„Dobry Potańc” z Dobrze Dobraną Kapelą i gośćmi – Kapela Bornego i Dobra Nasza
Lublin 25.04.2025, g. 20:00
od 25.00 pln
Muzyka +1
Dobrze Dobrana Kapela to rodzaj projektu, niemal performansu, który "rodzi się" za każdym razem na nowo. „Dobry potańc” ma charakter jamu taneczno-muzycznego, do którego mogą dołączyć się inni muzycy znający ludową lub miejską nutę.
Wraz z wielkanocnym króliczkiem i wiosennym kogutkiem, śpiewem ptaków i pierwszymi kwiatami chcemy zaprosić wszystkich na pierwszą wiosenną potańcówkę wiejsko-miejską.
A ponieważ niektórym już wiosna w sercach gra, będzie wiosennie, radośnie, ale i lirycznie, dziarsko, z przytupem, ale i nostalgicznie.
Gościnne piwnice CK rozszerzają swoje podwoje oraz repertuar. Nie zabraknie tradycyjnych roztoczańskich poleczek, oberków, podróżniaków, jednak dołączą do nich tanga, foxtroty, walce, slowfoxy, czyli... piosenki rodem z okresu międzywojennego. Potańcówkę poprzedzi jak zawsze krótka rozgrzewka i wprowadzenie.
Gośćmi Dobrze Dobranej Kapeli będą tym razem:
Kapela Bornego
Kapela Bornego wykonuje muzykę z okolic Roztocza Zachodniego, która była grana na dawnych weselach wiejskich. W składzie instrumentów pojawią się skrzypce, suka, basy dłubane i bęben obręczowy.
Muzykę zaczerpnęli bezpośrednio od mistrzów skrzypcowych i sukowych, m.in. od Stanisława Głaza, Bronisława Bidy i Zbigniewa Butryna. Wzorują się na ich repertuarze pochodzącym z bogatej tradycji kapel skrzypcowych i orkiestr dętych
Jak sami mówią, to nie oni wybrali tę muzykę – to ona wybrała ich. I tej muzyce pozostają wierni od ponad 10 lat, nie poddając się popularnym modom i pokusom.
Skład:
Mateusz Borny – suka
Anna Lipińska-Borny – skrzypce
Piotr Deptuła – skrzypce
Robert Miedziocha – basy dłubane
Bartosz Gajdzik – bęben obręczowy
Dobra Nasza
Tchnie młodością i świeżością choć sięga po „stare” piosenki. Potrafi ukołysać, ale i rozbawić. Ich miłością jest muzyka pierwszej połowy XX wieku. Skoczne poleczki, zawadiackie walczyki, ale też romantyczne tanga. Dobra Nasza powstała w wyniku spotkania muzyków młodego i średniego pokolenia, a ich aranże to połączenie świeżości młodości i wirtuozerii doświadczenia. Zabrzmią pieśni z repertuaru Toli Mankiewiczówny, Chóru Dana, Mieczysława Foga, Andrzeja Boguckiego i innych.
Zespół tworzą:
Dobrosława Ziółek – śpiew (i nie tylko)
Jaśmina Różycka – kontrabas
Mariusz Wołkowicz – gitara, mandolina, śpiew
Wraz z wielkanocnym króliczkiem i wiosennym kogutkiem, śpiewem ptaków i pierwszymi kwiatami chcemy zaprosić wszystkich na pierwszą wiosenną potańcówkę wiejsko-miejską.
A ponieważ niektórym już wiosna w sercach gra, będzie wiosennie, radośnie, ale i lirycznie, dziarsko, z przytupem, ale i nostalgicznie.
Gościnne piwnice CK rozszerzają swoje podwoje oraz repertuar. Nie zabraknie tradycyjnych roztoczańskich poleczek, oberków, podróżniaków, jednak dołączą do nich tanga, foxtroty, walce, slowfoxy, czyli... piosenki rodem z okresu międzywojennego. Potańcówkę poprzedzi jak zawsze krótka rozgrzewka i wprowadzenie.
Gośćmi Dobrze Dobranej Kapeli będą tym razem:
Kapela Bornego
Kapela Bornego wykonuje muzykę z okolic Roztocza Zachodniego, która była grana na dawnych weselach wiejskich. W składzie instrumentów pojawią się skrzypce, suka, basy dłubane i bęben obręczowy.
Muzykę zaczerpnęli bezpośrednio od mistrzów skrzypcowych i sukowych, m.in. od Stanisława Głaza, Bronisława Bidy i Zbigniewa Butryna. Wzorują się na ich repertuarze pochodzącym z bogatej tradycji kapel skrzypcowych i orkiestr dętych
Jak sami mówią, to nie oni wybrali tę muzykę – to ona wybrała ich. I tej muzyce pozostają wierni od ponad 10 lat, nie poddając się popularnym modom i pokusom.
Skład:
Mateusz Borny – suka
Anna Lipińska-Borny – skrzypce
Piotr Deptuła – skrzypce
Robert Miedziocha – basy dłubane
Bartosz Gajdzik – bęben obręczowy
Dobra Nasza
Tchnie młodością i świeżością choć sięga po „stare” piosenki. Potrafi ukołysać, ale i rozbawić. Ich miłością jest muzyka pierwszej połowy XX wieku. Skoczne poleczki, zawadiackie walczyki, ale też romantyczne tanga. Dobra Nasza powstała w wyniku spotkania muzyków młodego i średniego pokolenia, a ich aranże to połączenie świeżości młodości i wirtuozerii doświadczenia. Zabrzmią pieśni z repertuaru Toli Mankiewiczówny, Chóru Dana, Mieczysława Foga, Andrzeja Boguckiego i innych.
Zespół tworzą:
Dobrosława Ziółek – śpiew (i nie tylko)
Jaśmina Różycka – kontrabas
Mariusz Wołkowicz – gitara, mandolina, śpiew

Bioland
Lublin 27.04.2025, g. 18:00
od 40.00 pln
Taniec
Od Autorów:
Spektakl „Bioland” powstał z inspiracji tematem wpływu ludzkości na naszą planetę, łącząc wątki niewoli/uwięzienia, industrializacji i postępu technologicznego, które przekształcają ekosystemy i oddziałują na funkcjonowanie żywych organizmów na całym świecie.
Zacierając granice między spektaklem, eksperymentem, wystawą i wybiegiem, próbujemy podważyć antropocentryczne założenia, używając fantastycznej, a czasem surrealistycznej soczewki. „Bioland” zaprasza do namysłu nad wzajemną zależnością między ewolucją człowieka a kruchą równowagą życia wszystkich istot na planecie.
Fragment recenzji Alicji Muller (Taniecpolska)
„Bioland” w choreografii Megan Doheny i Ilyi Nikurova jest opowieścią o ponownym zadomawianiu się w świecie ciał, które zostały z niego wyalienowane na drodze technologicznego postępu oraz w wyniku inwazji neoliberalnego kultu samowystarczalności.
Pod względem choreograficznym to celebracja niesamowitych – technicznych oraz mimetycznych – możliwości tancerek i tancerzy.
Choreografia: Megan Doheny i Ilya Nikurov
Muzyka: Dylan Tedaldi
Występują: Michał Przybyła, Agata Kamykowska, Marta Mietelska-Topór, Kacper Szklarski, Magda Niedzielska
Asystentka choreografów: Zuzanna Strugacz
Kostiumy: Jakub Wójcik
Oświetlenie: Jakub Sztandera
Produkcja: Fundacja Crush On Trash, Crush On Stage
Partnerzy: Outrun The Bear, Teatr Łaźnia Nowa, Castorama Zakopianka, Wtórpol
Spektakl był dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Zamówienia choreograficzne - edycja 2024”, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
czas trwania: 60 miniut
Spektakl „Bioland” powstał z inspiracji tematem wpływu ludzkości na naszą planetę, łącząc wątki niewoli/uwięzienia, industrializacji i postępu technologicznego, które przekształcają ekosystemy i oddziałują na funkcjonowanie żywych organizmów na całym świecie.
Zacierając granice między spektaklem, eksperymentem, wystawą i wybiegiem, próbujemy podważyć antropocentryczne założenia, używając fantastycznej, a czasem surrealistycznej soczewki. „Bioland” zaprasza do namysłu nad wzajemną zależnością między ewolucją człowieka a kruchą równowagą życia wszystkich istot na planecie.
Fragment recenzji Alicji Muller (Taniecpolska)
„Bioland” w choreografii Megan Doheny i Ilyi Nikurova jest opowieścią o ponownym zadomawianiu się w świecie ciał, które zostały z niego wyalienowane na drodze technologicznego postępu oraz w wyniku inwazji neoliberalnego kultu samowystarczalności.
Pod względem choreograficznym to celebracja niesamowitych – technicznych oraz mimetycznych – możliwości tancerek i tancerzy.
Choreografia: Megan Doheny i Ilya Nikurov
Muzyka: Dylan Tedaldi
Występują: Michał Przybyła, Agata Kamykowska, Marta Mietelska-Topór, Kacper Szklarski, Magda Niedzielska
Asystentka choreografów: Zuzanna Strugacz
Kostiumy: Jakub Wójcik
Oświetlenie: Jakub Sztandera
Produkcja: Fundacja Crush On Trash, Crush On Stage
Partnerzy: Outrun The Bear, Teatr Łaźnia Nowa, Castorama Zakopianka, Wtórpol
Spektakl był dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Zamówienia choreograficzne - edycja 2024”, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
czas trwania: 60 miniut
„Dobry Potańc” z Dobrze Dobraną Kapelą i gośćmi – Kapela Bornego i Dobra Nasza
Lublin 25.04.2025, g. 20:00
Muzyka +1