przygotowane specjalnie dla PBN Junior: Fantaisie Polonaise, zrealizowana przez Dawida Trzensimiecha do chopinowskiego koncertu fortepianowego e-moll oraz Shine autorstwa Kristófa Szabó z muzyką Philipa Glassa, ale w połączeniu z utworem Henryka Mikołaja Góreckiego. Trzecią pozycją wieczoru jest balet Journey Within Valentina Zucchettiego, który sięgnął po kompozycję Juliusza Zarębskiego, niesłusznie zapomnianego polskiego kameralisty. Wieczór uzupełnia słynna miniatura Umierający łabędź Michaiła Fokina.
Juniorzy ponownie zarażą widzów swoją energią, wrażliwością i radością tańca.
FANTAISIE POLONAISE
Choreografia / Choreography DAWID TRZENSIMIECH
Muzyka / Music FRYDERYK CHOPIN (Koncert fortepianowy e-moll / Piano Concerto in E minor)
Kostiumy / Costumes EMIL WYSOCKI
Światła / Lighting TOMASZ FABIAŃSKI
JOURNEY WITHIN
Choreografia / Choreography VALENTINO ZUCCHETTI
Muzyka / Music JULIUSZ ZARĘBSKI (Koncert fortepianowy g-moll / Piano Concerto in G minor)
Światła / Lighting PAWEŁ JASIŃSKI
Projekcje / Projections CLAIRE BARROW
UMIERAJĄCY ŁABĘDŹ
Choreografia / Choreography MICHAIŁ FOKIN / MIKHAIL FOKINE
Muzyka / Music CAMILLE SAINT-SAËNS (Łabędź z Karnawału zwierząt / The Swan from The Carnival of the Animals)
Kostium tradycyjny / Traditional costume
Światła / Lighting TOMASZ FABIAŃSKI
SHINE
Choreografia / Choreography KRISTÓF SZABÓ
Muzyka / Music PHILIP GLASS (Epilog for Solo Violin, Koyaanisqatsi), HENRYK MIKOŁAJ GÓRECKI (cz. I z Trzech utworów w dawnym stylu / mvt. 1 from Three Olden Style Pieces)
Kostiumy / Costumes EMIL WYSOCKI
Światła / Lighting TOMASZ FABIAŃSKI
Juvenalia czyli cykl programów artystycznych PBN Junior prezentowanych na scenie, to wieczory baletowe pełne młodzieńczej ekspresji, ale też wrażliwości i liryzmu.
Trzecia odsłona Juvenaliów to wieczór osadzony przede wszystkim w muzyce polskiej. Są to dwie nowe choreografie przygotowane specjalnie dla PBN Junior: Fantaisie Polonaise, zrealizowana przez Dawida Trzensimiecha do chopinowskiego koncertu fortepianowego e-moll oraz Shine autorstwa Kristófa Szabó z muzyką Philipa Glassa, ale w połączeniu z utworem Henryka Mikołaja Góreckiego. Trzecią pozycją wieczoru jest balet Journey Within Valentina Zucchettiego, który sięgnął po kompozycję Juliusza Zarębskiego, niesłusznie zapomnianego polskiego kameralisty. Wieczór uzupełnia słynna miniatura Umierający łabędź Michaiła Fokina.
Juniorzy ponownie zarażą widzów swoją energią, wrażliwością i radością tańca.
FANTAISIE POLONAISE
Choreografia / Choreography DAWID TRZENSIMIECH
Muzyka / Music FRYDERYK CHOPIN (Koncert fortepianowy e-moll / Piano Concerto in E minor)
Kostiumy / Costumes EMIL WYSOCKI
Światła / Lighting TOMASZ FABIAŃSKI
JOURNEY WITHIN
Choreografia / Choreography VALENTINO ZUCCHETTI
Muzyka / Music JULIUSZ ZARĘBSKI (Koncert fortepianowy g-moll / Piano Concerto in G minor)
Światła / Lighting PAWEŁ JASIŃSKI
Projekcje / Projections CLAIRE BARROW
UMIERAJĄCY ŁABĘDŹ
Choreografia / Choreography MICHAIŁ FOKIN / MIKHAIL FOKINE
Muzyka / Music CAMILLE SAINT-SAËNS (Łabędź z Karnawału zwierząt / The Swan from The Carnival of the Animals)
Kostium tradycyjny / Traditional costume
Światła / Lighting TOMASZ FABIAŃSKI
SHINE
Choreografia / Choreography KRISTÓF SZABÓ
Muzyka / Music PHILIP GLASS (Epilog for Solo Violin, Koyaanisqatsi), HENRYK MIKOŁAJ GÓRECKI (cz. I z Trzech utworów w dawnym stylu / mvt. 1 from Three Olden Style Pieces)
Kostiumy / Costumes EMIL WYSOCKI
Światła / Lighting TOMASZ FABIAŃSKI
Kąpiel w dźwiękach - koncert gongów i mis Rimy Sadurskiej
Zapraszamy na niezwykły koncert gongów i mis śpiewających, który poprowadzi Rima Sadurska.
Kąpiel w dźwiękach jest unikalnym doświadczeniem, podczas którego artystka wykorzystuje harmoniczne wibracje gongów i mis śpiewających do wywołania głębokiego stanu relaksu i medytacji.
Prowadząca: Rima Sadurska – mistrzyni naturopatii, artystka.
Od 2017 roku zajmuje się dźwiękiem i sztuką performatywną, prowadzi kąpiele w dźwiękach oraz śpiewa pieśni tradycyjne. Od 2011 roku praktykuje bioenergoterapię i medytację. Ukończyła studia na kierunku Terapie naturalne oraz liczne szkolenia z zakresu dźwiękoterapii, medytacji, uzdrawiania i pracy z głosem. Jest absolwentką Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach oraz studiów podyplomowych Instytutu Sztuki PAN. Prowadzi indywidualną praktykę, wspierając procesy osobistej transformacji oraz oprawę artystyczną uroczystości rodzinnych.
Bilety przedsprzedaż 30 zł ulgowy/40 zł normalny
Bilety w dniu wydarzenia 40 zł ulgowy/50 zł normalny
UWAGA: Prosimy o przyniesienia dla siebie maty, koca i poduszki. Kąpiel w dźwiękach jest wydarzeniem przeznaczonym do odbioru na leżąco, w relaksie z zamkniętymi oczami.
Kąpiel w dźwiękach jest unikalnym doświadczeniem, podczas którego artystka wykorzystuje harmoniczne wibracje gongów i mis śpiewających do wywołania głębokiego stanu relaksu i medytacji.
Prowadząca: Rima Sadurska – mistrzyni naturopatii, artystka.
Od 2017 roku zajmuje się dźwiękiem i sztuką performatywną, prowadzi kąpiele w dźwiękach oraz śpiewa pieśni tradycyjne. Od 2011 roku praktykuje bioenergoterapię i medytację. Ukończyła studia na kierunku Terapie naturalne oraz liczne szkolenia z zakresu dźwiękoterapii, medytacji, uzdrawiania i pracy z głosem. Jest absolwentką Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach oraz studiów podyplomowych Instytutu Sztuki PAN. Prowadzi indywidualną praktykę, wspierając procesy osobistej transformacji oraz oprawę artystyczną uroczystości rodzinnych.
Bilety przedsprzedaż 30 zł ulgowy/40 zł normalny
Bilety w dniu wydarzenia 40 zł ulgowy/50 zł normalny
UWAGA: Prosimy o przyniesienia dla siebie maty, koca i poduszki. Kąpiel w dźwiękach jest wydarzeniem przeznaczonym do odbioru na leżąco, w relaksie z zamkniętymi oczami.
Kiedy nadchodzi jesień
Mistrz kina francuskiego François Ozon powraca z nową produkcją. „Kiedy nadchodzi jesień” to opowieść o skomplikowanych relacjach i niewygodnych tajemnicach rodzinnych, które kładą się cieniem na życiu przyszłych pokoleń. Film opowiada historię Michelle, której życie zmienia się o 180 stopni gdy syn jej najlepszej przyjaciółki wychodzi z więzienia i wraca do rodzinnego miasta.
Michelle cieszy się spokojną emeryturą na burgundzkiej wsi, gdzie na co dzień spędza czas ze swoją wieloletnią przyjaciółką Marie-Claude. Kiedy na wakacje przyjeżdżają z Paryża córka Valérie wraz z synem Lucasem, zestresowana ich wizytą kobieta przez przypadek serwuje jej trujące grzyby. Valérie szybko wraca do zdrowia, ale zabrania matce widywać się z wnukiem. Czując się samotna i winna, Michelle popada w depresję – aż do czasu, gdy syn jej przyjaciółki Marie-Claude wychodzi z więzienia… I tutaj dopiero zaczyna się gęsta akcja – jak to zazwyczaj bywa u Ozona.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Michelle cieszy się spokojną emeryturą na burgundzkiej wsi, gdzie na co dzień spędza czas ze swoją wieloletnią przyjaciółką Marie-Claude. Kiedy na wakacje przyjeżdżają z Paryża córka Valérie wraz z synem Lucasem, zestresowana ich wizytą kobieta przez przypadek serwuje jej trujące grzyby. Valérie szybko wraca do zdrowia, ale zabrania matce widywać się z wnukiem. Czując się samotna i winna, Michelle popada w depresję – aż do czasu, gdy syn jej przyjaciółki Marie-Claude wychodzi z więzienia… I tutaj dopiero zaczyna się gęsta akcja – jak to zazwyczaj bywa u Ozona.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
KILKA SŁÓW TYLKO DO CIEBIE, KTÓRE POWTARZAM BEZ KOŃCA
Spektakl powstał na podstawie „Procesu” Franza Kafki, „Fizyki Smutku” Georgiego Gospodinowa i „Języka Przyszłości” Laurie Anderson. Minotaur zamknięty w mrokach labiryntu, porzucony we młynie trzyletni chłopiec czy pisarz błąkający się w cudzych wspomnieniach. Kto to jest? Syn mojego ojca, ale nie mój brat. Chroniczna empatia. Aby opanować strach, należy opowiedzieć swoją historię raz jeszcze. Także tym, którzy już po ciebie idą.
„Tato” jest słowem, które na języku mam od tak dawna, / Wiem jednak, że wstręt czujesz do mnie, więc je połykam, i oto, / Co ci powiedzieć planuję – straszniejsze to jest niż myślisz: / Jestem z krwi twojej potworem, przez pokrewieństwo, nie zdradę.
reżyseria i muzyka: Paweł Passini / scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska / światło: Miłosz Wójciuk / produkcja: Anna Puzio / występują: Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Dariusz Jeż, Paweł Passini
„Tato” jest słowem, które na języku mam od tak dawna, / Wiem jednak, że wstręt czujesz do mnie, więc je połykam, i oto, / Co ci powiedzieć planuję – straszniejsze to jest niż myślisz: / Jestem z krwi twojej potworem, przez pokrewieństwo, nie zdradę.
reżyseria i muzyka: Paweł Passini / scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska / światło: Miłosz Wójciuk / produkcja: Anna Puzio / występują: Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Dariusz Jeż, Paweł Passini
Kino 5 zmysłów: Bulion i inne namiętności
Czy namiętność może mieć smak? Wietnamsko-francuski reżyser Tran Anh Hung („Rykszarz”, „Zapach zielonej papai”) udowadnia, że zdecydowanie tak! „Bulion i inne namiętności” (nagroda za reżyserię na festiwalu w Cannes) wciąga w świat doskonałej francuskiej kuchni, ale przede wszystkim w zmysłowy sposób pokazuje, że poprzez potrawy, smaki i aromaty można wyrazić najgłębsze uczucia.
Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia. Rozmawiają ze sobą głównie
za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery. Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje.
Tran Anh Hung, luźno opierając scenariusz na powieści Marcela Rouffa i inspirując się autentyczną postacią Anthelme’a Brillata-Savarina, łączy romans z poetyckim kinem kulinarnym. Udowadnia również, że kino może oddawać niezwykły smak i aromat potraw, tak aby widz mógł rozkoszować się każdym ujęciem. Za oprawę kulinarną „Bulionu i innych namiętności” odpowiada Pierre Gagnaire, słynny francuski szef kuchni. Od czasów „Uczty Babette” nie było w kinach tak smakowitego filmu. Bon appétit
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia. Rozmawiają ze sobą głównie
za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery. Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje.
Tran Anh Hung, luźno opierając scenariusz na powieści Marcela Rouffa i inspirując się autentyczną postacią Anthelme’a Brillata-Savarina, łączy romans z poetyckim kinem kulinarnym. Udowadnia również, że kino może oddawać niezwykły smak i aromat potraw, tak aby widz mógł rozkoszować się każdym ujęciem. Za oprawę kulinarną „Bulionu i innych namiętności” odpowiada Pierre Gagnaire, słynny francuski szef kuchni. Od czasów „Uczty Babette” nie było w kinach tak smakowitego filmu. Bon appétit
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Kongres futurologiczny
W niedalekiej przyszłości, w świecie owładniętym kryzysem demograficznym i
klimatycznym, odbywa się Światowy Kongres Futurologiczny. Ijon Tichy, gwiezdny
podróżnik i naukowiec w jednej osobie, wysłany na ten nietypowy i barwny zjazd,
podejmuje próbę zrozumienia wydarzeń, które szybko przyjmują nieoczekiwany obrót. W
oparach maskonów, wśród dźwięków tajemniczego koncertu, wraz z głównym bohaterem
dociekamy prawdy o świecie, który coraz bardziej przypomina… futurystyczny lunapark
halucynacji.
Spektakl Teatru Czytelni Dramatu jest adaptacją satyrycznej i w wielu swoich wątkach
proroczej powieści Stanisława Lema. Ostrze satyry, wymierzone przede wszystkim
przeciw popularnym w latach 70. XX wieku futurologom, odczytane współcześnie, staje się
krzywym zwierciadłem konfliktu między sceptycznym światopoglądem naukowym, a
teoriami paranaukowymi i utopijnymi ideologiami. Z drugiej strony, powieść Lema,
utrzymana w lekkiej konwencji, jest prawdziwym majstersztykiem słowotwórczym, feerią
nieskrępowanej twórczości i zabawy. Pozwala więc, w teatralnej adaptacji, postawić
pytanie nie tylko o możliwość wyjścia cało z konfrontacji z totalitarnym systemem, ale też
zadać pytanie o granice wolności i twórczości w dziedzinie języka.
Szczególnym atutem spektaklu jest autorska muzyka, wykonywana na żywo.
Muzyka ze spektaklu została nagrodzona w VIII Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.
Reżyseria: Daniel Adamczyk
Dramaturgia: Maciej Gorczyński
Występują: Michał Jóźwik, Jarosław Tomica
Muzyka: Jan Jaworski, Szczepan Pospieszalski, Joanna Szczęsnowicz, Jan Tarkowski
Kostiumy: Marta Góźdź Elbruzda
Światło: Miłosz Wójciuk, Daniel Adamczyk
Dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz
Produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec
czas trwania 105min
klimatycznym, odbywa się Światowy Kongres Futurologiczny. Ijon Tichy, gwiezdny
podróżnik i naukowiec w jednej osobie, wysłany na ten nietypowy i barwny zjazd,
podejmuje próbę zrozumienia wydarzeń, które szybko przyjmują nieoczekiwany obrót. W
oparach maskonów, wśród dźwięków tajemniczego koncertu, wraz z głównym bohaterem
dociekamy prawdy o świecie, który coraz bardziej przypomina… futurystyczny lunapark
halucynacji.
Spektakl Teatru Czytelni Dramatu jest adaptacją satyrycznej i w wielu swoich wątkach
proroczej powieści Stanisława Lema. Ostrze satyry, wymierzone przede wszystkim
przeciw popularnym w latach 70. XX wieku futurologom, odczytane współcześnie, staje się
krzywym zwierciadłem konfliktu między sceptycznym światopoglądem naukowym, a
teoriami paranaukowymi i utopijnymi ideologiami. Z drugiej strony, powieść Lema,
utrzymana w lekkiej konwencji, jest prawdziwym majstersztykiem słowotwórczym, feerią
nieskrępowanej twórczości i zabawy. Pozwala więc, w teatralnej adaptacji, postawić
pytanie nie tylko o możliwość wyjścia cało z konfrontacji z totalitarnym systemem, ale też
zadać pytanie o granice wolności i twórczości w dziedzinie języka.
Szczególnym atutem spektaklu jest autorska muzyka, wykonywana na żywo.
Muzyka ze spektaklu została nagrodzona w VIII Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.
Reżyseria: Daniel Adamczyk
Dramaturgia: Maciej Gorczyński
Występują: Michał Jóźwik, Jarosław Tomica
Muzyka: Jan Jaworski, Szczepan Pospieszalski, Joanna Szczęsnowicz, Jan Tarkowski
Kostiumy: Marta Góźdź Elbruzda
Światło: Miłosz Wójciuk, Daniel Adamczyk
Dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz
Produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec
czas trwania 105min
Księga Znaku
„Księga Znaku” to tytuł dzieła Abrahama Abulafii, kabalisty z Saragossy, który w XIII wieku postanowił zjednoczyć religie abrahamowe. W tym celu udał się do Papieża, który jednak zmarł w dniu jego przyjazdu. Kabalistę oskarżono o użycie czarów i skazano na stos. Jednakże po 40 dniach został uwolniony w tajemniczych okolicznościach. Po tułaczce udał się na małą skalistą wyspę Comino, gdzie próbował odnaleźć dar prorokowania medytując litery Imienia. Odrzucony przez ludzi - próbował nawiązać kontakt z Bogiem. A potem napisał księgę.
Kilka wieków wcześniej na sąsiednich wyspach Odyseusz i Paweł z Tarsu próbowali zrobić to samo. Azyl pisarzy.
W tym miejscu się spotykamy.
„Księga Znaku będzie ostatnią częścią tryptyku maltańskiego „Azyl Pisarzy” neTTheatre, i - jak można było się spodziewać - stanowi klucz do poprzednich cześci, czyli „Rytu przejścia” i „Kilku słów tylko do Ciebie, które powtarzam bez końca”. Zapraszamy we wspólną podróż wszystkich galerników wrażliwości!
Spektakl dla osób powyżej 16 roku życia.
Premiera miała miejsca , 24.10.2024.
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini
Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska
choreografia: Anna Puzio
plakat: Kamil Filipowski
występują: Paweł Janyst, Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Anna Puzio
produkcja: Stowarzyszenie Artystów "Bliski Wschód", neTTheatre
Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Projekt zrealizowany dzięki wsparciu miasta Lublin.
Kilka wieków wcześniej na sąsiednich wyspach Odyseusz i Paweł z Tarsu próbowali zrobić to samo. Azyl pisarzy.
W tym miejscu się spotykamy.
„Księga Znaku będzie ostatnią częścią tryptyku maltańskiego „Azyl Pisarzy” neTTheatre, i - jak można było się spodziewać - stanowi klucz do poprzednich cześci, czyli „Rytu przejścia” i „Kilku słów tylko do Ciebie, które powtarzam bez końca”. Zapraszamy we wspólną podróż wszystkich galerników wrażliwości!
Spektakl dla osób powyżej 16 roku życia.
Premiera miała miejsca , 24.10.2024.
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini
Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska
choreografia: Anna Puzio
plakat: Kamil Filipowski
występują: Paweł Janyst, Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Anna Puzio
produkcja: Stowarzyszenie Artystów "Bliski Wschód", neTTheatre
Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Projekt zrealizowany dzięki wsparciu miasta Lublin.
KWARTET FUTUROLOGICZNY - koncert
Muzyka, którą zaprezentuje kwartet, w głównej mierze składa się ze ścieżki dźwiękowej, która została skomponowana do spektaklu „Kongres futurologiczny” w reżyserii Daniela Adamczyka, będącym adaptacją powieści Stanisława Lema. Kwartet Futurologiczny jako zespół uformował się w późniejszym czasie.
To właśnie ta powieść, dzięki zaproszeniu do wspólnej pracy przez reżysera Adamczyka oraz dramaturga Macieja Gorczyńskiego, stała się motywem przewodnim i inspiracją w budowaniu oryginalnego charakteru muzyki, w której klasyka łączy się z nowoczesnością. Wspomniany spektakl zdobył nagrodę specjalną w konkursie „Klasyka Żywa” za muzykę, co zainspirowało artystów do pójścia o krok dalej i stworzenia pełnego, autonomicznego materiału muzycznego. Między innymi tak narodził się pomysł na wydanie płyty zawierającej muzykę ze spektaklu poszerzoną o kilka nowych utworów.
W kompozycjach kwartetu można znaleźć odniesienia do minimalizmu, muzyki ilustracyjnej, sonoryzmu oraz romantyzmu rozumianego jako podróż przez wewnętrzny subiektywny świat odczuć artystów. Niektóre utwory nawiązują także do dawnej muzyki europejskiej oraz polskiej muzyki tradycyjnej, jednak bez wyraźnego pierwiastka tanecznego.
Dzięki zastosowaniu specyficznego instrumentarium (klasycznego trio smyczkowego w połączeniu z analogowymi syntezatorami, elektroniką oraz trąbki) muzyka zyskuje oryginalne, nastrojowe brzmienie. Zespół wykonuje zarówno utwory instrumentalne, jak i wokalno-instrumentalne, które tworzą spójną, integralną całość. Podczas koncertu muzycy zaprezentują większość utworów, które zostały skomponowane do spektaklu, lecz wzbogacone o nowe kompozycje. Kwartetowi towarzyszyć będzie Jarosław Tomica, jeden z aktorów występujących w spektaklu „Kongres futurologiczny”.
Kwartet futurologiczny:
Skrzypce: Joanna Szczęsnowicz, Jan Jaworski
Wiolonczela: Jan Tarkowski
Trąbka, instrumenty klawiszowe, syntezator: Szczepan Pospieszalski
To właśnie ta powieść, dzięki zaproszeniu do wspólnej pracy przez reżysera Adamczyka oraz dramaturga Macieja Gorczyńskiego, stała się motywem przewodnim i inspiracją w budowaniu oryginalnego charakteru muzyki, w której klasyka łączy się z nowoczesnością. Wspomniany spektakl zdobył nagrodę specjalną w konkursie „Klasyka Żywa” za muzykę, co zainspirowało artystów do pójścia o krok dalej i stworzenia pełnego, autonomicznego materiału muzycznego. Między innymi tak narodził się pomysł na wydanie płyty zawierającej muzykę ze spektaklu poszerzoną o kilka nowych utworów.
W kompozycjach kwartetu można znaleźć odniesienia do minimalizmu, muzyki ilustracyjnej, sonoryzmu oraz romantyzmu rozumianego jako podróż przez wewnętrzny subiektywny świat odczuć artystów. Niektóre utwory nawiązują także do dawnej muzyki europejskiej oraz polskiej muzyki tradycyjnej, jednak bez wyraźnego pierwiastka tanecznego.
Dzięki zastosowaniu specyficznego instrumentarium (klasycznego trio smyczkowego w połączeniu z analogowymi syntezatorami, elektroniką oraz trąbki) muzyka zyskuje oryginalne, nastrojowe brzmienie. Zespół wykonuje zarówno utwory instrumentalne, jak i wokalno-instrumentalne, które tworzą spójną, integralną całość. Podczas koncertu muzycy zaprezentują większość utworów, które zostały skomponowane do spektaklu, lecz wzbogacone o nowe kompozycje. Kwartetowi towarzyszyć będzie Jarosław Tomica, jeden z aktorów występujących w spektaklu „Kongres futurologiczny”.
Kwartet futurologiczny:
Skrzypce: Joanna Szczęsnowicz, Jan Jaworski
Wiolonczela: Jan Tarkowski
Trąbka, instrumenty klawiszowe, syntezator: Szczepan Pospieszalski
MILCZENIE JULIE
Belgijski kandydat do Oscara, nagrodzony w Cannes i nominowany do Europejskich Nagród Filmowych elektryzujący debiut Leonarda van Dijla.
Julie to świetnie zapowiadająca się młoda tenisistka, która swoim talentem przewyższa o głowę koleżanki z akademii. Nagle w kierunku jej trenera padają oskarżenia o nadużycia wobec zawodniczek. Dziewczyna coś wie, ale postanawia milczeć…
Milczenie Julie to poruszające i precyzyjne studium dominacji, odsłaniające kulisy wewnętrznej walki głównej bohaterki o siebie i swoją przyszłość. Van Dijl pokazuje świat Julie bez emocjonalnego szantażu, z szacunkiem i cierpliwością, chociaż gdzieś w środku buzuje napięcie. Nie ma tu jednak rakiet roztrzaskanych o kort – jest za to cicha walka o przetrwanie.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Julie to świetnie zapowiadająca się młoda tenisistka, która swoim talentem przewyższa o głowę koleżanki z akademii. Nagle w kierunku jej trenera padają oskarżenia o nadużycia wobec zawodniczek. Dziewczyna coś wie, ale postanawia milczeć…
Milczenie Julie to poruszające i precyzyjne studium dominacji, odsłaniające kulisy wewnętrznej walki głównej bohaterki o siebie i swoją przyszłość. Van Dijl pokazuje świat Julie bez emocjonalnego szantażu, z szacunkiem i cierpliwością, chociaż gdzieś w środku buzuje napięcie. Nie ma tu jednak rakiet roztrzaskanych o kort – jest za to cicha walka o przetrwanie.
Pragniemy przypomnieć, że w Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez wszechobecnych chrupiących przekąsek oraz bloków reklamowych. Godziny seansów w naszym kinie są więc równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej. Prosimy o punktualne przybycie.
Niechęć / premiera płyty
Niechęć zaprasza na wiosenną trasę koncertową, która wystartuje od razu po wydaniu nowego studyjnego albumu i obejmie kilkanaście klubów w całej Polsce. Szykujcie się na bal na tonącym okręcie, podczas którego na grubo ponad 2 godziny będziecie mogli oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości. Zespół zagra bowiem materiał z premierowej płyty, starsze kompozycje, nie zabraknie też kilku niespodzianek.
Muzyka Niechęci nieustannie ewoluuje wraz z jej składem. Nadal balansująca pomiędzy wściekłością i melancholią, tym razem skręciła w stronę transowych rytmów i syntezatorowych brzmień, nie zatracając improwizacyjnego i filmowego charakteru. Grupa ma za sobą ponad 350 zagranych koncertów, w tym na festiwalach w Polsce (m.in. Open’er Festival, Tauron Nowa Muzyka), jak i zagranicą (Colours of Ostrava, Copenhagen Jazz Festival, Polish Jazz London Series). Wszystkie dotychczas wydane 3 płyty doczekały się bardzo entuzjastycznych recenzji w mediach, były też wysoko notowane w rocznych podsumowaniach, także przez międzynarodową społeczność portalu Rate Your Music.
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Alex Clov - saksofon
Michał Załęski - instr. klawiszowe
Rafał Błaszczak - gitara
Maciej Szczepański - bas
Dominik Mokrzewski - perkusja
Muzyka Niechęci nieustannie ewoluuje wraz z jej składem. Nadal balansująca pomiędzy wściekłością i melancholią, tym razem skręciła w stronę transowych rytmów i syntezatorowych brzmień, nie zatracając improwizacyjnego i filmowego charakteru. Grupa ma za sobą ponad 350 zagranych koncertów, w tym na festiwalach w Polsce (m.in. Open’er Festival, Tauron Nowa Muzyka), jak i zagranicą (Colours of Ostrava, Copenhagen Jazz Festival, Polish Jazz London Series). Wszystkie dotychczas wydane 3 płyty doczekały się bardzo entuzjastycznych recenzji w mediach, były też wysoko notowane w rocznych podsumowaniach, także przez międzynarodową społeczność portalu Rate Your Music.
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Alex Clov - saksofon
Michał Załęski - instr. klawiszowe
Rafał Błaszczak - gitara
Maciej Szczepański - bas
Dominik Mokrzewski - perkusja
Pod lodem
Scena InVitro – Dekalog Teatralny: Pod lodem
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie. Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne. Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
W tym roku zapraszamy na pierwsze spektakle, nawiązujące kolejno do ósmego i pierwszego przykazania – teksty dramatyczne autorstwa Artura Pałygi, w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego, w obsadzie: Arkadiusz Cyran, Ewa Pająk, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica, Anna-Maria Sieklucka i Agnieszka Warchulska.
POD LODEM
„Pod lodem” to uzupełnienie, uwspółcześnienie i rozmowa z pierwszym odcinkiem „Dekalogu” Kieślowskiego/Piesiewicza.
Nie da się cofnąć ruchu. Żadnego ruchu. Wszystko, co robimy i czego nie robimy, co mówimy i czego nie mówimy, ma swoje realne konsekwencje. Wszystko jest już na zawsze. Pozostanie z nami na stałe. Będzie wpływać na kolejne decyzje i zdarzenia na jawie, ale będzie też się nam śnić. Będzie się nam odtwarzać w głowie w bezsenne noce, setki razy, bez możliwości wyłączenia.
Istnieje kontrast pomiędzy lekkością naszych poczynań i błahością zdarzeń, a ich nieubłaganą trwałością. W świecie, w którym coraz częściej partneruje nam sztuczna inteligencja, ta nieuchronność jest znacznie bardziej widoczna, ostra i brutalna.
„Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną” Kim są dziś cudzy bogowie? Jacy są bogowie nasi? Znany z wielu religii świata Jedyny Bóg był bogiem ludzkim. Cudzy bogowie nie są ludzcy. Więc czyi?
koncepcja, reżyseria i scenografia: Łukasz Witt-Michałowski / tekst: Artur Pałyga / kostiumy: Łukasz Witt-Michałowski / muzyka: Piotr Bańka, Max Kowalski / światło i multimedia: Grzegorz Polak / przygotowanie materiałów filmowych: Grzegorz Filipiak / kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk / zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Małgorzata Drozd-Domaciuk, Joanna Kolstrung / obsada: Arkadiusz Cyran, Ewa Pająk, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica, Anna-Maria Sieklucka i Agnieszka Warchulska
karnet normalny na dwa tytuły – 85 zł
karnet ulgowy na dwa tytuły – 70 zł
*karnety dostępne wyłącznie w Kasie CK
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego
Partner Główny: PGE Dystrybucja
Dekalog – dziesięć przykazań, dziesięć zasad. Pojęcie nie tylko religijne, lecz stosowane również w codziennej komunikacji. To także filmowy „Dekalog” Kieślowskiego i Piesiewicza, który 30 lat temu stał się nowym punktem odniesienia, zaczynem otwartej rozmowy o wartościach w laickim świecie. Dziś chcemy zainicjować kolejny dyskurs – posługując się językiem teatru.
Tematy z kamiennych tablic i współczesne odczytanie tego, co zawsze było dla ludzkości za trudne. Na takim założeniu ma oprzeć się „Dekalog Teatralny” – cykl spektakli inspirowanych w tym samym stopniu biblijnymi przykazaniami, co filmowym kontekstem. Czy pozostaną ze sobą w sporze, czy ułożą się w harmonijny obraz? – trudno to przewidzieć, ale warto się przyglądać.
W tym roku zapraszamy na pierwsze spektakle, nawiązujące kolejno do ósmego i pierwszego przykazania – teksty dramatyczne autorstwa Artura Pałygi, w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego, w obsadzie: Arkadiusz Cyran, Ewa Pająk, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica, Anna-Maria Sieklucka i Agnieszka Warchulska.
POD LODEM
„Pod lodem” to uzupełnienie, uwspółcześnienie i rozmowa z pierwszym odcinkiem „Dekalogu” Kieślowskiego/Piesiewicza.
Nie da się cofnąć ruchu. Żadnego ruchu. Wszystko, co robimy i czego nie robimy, co mówimy i czego nie mówimy, ma swoje realne konsekwencje. Wszystko jest już na zawsze. Pozostanie z nami na stałe. Będzie wpływać na kolejne decyzje i zdarzenia na jawie, ale będzie też się nam śnić. Będzie się nam odtwarzać w głowie w bezsenne noce, setki razy, bez możliwości wyłączenia.
Istnieje kontrast pomiędzy lekkością naszych poczynań i błahością zdarzeń, a ich nieubłaganą trwałością. W świecie, w którym coraz częściej partneruje nam sztuczna inteligencja, ta nieuchronność jest znacznie bardziej widoczna, ostra i brutalna.
„Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną” Kim są dziś cudzy bogowie? Jacy są bogowie nasi? Znany z wielu religii świata Jedyny Bóg był bogiem ludzkim. Cudzy bogowie nie są ludzcy. Więc czyi?
koncepcja, reżyseria i scenografia: Łukasz Witt-Michałowski / tekst: Artur Pałyga / kostiumy: Łukasz Witt-Michałowski / muzyka: Piotr Bańka, Max Kowalski / światło i multimedia: Grzegorz Polak / przygotowanie materiałów filmowych: Grzegorz Filipiak / kreacje graficzne: Piotr Kulawczuk / zespół produkcyjny: Magdalena Andrasz, Małgorzata Drozd-Domaciuk, Joanna Kolstrung / obsada: Arkadiusz Cyran, Ewa Pająk, Wojciech Rusin, Jarosław Tomica, Anna-Maria Sieklucka i Agnieszka Warchulska
karnet normalny na dwa tytuły – 85 zł
karnet ulgowy na dwa tytuły – 70 zł
*karnety dostępne wyłącznie w Kasie CK
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego
Partner Główny: PGE Dystrybucja
Pojazzia
Zespół Pojazzja zaprasza na wyjątkowy koncert, który przeniesie Was w świat muzyki pełnej emocji, rytmu i jazzowych inspiracji. Tworzymy przestrzeń, gdzie muzyka spotyka się z poezją, a różnorodne style muzyczne splatają w jedną, niepowtarzalną opowieść. Jako zespół przyjaciół, staramy się zawsze być blisko słowa – zarówno w tekstach, jak i w muzyce, która ma za zadanie wprowadzać w stan refleksji i zadumy. Nasze kompozycje są jak poetyckie opowieści, które snujemy wspólnie na scenie, przy akompaniamencie gitar, trąbki, perkusji i innych instrumentów. To muzyczna podróż, którą zabierzemy Was w każdy zakamarek emocji. Dołącz do nas, by poczuć magię połączenia muzyki z literaturą i przeżyć niezapomniany wieczór pełen dźwięków i słów!
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Kamil Szymański – wokal, gitara Joanna Koszałka – wokal Patrycja Malinowska – wokal Michał Andrzejewski – pianino Michał Mleczko – perkusja Michał Fedor – bas
Stopka z obsadą/skład zespołu:
Kamil Szymański – wokal, gitara Joanna Koszałka – wokal Patrycja Malinowska – wokal Michał Andrzejewski – pianino Michał Mleczko – perkusja Michał Fedor – bas
Ryt przejścia
Są wśród nas tacy, którzy tęsknią za rytuałem. Są tacy, którzy uważają, że wciąż jest możliwy, z pewnością konieczny. Są i tacy, którzy krzycząc o tym - zostali pozbawieni głosu. To może być wiadomość do Ciebie. Scena stała się labiryntem, taniec wyprowadza z matni, proroctwo jest ciężkie jak rtęć. Uchylamy drzwi. Interaktywna, nie-linearna, imersyjna podróż w towarzystwie Antonina Artauda i Wacława Niżyńskiego, oraz zwierząt totemicznych - ku megalitycznym świątyniom i syntezatorom modularnym. Rozpocznie się w miejscu wybranym przez pasażera. Następną wiadomość otrzymasz po rejestracji. Jakie imię wybierzesz? Dokąd wysłać pierwszy list?
W celu pozyskania instrukcji przygotowania się do spektaklu „Ryt przejścia”, prosimy o przesłanie prośby na adres: rytprzejscia@gmail.com
Spektakl od 16 lat.
W celu pozyskania instrukcji przygotowania się do spektaklu „Ryt przejścia”, prosimy o przesłanie prośby na adres: rytprzejscia@gmail.com
Spektakl od 16 lat.
Sanatorium Zdrowie PLUS
Do uzdrowiska ze wszystkich stron kraju zjeżdżają kuracjusze. Wszystko toczy się normalnym rytmem: meldunek, obiad, kolacja. Pensjonariusze są ciepło przyjęci przez obsługę medyczną. Sytuacja zmienia się podczas pierwszego wieczorku tanecznego. Następuje nieoczekiwany zwrot akcji, który w finale doprowadza do sensacyjnej pointy.
Spektakl to komedia charakterów i sytuacji, z wątkiem kryminalnym, osadzona w realiach Sanatorium. Powstał na podstawie autorskiego scenariusza reżysera, aktora, założyciela i opiekuna Teatru Seniora – Michała Zgieta.
Teatru Seniora to amatorska grupa teatralna, działająca w Centrum Kultury w Lublinie od 2014 roku.
Reżyseria: Michał Zgiet
Występują: Grażyna Czarnota, Anna Gaik, Milena Galicka, Beata Kamińska, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Maria Lipiec, Lidia Sadowska, Małgorzata Starzyńska, Sylwia Wiązowska, Zofia Wronko -Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Grzegorz Michalec, Henryk Szuba, Zygmunt Tatara,
Scenografia, kostiumy, rekwizyty: Kamil Filipowski
Światło: Krzysztof „Brzydal” Cybula
Produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec
czas trwania 50 min
Spektakl to komedia charakterów i sytuacji, z wątkiem kryminalnym, osadzona w realiach Sanatorium. Powstał na podstawie autorskiego scenariusza reżysera, aktora, założyciela i opiekuna Teatru Seniora – Michała Zgieta.
Teatru Seniora to amatorska grupa teatralna, działająca w Centrum Kultury w Lublinie od 2014 roku.
Reżyseria: Michał Zgiet
Występują: Grażyna Czarnota, Anna Gaik, Milena Galicka, Beata Kamińska, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Maria Lipiec, Lidia Sadowska, Małgorzata Starzyńska, Sylwia Wiązowska, Zofia Wronko -Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Grzegorz Michalec, Henryk Szuba, Zygmunt Tatara,
Scenografia, kostiumy, rekwizyty: Kamil Filipowski
Światło: Krzysztof „Brzydal” Cybula
Produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec
czas trwania 50 min
Sceny, które nie weszły
"Sceny, które nie weszły" to zupełnie nowa forma stworzona przez grupę Oł Maj Gad. Najbardziej rozpoznawalne sceny z kultowego już filmu "Titanic" zostały przez nich pokazane w nowy, zabawny sposób. Wyobraźmy sobie sytuację, że reżyser z wielkim ego i operator kamery gapa dostali propozycję życia - mają nakręcić sceny z filmu Jamesa Camerona w nowej, polskiej odsłonie, a następnie wysłać do Hollywood. Nic jednak nie idzie po ich myśli i to powoduje mnóstwo wpadek, z których nie da się nie śmiać. Miłość, którą pokazano w filmie traci nieco na powadze i ukazuje swoje różne oblicza. To spektakl-widowisko, które sprawdzi się w każdych warunkach, rozśmieszy widza i da potrzebny nam wszystkim oddech.
Zły
To autobiograficzna opowieść Dariusza Jeża, który zanim zabłysnął na deskach teatru, był wysoką figurą lubelskiego półświatka.
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek
Tytułowy Zły w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie i obecnie jest aktorem. Spektakl prowadzi nas przez pasmo przemian, jakim ulega życie ex-gangstera przypadające na okres transformacji Polski. Widzowie obserwują, jak wraz z przejściem z komunizmu w demokrację zmienia się podejście głównego bohatera do świata. Od dziecięcej naiwności i sumienia każącego naprawiać wyrządzone zło po brak litości i zimne wyrachowanie.
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; scenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiuk; obsada: Przemysław Buksiński, Dariusz Jeż, Jarosław Tomica; scenografia: Dariusz Jeż; opracowanie graficzne: Lech Mazurek