'

Do Listy Tytułów

Grafika reklamowa
20 PISF x MDAG: Beksińscy. Album wideofoniczny
Historia przedstawiona w filmie "Beksińscy. Album wideofoniczny" rozpoczyna się w Sanoku, miejscu urodzenia wybitnego polskiego malarza - Zdzisława Beksińskiego i opowiada o jego skomplikowanej relacji z cierpiącym na depresję i podejmującym wielokrotnie próby samobójcze synem, Tomkiem. Dokumentalny dramat rodzinny precyzyjnie zrekonstruowano z prywatnych, nigdy wcześniej w takiej formie niepublikowanych, dźwiękowych, filmowych i fotograficznych materiałów archiwalnych, pochodzących w większości ze zbiorów samych Beksińskich. Przez niemal pół wieku Zdzisław Beksiński dokumentował całkowicie prozaiczne, codzienne życie swojej najbliższej rodziny. Robił to w rozmaitej formie - pisał listy, fotografował, prowadził dziennik foniczny, kręcił amatorskie filmy.

Grafika reklamowa
20 PISF x MDAG: Pociągi
Artystyczna, refleksyjna podróż przez XX wiek, stworzona wyłącznie z archiwalnych materiałów filmowych. Bez słów, pełen piękna i goryczy obraz, w którym zachwyt nad przemieszczaniem staje się przekleństwem, a łzy radości mieszają się z bólem rozpaczy. W ścieżce dźwiękowej filmu wykorzystano fragmenty utworu „Compartment 2, car 7” Pawła Szymańskiego.
Festiwale i nagrody: 2024 – IDFA Amsterdam: Nagroda Główna, FF Tallin, MFF Göteborg, 2024 – IDFA Amsterdam: Award for Best Film, Tallin FF, Göteborg IFF

Grafika reklamowa
20 PISF x MDAG: Rok z życia kraju
Pełen absurdu i energii film found footage o przełomowym momencie historii. Polska, 1981. Kraj na skraju rewolucji, z władzami komunistycznymi gotowymi na wszystko, aby ją stłumić. Generał Jaruzelski ogłasza w telewizji historyczną decyzję: 13 grudnia wprowadzony zostaje stan wojenny. Dziennikarze państwowi próbują zdyskredytować opozycję i Lecha Wałęsę, członkowie Solidarności trafiają do więzień. Czy Polska zapłacze nad swoim losem, czy raczej wyśmieje farsowy teatr, w którym gra główną rolę?

Grafika reklamowa
20 PISF x MDAG: Symfonia Fabryki Ursus
Filmowe podsumowanie pięcioletniej pracy ze społecznością byłych pracowników fabryki Ursus. Dokument kreacyjny łączy sztukę wideo z choreografią i muzyką eksperymentalną. Artyści zaprosili byłych pracowników zakładu – robotnice, technologów, kierowników, sekretarki – do udziału w filmie, który raz jeszcze ożywiłby fabrykę. To głos za upamiętnieniem fabryki Ursus, kultury przemysłowej i robotniczej, walczący o godność ludzi pracy i politykę historyczną uwzględniającą ich biografie.

Grafika reklamowa
20. PISF x MDAG: Skąd dokąd
Początek inwazji Rosji na Ukrainę. Miliony osób próbują wydostać się z terenów zagrożonych ostrzałem i okupacją. Poszukujący schronienia Ukraińcy wsiadają bez zastanowienia do zakurzonego vana na polskich rejestracjach. Samochód przemierza dziesiątki tysięcy kilometrów, pełniąc rozmaite funkcje: poczekalni, szpitala, schronu, a przede wszystkim przestrzeni do zwierzeń i wyznań. „Skąd dokąd” to portret zbiorowy złożony z doświadczeń ludzi, którzy mają jeden cel: znaleźć bezpieczne schronienie.

Grafika reklamowa
20. PISF x MDAG: Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa
Prawdziwa historia Wandy Rutkiewicz, pierwszej kobiety świata i pierwszej osoby z Polski na najwyższych szczytach ziemi – opowiedziana przez nią samą. Wanda bez zaproszenia wkroczyła w męski świat wypraw wysokogórskich i zapłaciła za to najwyższą cenę. Reżyserka filmu, która sama jest alpinistką, wyrusza w Himalaje śladami Wandy. Wskazówką do poszukiwań jest audio-pamiętnik bohaterki znaleziony wśród sterty materiałów archiwalnych. Wanda zaginęła 30 lat temu. Jej ciało nigdy nie zostało odnalezione. Niektórzy twierdzą, że została w klasztorze buddyjskim. Film eksploruje jej życie i tajemnicę z udziałem znanych wspinaczy: Reinholda Messnera, Krzysztofa Wielickiego i Carlosa Carsolio, a także bliskich jej kobiet: siostry Janiny Fies i menadżerki Marion Feik.

Grafika reklamowa
Brat
Poruszająca, brutalnie prawdziwa, lecz niepozbawiona czułości, historia walki o marzenia, rodzinę i miłość, autorstwa jednego z najciekawszych polskich reżyserów – Macieja Sobieszczańskiego („Zgoda”, „Performer”). „Brat” to opowieść o kruchej kobiecie, która musi znaleźć w sobie siłę, by przeprowadzić synów przez trudny czas dojrzewania bez ojca, ocalić ich niewinność i dać sobie szansę na osobiste szczęście. W filmie występują Agnieszka Grochowska, Julian Świeżewski, Tomasz Schuchardt i Jacek Braciak, a po raz pierwszy na ekranie pojawiają się zjawiskowi Filip Wiłkomirski i Tytus Szymczuk.

„Brat” to poruszająca opowieść o kobiecie i rodzinie wystawionej na próbę w świecie przemocy, niespełnionych ambicji i narastającego chaosu. 14-letni Dawid opiekuje się młodszym bratem i próbuje sprostać oczekiwaniom matki, która chce wyrwać się z toksycznej przeszłości i zacząć od nowa, bez męża osadzonego w więzieniu. Choć chłopak ma talent i siłę, to w codzienności rozpiętej między szkołą, domem i ulicą coraz trudniej mu zachować kontrolę. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy w ich życie wkracza Konrad – jedyny dorosły, któremu Dawid naprawdę ufa. To jednak dopiero początek burzliwych wydarzeń, które mogą ostatecznie rozbić tę rodzinę… albo ją ocalić.

Grafika reklamowa
Bugonia
Wizjonerski reżyser Yorgos Lanthimos przedstawia film „Bugonia”, wybuchowy thriller, który oferuje mroczne, komiczne spojrzenie na współczesną epokę. Prowokacyjny i wywrotowy film opowiada o dwóch młodych mężczyznach z obsesją na punkcie spisków, którzy wyrywają się ze swojej kryjówki i porywają Michelle, wpływową dyrektor generalną, którą uważają za kosmitkę, przybyłą, po to aby nas zniszczyć. Po tym, jak zamykają Michelle w piwnicy kobieta staje twarzą w twarz z wrogiem. Tym samym, obie strony – zwolennicy teorii spiskowych i bezduszna dyrektor korporacji – wkrótce znajdą się w środku walki, która jest równie nieprzewidywalna, co nieoczekiwanie poruszająca.

Film opiera się na potężnych kreacjach aktorskich: Jessego Plemonsa, Emmy Stone i debiutanta Aidana Delbisa, a także na diabelsko ostrym scenariuszu Willa Tracy'ego.

Lanthimos tworzy odważny, oryginalny portret tego, co oznacza śmiech, płacz i wstręt wobec losu ludzkości.

Grafika reklamowa
Być kochaną
„Być kochaną” – nowy film producentów „Najgorszego człowieka na świecie” – przewrotnie przypomina, że najważniejsza z miłości to ta, którą obdarzamy siebie samych. Czerpiąc z własnych doświadczeń, debiutująca w pełnym metrażu Lilja Ingolfsdottir stworzyła wielowymiarową opowieść o kobiecie, która po porażce pierwszego związku ma odwagę dać sobie drugą szansę. Wyróżniony aż pięcioma nagrodami na festiwalu w Karlowych Warach oraz niekwestionowany zwycięzca norweskiego odpowiednika Oscarów, „Być kochaną” urzeka empatią i szczerością w stawianiu pytań o miłość, bliskość i samoakceptację.

Maria (Helga Guren) wchodzi w kolejną relację z nadzieją na nowy początek. Wystarczy jedno spojrzenie i czuje się, jakby znała Sigmunda (Oddgeir Thune) całe życie, a namiętny romans szybko przeradza się w poważny związek. Historia w „Być kochaną” zaczyna się tam, gdzie kończy się większość love stories. Codzienność w patchworkowej rodzinie szybko ujawnia niespełnione ambicje, niewyrażone uczucia i sprzeczne potrzeby, które kumulują się w emocjonalną bombę – a ta pewnego wieczoru wybucha.

W „Być kochaną” przejrzy się wiele kobiet, które starają się pogodzić bycie partnerką i matką, bez rezygnowania z siebie. Empatyczny, ale stawiający na szczerość, pełen gniewu i łez, a jednak terapeutyczny film Norweżki proponuje głęboką refleksję nad tym, kim jesteśmy w relacjach i z czego rezygnujemy, próbując sprostać cudzym oczekiwaniom. „Być kochaną” pozwala jednak uwierzyć w kolejną szansę, widząc w kryzysie początek pięknej, nowej relacji: ze sobą.

Grafika reklamowa
Ciemna strona Mount Everest
Porywający wizualnie film, ukazujący piękno szczytów Himalajów. Tym razem oglądamy go z rzadkiej perspektywy – Szerpów, bez których nie odbyłaby się żadna wyprawa. Nepalczyk wybiera się na niebezpieczną misję, aby uspokoić górskich bogów, którzy wymagają szacunku do natury. Czomolungma oznacza po nepalsku „Bogini Matka Ziemia”. Turyści ustawiają się w kolejce, żeby „zdobyć” najwyższą górę świata, ale nie wszystkim to się udaje i dlatego Mt. Everest stał się cmentarzem, pełnym zamrożonych ciał. Słynny himalaista Mingma Tsiri Sherpa, buddysta, łamie słowo dane rodzinie, że nie będzie już się wspinał. Udaje się na ostatnią wyprawę na Mt. Everest, aby oczyścić świętą górę z martwych ciał himalaistów, które zostały tam porzucone. Misja jest trudna. W filmie poznajemy ze szczegółami całą drogę na ten wyjątkowy szczyt.

Grafika reklamowa
Cyberiada
„Cyberiada”, uznana przez samego Stanisława Lema za jego opus magnum, to arcydzieło na przecięciu baśni, powiastki filozoficznej, satyry i brawurowego eksperymentu językowego. Adaptacji wybranych historii z tej kultowej książki podjął się reżyser Daniel Adamczyk.
Spektakl jest adaptacją wybranych przez twórców historii, opowiadających o perypetiach dwóch wybitnych konstruktorów: Trurla i Klapaucjusza. Podczas swoich kosmicznych podróży po wszechświecie zamieszkałym przez (bardzo ludzkie: myślące, czujące, posiadające indywidualne tożsamości) roboty i maszyny, dwóch prześcigających się w pomysłach przyjaciół podejmuje misję rozwikłania problemów trawiących państwa-planety, ich władców i mieszkańców. Przygody kosmicznych podróżników mogą wywoływać u widzów zarówno sporo rozbawienia jak i namysłu. W adaptacji do pełnego głosu dochodzi Lemowski język skrzący się neologizmami, archaizmami i nadzwyczajnymi grami słownymi. To nieposkromiony żywioł niespotykany nigdy wcześniej ani później w polskiej literaturze.
Niemal 60 lat po wydaniu „Cyberiady” Lem wciąż pozostaje wybitnym wizjonerem, który przewidział, do czego może doprowadzić gwałtowny rozwój technologiczny; dostrzeżemy więc w opowieściach choćby zwiastuny powstania Internetu, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Spektakl stawia przed widzem wiecznie istotne pytania o władzę, wolną wolę, informację i zagrożenia wynikające z jej nadmiaru.
Dzieła Lema powstające w czasach komunizmu zawsze były naznaczone śladem historii – dzisiaj nie tracą jednak na aktualności, a nawet obrastają w nowe znaczenia.
Spektakl dla widzów dorosłych, rekomendowany dla osób od 11. roku życia.

27.01.2026, godz. 19.00 – spektakl z audiodeskrypcją dla osób z niepełnosprawnością wzroku

reżyseria: Daniel Adamczyk; adaptacja: Daniel Adamczyk, Aleksandra Kanar; scenografia i kostiumy: Marta Góźdź; muzyka: Szczepan Pospieszalski; wizualizacje: Marta Góźdź, Anna Żur-Falkendorf, Jacek Wierzchoś; światło: Michał Mirgos; dźwięk: Tomasz Kraśkiewicz; projekcje: Rafał Kędra; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec; występują: Przemysław Buksiński, Michał Czyż, Natalia Świniarska, Jarosław Tomica, Mateusz Matejko

Grafika reklamowa
Czas kruka
Targany bólem mężczyzna po utracie ukochanej żony musi nauczyć się na nowo, jak żyć dla swoich dzieci i siebie. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy przez szczeliny popękanej codzienności do życia wdowca bez trudu przenika Kruk, ogromne czarne ptaszysko, symbol przeżywanego koszmaru, prześladowca, jedyny towarzysz żałoby. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia.

Grafika reklamowa
Dom dobry
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.
To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.
Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.

Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.

Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć.

Grafika reklamowa
Filmoterapia z Inspirą: Czas kruka
Targany bólem mężczyzna po utracie ukochanej żony musi nauczyć się na nowo, jak żyć dla swoich dzieci i siebie. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy przez szczeliny popękanej codzienności do życia wdowca bez trudu przenika Kruk, ogromne czarne ptaszysko, symbol przeżywanego koszmaru, prześladowca, jedyny towarzysz żałoby. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.

Filmoterapia z Inspirą – to wyjątkowy cykl seansów w Kinie CK, w którym kino staje się punktem wyjścia do rozmowy. Po każdym pokazie zapraszamy do dyskusji i wspólnego dzielenia się refleksjami, które poprowadzą: Iga Wójtowicz, Magdalena Rozmus, Monika Kaczuga-Klimek, Celina Pryma oraz zaproszeni goście.
To okazja, by spojrzeć na filmy nie tylko oczami widza, ale też przeżyć je głębiej – porozmawiać o emocjach, relacjach i znaczeniach, które niosą.

Grafika reklamowa
Filmoterapia z Inspirą: Ścieżki życia
Raynor i Moth, małżeństwo z wieloletnim stażem, w jednej chwili tracą niemal wszystko – dom, bezpieczeństwo, dotychczasowe życie. Zamiast się poddać, wyruszają w pieszą wędrówkę – ponad tysiąc kilometrów wzdłuż dzikiego, angielskiego wybrzeża. Wkrótce odkryją, że mimo przeszkód, które los rzucił im pod nogi, wciąż mają najważniejsze – siebie nawzajem. Ta niezwykła podróż stanie się dla nich drogą ku wolności, miłości i nowemu początkowi.
Inspirowana prawdziwymi wydarzeniami poruszająca i pełna nadziei opowieść o dojrzałej miłości, która okazuje się silniejsza niż życiowe kryzysy.
Filmoterapia z Inspirą – to wyjątkowy cykl seansów w Kinie CK, w którym kino staje się punktem wyjścia do rozmowy. Po każdym pokazie zapraszamy do dyskusji i wspólnego dzielenia się refleksjami, które poprowadzą: Iga Wójtowicz, Magdalena Rozmus, Monika Kaczuga-Klimek, Celina Pryma oraz zaproszeni goście.
To okazja, by spojrzeć na filmy nie tylko oczami widza, ale też przeżyć je głębiej – porozmawiać o emocjach, relacjach i znaczeniach, które niosą.

Grafika reklamowa
Głos Hind Rajab
Film oparty na prawdziwych wydarzeniach. 29 stycznia 2024 roku wolontariusze Czerwonego Półksiężyca odbierają telefon alarmowy. W Gazie, w samochodzie pod ostrzałem uwięziona jest sześcioletnia dziewczynka, która błaga o pomoc. Ratownicy, starając się utrzymać z nią kontakt, robią wszystko, by dotarła do niej karetka. Dziewczynka ma na imię Hind Rajab. Najnowsze dzieło dwukrotnie nominowanej do Oscara Kaouther Ben Hani to przejmująca, głęboko humanistyczna historia, ukazująca bohaterstwo zwykłych ludzi.

Laureat Srebrnego Lwa na festiwalu w Wenecji i niezliczonych nagród publiczności na festiwalach na całym świecie.

Grafika reklamowa
Kąpiel w dźwiękach - koncert gongów i mis Rimy Sadurskiej
Zapraszamy na niezwykły koncert gongów i mis śpiewających, który poprowadzi Rima Sadurska.
Kąpiel w dźwiękach jest unikalnym doświadczeniem, podczas którego artystka wykorzystuje harmoniczne wibracje gongów i mis śpiewających do wywołania głębokiego stanu relaksu i medytacji.

Prowadząca: Rima Sadurska – mistrzyni naturopatii, artystka.
Od 2017 roku zajmuje się dźwiękiem i sztuką performatywną, prowadzi kąpiele w dźwiękach oraz śpiewa pieśni tradycyjne. Od 2011 roku praktykuje bioenergoterapię i medytację. Ukończyła studia na kierunku Terapie naturalne oraz liczne szkolenia z zakresu dźwiękoterapii, medytacji, uzdrawiania i pracy z głosem. Jest absolwentką Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach oraz studiów podyplomowych Instytutu Sztuki PAN. Prowadzi indywidualną praktykę, wspierając procesy osobistej transformacji oraz oprawę artystyczną uroczystości rodzinnych.

Bilety przedsprzedaż 30 zł ulgowy/40 zł normalny
Bilety w dniu wydarzenia 40 zł ulgowy/50 zł normalny

UWAGA: Prosimy o przyniesienia dla siebie maty, koca i poduszki. Kąpiel w dźwiękach jest wydarzeniem przeznaczonym do odbioru na leżąco, w relaksie z zamkniętymi oczami.

Grafika reklamowa
Mała Amelia
Amelia, mała Belgijka urodzona w Japonii, nie powiedziała ani słowa i nie postawiła ani kroczku, dopóki nie skończyła dwóch i pół roku. Dopiero wizyta babci z odległej ojczyzny i związane z nią pewne nieoczekiwane zdarzenie sprawiają, że dziewczynka poznaje świat z pomocą niani. Poznaje japońskie legendy i obyczaje dalekiej Azji, przygotowuje się do święta O-bon – gdy ożywają duchy przodków, a po wodzie pływają lampiony. Poznaje piękno otaczającej ją przyrody, zmieniającej się wraz z porami roku.
W tej poetyckiej animacji japońska kultura przeplata się z belgijską.

Grafika reklamowa
Ministranci
Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan odnowy moralnej. Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego zakładają podsłuch… w konfesjonale, aby lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani niczym Zorro i z ambicjami na miarę Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie, pomagając potrzebującym i wymierzając kary za grzechy. Jednak ich misja zamienia się w niebezpieczną grę, a chłopcy, stosując własny, idealistyczny kodeks honorowy, zaczynają balansować na cienkiej granicy między dobrem a złem. Prawdziwe życie blokowiska miesza się z misją wprost z komiksów o superbohaterach, ale zamiast peleryn, bohaterowie noszą komże.

Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę. „Ministranci” to kino, które nie boi się zadawać trudnych pytań o religię, wspólnotę, winę i odkupienie — ale robi to bez kaznodziejstwa, a z luzem, emocją i mocą autentycznego przekazu.

bilety na wydarzenie
Otwarty Męski Krąg
Bezpieczna przestrzeń, krąg - nie jest terapią, ale może być jej wsparciem. To miejsce, w którym każdy mężczyzna ma tyle samo przestrzeni – niezależnie od tego, kim jest, co osiągnął, ile ma lat.
Możesz po prostu być. I mówić. I słuchać.

Co wyniesiesz:
-poczucie, że nie jesteś sam w tym, co przeżywasz,
-większą pewność siebie i spokój,
-nowe spojrzenie na swoje relacje,
-odwagę, by być sobą,
-doświadczenie braterstwa i wzajemnego szacunku

Prowadzenie: Grzegorz Kornet - Absolwent Kursu Radykalnego Wglądu, po szkoleniu z prowadzenia męskich kręgów. Propagator trzeźwego życia. Mężczyzna w codziennej podróży do odkrywania własnego „ja”. Rozwój to moja pasja, a moi synowie – moja radość.

Grafika reklamowa
Ścieżki życia
Raynor i Moth, małżeństwo z wieloletnim stażem, w jednej chwili tracą niemal wszystko – dom, bezpieczeństwo, dotychczasowe życie. Zamiast się poddać, wyruszają w pieszą wędrówkę – ponad tysiąc kilometrów wzdłuż dzikiego, angielskiego wybrzeża. Wkrótce odkryją, że mimo przeszkód, które los rzucił im pod nogi, wciąż mają najważniejsze – siebie nawzajem. Ta niezwykła podróż stanie się dla nich drogą ku wolności, miłości i nowemu początkowi.
„Ścieżki życia” to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami poruszająca i pełna nadziei opowieść o dojrzałej miłości, która okazuje się silniejsza niż życiowe kryzysy. Film, który zdobył serca widzów w całej Europie, zachwyca szczerością oraz prostotą, z jaką mówi o sprawach najważniejszych. To historia, która podnosi na duchu i przypomina, że nawet po największej burzy można odnaleźć spokój – jeśli idzie się razem.

Grafika reklamowa
Światłoczuła
Agata jest spełnioną i kochającą życie kobietą. Jest niewidoma. Robert jest uznanym fotografem. Ma wszystko, ale czuje jakby nie miał nic. Ich spotkanie zmieni wszystko. Razem zmierzą się z przeszłością i własnymi ograniczeniami, odkrywając, że prawdziwa miłość rodzi się z akceptacji i odwagi, by być sobą. „Światłoczuła” to wychodzący poza utarte schematy gatunku, wzruszający film, który ze szczerością i szczyptą humoru udowadnia, że czuć znaczy więcej niż widzieć.

Reżyserem filmu jest Tadeusz Śliwa – twórca hitów „(Nie)znajomi” i „Gang zielonej rękawiczki”, a także laureat wielu nagród, w tym zdobywca Fryderyka za teledysk do utworu „Początek” zrealizowany dla Męskiego Grania. Za scenariusz odpowiadają Tomasz Klimala („365 dni”, „Furioza”) i Hanna Węsierska („Skazana”, „Mayday”, „Lejdis”). W rolach głównych widzowie zobaczą wschodzące gwiazdy – Matyldę Giegżno („Kos”, „Klangor”) oraz Ignacego Lissa („Znachor”, „Sortownia”), którym partnerować będą: Bartłomiej Deklewa, który zachwycił widownię i krytyków serialu „Absolutni debiutanci”, a także Aleksandra Pisula („Król”, „Atak paniki”).

Grafika reklamowa
Święta z Astrid Lindgren
Święta bez Astrid Lindgren? Nie do pomyślenia! Magia opowieści ukochanej autorki dzieci na całym świecie trafia na duży ekran w wyjątkowym, świątecznym wydaniu.Adaptacja świątecznych opowiadań autorki „Dzieci z Bullerbyn” i „Pippi Pończoszanki” to pełen humoru, ciepła i wzruszeń film dla całej rodziny.

bilety na wydarzenie
Wilcy
Inscenizacja książki „Dokąd idziesz, wilku” autorstwa Ewy Wieżnawiec w wykonaniu członków legendarnej grupy Kupałowcy.

To nie tylko okazja do zapoznania polskiej publiczności z jednym z najciekawszych dzieł współczesnej literatury białoruskiej, ale także szansa na podjęcie trudnych i aktualnych tematów, które mają znaczenie zarówno w kontekście historycznym, jak i społecznym. Reżyser – Paweł Passini – zamierza szczególnie skupić się na jednym z najważniejszych, a zarazem pomijanych wątków książki – pogromie żydowskim, który rozgrywa się na białoruskiej wsi. Ewa Wieżnawiec, poprzez ukazanie pogromu i problemu antysemityzmu, podejmuje temat, który w oficjalnej literaturze białoruskiej pozostaje przemilczany. To odważny gest, który zasługuje na uwagę, ponieważ mierzy się z bolesną przeszłością i stawia pytania o pamięć historyczną, odpowiedzialność i rolę literatury w przepracowywaniu trudnych tematów. Książka i planowana adaptacja teatralna Passiniego mogą stać się przestrzenią do rozmowy o problemie antysemityzmu, który dotyczy nie tylko Białorusi, ale ma także uniwersalny wymiar. We współczesnym kontekście temat ten jest szczególnie istotny.
„Wilcy” mogą stać się platformą do rozmowy o historii, która wciąż rezonuje we współczesnym świecie. W spektaklu wystąpią czołowi aktorzy legendarnego zespołu Kupałowców: Zoya Biełachwościk, Alaksandr Harcujew, Alaksandr Kaziełło, Alaksandr Zelenko i Walancina Harcujeawa.
Język wydarzenia: białoruski
Czas trwania: 150 minut (bez przerwy)

Grafika reklamowa
Wysokie i niskie tony
Thibaut jest cenionym w świecie dyrygentem orkiestry symfonicznej. Po wizycie w gabinecie lekarskim mężczyzna dowiaduje się, że jest chory na białaczkę i pilnie potrzebuje dawcy szpiku. Jego dotychczasowe życie staje na głowie, zwłaszcza że pojawia się jeszcze jedna ważna okoliczność. W trakcie testu DNA okazuje się, że bohater został adoptowany i ma biologicznego brata.

Jest nim Jimmy, pracownik stołówki w Lille, robotniczym mieście w północnej Francji. Bohaterów dzieli niemal wszystko – poza więzami krwi i miłością do muzyki. Okazuje się bowiem, że nowo poznany brat gra na puzonie w lokalnej orkiestrze marszowej. Ich spotkanie, początkowo pełne napięć, przeradza się w głęboką braterską więź, zwłaszcza gdy Thibaut przejmie rolę dyrygenta orkiestry Jimmy’ego, chcąc pomóc jej wygrać regionalny konkurs.

Najnowszy film Emmanuela Courcola (twórcy kultowych „Komediantów debiutantów”) to wywołująca zarówno śmiech, jak i łzy opowieść o rodzinie, muzyce i wielkiej pasji. 

Przejdź do treści