
Martin i Magiczny Las
Lublin 13.04.2025, g. 15:00
od 15.00 pln
Dla Dzieci +1
Pełna przygód historia o Martinie, który trafia na letni obóz w tajemniczym lesie. Miejsce, które skrywa cenny skarb, jest w niebezpieczeństwie, a chłopiec będzie musiał je ocalić!
Trzy tygodnie w lesie, bez telefonu, internetu i wygodnego łóżka - dla Martina to nie brzmi jak wymarzony plan na wakacyjny wyjazd. Kiedy chłopiec zostaje wysłany na letni obóz przetrwania w leśnej głuszy, nie kryje swojego niezadowolenia. Nie interesują go wędrówki, strzelanie z łuku, poznawanie roślin, gimnastyka o świcie i wieczory przy ognisku. Pewnej nocy Martin wybiera się na samotną wyprawę i próbuje nawet uciec z obozu, ale okazuje się, że las i jego tajemniczy mieszkańcy nie chcą mu na to pozwolić... Drzewa potrzebują pomocy, bo chciwi inwestorzy chcą zmienić okoliczny teren w kopalnię rzadkich minerałów. Im bardziej chłopiec zaczyna poznawać ten magiczny świat przyrody, tym silniejszym staje się jego sprzymierzeńcem. Czy uda mu się ocalić skarb skrywany w magicznym lesie?
Trzy tygodnie w lesie, bez telefonu, internetu i wygodnego łóżka - dla Martina to nie brzmi jak wymarzony plan na wakacyjny wyjazd. Kiedy chłopiec zostaje wysłany na letni obóz przetrwania w leśnej głuszy, nie kryje swojego niezadowolenia. Nie interesują go wędrówki, strzelanie z łuku, poznawanie roślin, gimnastyka o świcie i wieczory przy ognisku. Pewnej nocy Martin wybiera się na samotną wyprawę i próbuje nawet uciec z obozu, ale okazuje się, że las i jego tajemniczy mieszkańcy nie chcą mu na to pozwolić... Drzewa potrzebują pomocy, bo chciwi inwestorzy chcą zmienić okoliczny teren w kopalnię rzadkich minerałów. Im bardziej chłopiec zaczyna poznawać ten magiczny świat przyrody, tym silniejszym staje się jego sprzymierzeńcem. Czy uda mu się ocalić skarb skrywany w magicznym lesie?

Apetyt na więcej. La Cocina
Lublin 13.04.2025, g. 17:00
od 18.00 pln
Film
Kipiąca emocjami, zrealizowana z niezwykłą błyskotliwością opowieść o burzliwych losach pracowników wielkiej nowojorskiej restauracji.
Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie.
Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE.
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.
Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie.
Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE.
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.

Księga Znaku
Lublin 13.04.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Teatr
Ostatnia część tryptyku maltańskiego „Azyl Pisarzy” neTTheatre, która stanowi klucz do poprzednich części, czyli „Rytu przejścia” i „Kilku słów tylko do Ciebie, które powtarzam bez końca”.
„Księga Znaku” to tytuł dzieła Abrahama Abulafii, kabalisty z Saragossy, który w XIII wieku postanowił zjednoczyć religie abrahamowe. W tym celu udał się do Papieża, który jednak zmarł w dniu jego przyjazdu. Kabalistę oskarżono o użycie czarów i skazano na stos. Jednakże po 40 dniach został uwolniony w tajemniczych okolicznościach. Po tułaczce udał się na małą skalistą wyspę Comino, gdzie próbował odnaleźć dar prorokowania medytując litery Imienia. Odrzucony przez ludzi – próbował nawiązać kontakt z Bogiem. A potem napisał księgę.
Kilka wieków wcześniej na sąsiednich wyspach Odyseusz i Paweł z Tarsu probowali zrobić to samo. Azyl pisarzy. W tym miejscu się spotykamy.
Zapraszamy we wspólną podróż wszystkich galerników wrażliwości!
Premiera miała miejsce 24.10.2024r.
scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; choreografia: Anna Puzio; obsada: Paweł Janyst, Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Anna Puzio
Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt zrealizowany dzięki wsparciu miasta Lublin.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
W spektaklu wykorzystywany jest stroboskop, lampy UV, nagość
„Księga Znaku” to tytuł dzieła Abrahama Abulafii, kabalisty z Saragossy, który w XIII wieku postanowił zjednoczyć religie abrahamowe. W tym celu udał się do Papieża, który jednak zmarł w dniu jego przyjazdu. Kabalistę oskarżono o użycie czarów i skazano na stos. Jednakże po 40 dniach został uwolniony w tajemniczych okolicznościach. Po tułaczce udał się na małą skalistą wyspę Comino, gdzie próbował odnaleźć dar prorokowania medytując litery Imienia. Odrzucony przez ludzi – próbował nawiązać kontakt z Bogiem. A potem napisał księgę.
Kilka wieków wcześniej na sąsiednich wyspach Odyseusz i Paweł z Tarsu probowali zrobić to samo. Azyl pisarzy. W tym miejscu się spotykamy.
Zapraszamy we wspólną podróż wszystkich galerników wrażliwości!
Premiera miała miejsce 24.10.2024r.
scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; choreografia: Anna Puzio; obsada: Paweł Janyst, Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Anna Puzio
Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt zrealizowany dzięki wsparciu miasta Lublin.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
W spektaklu wykorzystywany jest stroboskop, lampy UV, nagość

Queer
Lublin 13.04.2025, g. 20:00
od 18.00 pln
Film
Odurzające, hipnotyczne kino o poszukiwaniu raju na ziemi, miłosnym głodzie i erotycznej obsesji. „Queer”, najnowszy film Luki Guadagnino („Tamte dni, tamte noce”, „Jestem miłością”, „Challengers”) teleportuje widzów do świata nieposkromionych pragnień, szamańskich rytuałów i zmysłowej, dzikiej natury. Bohaterami są dwaj Amerykanie: posągowo piękny, młody Gene Allerton (magnetyczny Drew Starkey), i starszy od niego, zmagający się z uzależnieniami i samotnością William Lee (Daniel Craig). „Queer” to druga, równie udana, współpraca Guadagnino ze scenarzystą Justinem Kuritzkesem, autorem scenariusza do „Challengers”.
Daniel Craig, który zasłynął jako Bond, u Guadagnino zagrał najodważniejszą ze swoich dotychczasowych ról. Aktor wydobywa ze swojej postaci zarówno magnetyczny erotyzm, jak i tragiczną śmieszność dojrzałego mężczyzny, który zakochał się jak nastolatek. Razem ze Starkeyem tworzą elektryzujący duet: jeden jest nieuchwytny, chłodny i piękny, drugi – nienasycony, wygłodniały uczucia i trawiony erotyczną gorączką. Bohaterowie, amerykańscy ekspaci, spotykają się w Meksyku lat 50. i rozpoczynają transową podróż, która zawiedzie ich aż do ekwadorskiej dżungli. Ekranizacja kultowej powieści Williama S. Burroughsa wydobywa z literatury cały wizualny przepych i zmysłowe piękno, jednocześnie nie uciekając od przenikliwego politycznego komentarza. Satyra na pruderyjną i pełną hipokryzji Amerykę splata się tu z najintensywniejszym ekranowym romansem ostatnich lat.
Całości dopełnia porywająca ścieżka dźwiękowa. Muzykę do „Queer” skomponowali Trent Reznor i Atticus Ross (zdobywcy Oscara za ścieżkę dźwiękową do „The Social Network”), a jeden z ich nowych utworów wykonuje brazylijski piosenkarz i kompozytor Caetano Veloso. Soundtrack wypełniają też przeboje Sinéad O’Connor, Nirvany, Prince’a i New Order. Każdy dźwięk i każda piosenka w tym filmie opowiada historię szalonej, nieodwzajemnionej miłości, która jest jak narkotyk – wciąga i pozostawia ciągły niedosyt – ale której każdy chciałby choć raz doświadczyć.
Daniel Craig, który zasłynął jako Bond, u Guadagnino zagrał najodważniejszą ze swoich dotychczasowych ról. Aktor wydobywa ze swojej postaci zarówno magnetyczny erotyzm, jak i tragiczną śmieszność dojrzałego mężczyzny, który zakochał się jak nastolatek. Razem ze Starkeyem tworzą elektryzujący duet: jeden jest nieuchwytny, chłodny i piękny, drugi – nienasycony, wygłodniały uczucia i trawiony erotyczną gorączką. Bohaterowie, amerykańscy ekspaci, spotykają się w Meksyku lat 50. i rozpoczynają transową podróż, która zawiedzie ich aż do ekwadorskiej dżungli. Ekranizacja kultowej powieści Williama S. Burroughsa wydobywa z literatury cały wizualny przepych i zmysłowe piękno, jednocześnie nie uciekając od przenikliwego politycznego komentarza. Satyra na pruderyjną i pełną hipokryzji Amerykę splata się tu z najintensywniejszym ekranowym romansem ostatnich lat.
Całości dopełnia porywająca ścieżka dźwiękowa. Muzykę do „Queer” skomponowali Trent Reznor i Atticus Ross (zdobywcy Oscara za ścieżkę dźwiękową do „The Social Network”), a jeden z ich nowych utworów wykonuje brazylijski piosenkarz i kompozytor Caetano Veloso. Soundtrack wypełniają też przeboje Sinéad O’Connor, Nirvany, Prince’a i New Order. Każdy dźwięk i każda piosenka w tym filmie opowiada historię szalonej, nieodwzajemnionej miłości, która jest jak narkotyk – wciąga i pozostawia ciągły niedosyt – ale której każdy chciałby choć raz doświadczyć.

O!PLA – festiwal filmów animowanych – kategoria producencka + formanimy
Lublin 15.04.2025, g. 18:00
od 12.00 pln
Film
Kategoria producencka:
DISC+DOG (2023, 05:46), Tomek Ducki, Pigeon Productions
DZIEWCZYNKA DO ORZECHÓW (2023, 14:03), Michalina Musialik, FUMI Studio
JOKO (Polska, Czechy, Niemcy 2024, 15:45), Izabela Plucińska, Las Sztuki/Animoon/MAUR Film
KOMPOZYCJA Z PRZEŻYĆ ISTNIEJĄCYCH (2023, 07:25), Joanna Szlembarska, Likaon/PWSFTviT w Łodzi
MEDUZY (2023, 08:03), Ola Szmida, Studio Munka
PORTRET KONIA (2023, 05:46), Witold Giersz, FUMI Studio
Formanimy:
ABRIKECO (2024, 02:55), Małgorzata Szczepańczyk i Nina Sikorska, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
ARCHEO (2024, 05:27), Maciej Ćwiek, Mansarda
CHALLENGING TIMES, NEW LIVES (2024, 03:40), Barnaba Mikułowski, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
CZARNE SŁOŃCE (2023, 03:18), Zuzanna Michalska, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
DEATHWAVES (OR A FUNGAL HECATOMB) (2023, 04:59), Maciek Stępniewski, niezależnie
DISC+DOG (2023, 05:46), Tomek Ducki, Pigeon Productions
DZIEWCZYNKA DO ORZECHÓW (2023, 14:03), Michalina Musialik, FUMI Studio
JOKO (Polska, Czechy, Niemcy 2024, 15:45), Izabela Plucińska, Las Sztuki/Animoon/MAUR Film
KOMPOZYCJA Z PRZEŻYĆ ISTNIEJĄCYCH (2023, 07:25), Joanna Szlembarska, Likaon/PWSFTviT w Łodzi
MEDUZY (2023, 08:03), Ola Szmida, Studio Munka
PORTRET KONIA (2023, 05:46), Witold Giersz, FUMI Studio
Formanimy:
ABRIKECO (2024, 02:55), Małgorzata Szczepańczyk i Nina Sikorska, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
ARCHEO (2024, 05:27), Maciej Ćwiek, Mansarda
CHALLENGING TIMES, NEW LIVES (2024, 03:40), Barnaba Mikułowski, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
CZARNE SŁOŃCE (2023, 03:18), Zuzanna Michalska, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
DEATHWAVES (OR A FUNGAL HECATOMB) (2023, 04:59), Maciek Stępniewski, niezależnie

O!PLA – festiwal filmów animowanych – kategoria studencka
Lublin 16.04.2025, g. 18:00
od 12.00 pln
Film
kategoria studencka:
CECHY WSPÓLNE (2024, 02:11), Paweł Okoński, Marta Sundmann, Maciej Miecznikowski, Wiktoria Witkowska, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
CZTERY ŚCIANY PAMIĘCI (2024, 11:46), Joanna Płatek, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
FEEL LIKE HOME (2024, 05:45), Aneta Siurnicka, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
JAK BYĆ MĘCZENNIKIEM (2023, 08:50), Maks Rzontkowski, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
MOJA MAMA (2024, 12:45), Agnieszka Popińska, PWSFTviT w Łodzi
NATSUKASHII (2024, 04:00), Małgorzata Szczepańczyk, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
OSTATNI CZŁOWIEK NA ZIEMI (2023, 04:04), Joanna Żybul, PWSFTviT w Łodzi
PANIE PROFESORZE! (2023, 15:02), Dominika Tkaczyk, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
PHYSARUM POLYCEPHALUM (2024, 04:44), Kamila Tomczyk, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
ROSÓŁ Z KACZKI (2024, 04:41), Maria Dakszewicz, PWSFTviT w Łodzi
SHEEP OUT (2023, 08:08), Zofia Klamka, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
CECHY WSPÓLNE (2024, 02:11), Paweł Okoński, Marta Sundmann, Maciej Miecznikowski, Wiktoria Witkowska, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
CZTERY ŚCIANY PAMIĘCI (2024, 11:46), Joanna Płatek, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
FEEL LIKE HOME (2024, 05:45), Aneta Siurnicka, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
JAK BYĆ MĘCZENNIKIEM (2023, 08:50), Maks Rzontkowski, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
MOJA MAMA (2024, 12:45), Agnieszka Popińska, PWSFTviT w Łodzi
NATSUKASHII (2024, 04:00), Małgorzata Szczepańczyk, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
OSTATNI CZŁOWIEK NA ZIEMI (2023, 04:04), Joanna Żybul, PWSFTviT w Łodzi
PANIE PROFESORZE! (2023, 15:02), Dominika Tkaczyk, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
PHYSARUM POLYCEPHALUM (2024, 04:44), Kamila Tomczyk, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
ROSÓŁ Z KACZKI (2024, 04:41), Maria Dakszewicz, PWSFTviT w Łodzi
SHEEP OUT (2023, 08:08), Zofia Klamka, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

Teatr seniora - Fredro Rock
Lublin 16.04.2025, g. 18:00
od 20.00 pln
Teatr
Jedyna w swoim rodzaju kompilacja najciekawszych tekstów polskiego mistrza komedii – Aleksandra Fredry, w wykonaniu aktorów Teatru Seniora, w rytm klasycznych rockowych hitów!
Michał Zgiet wybrał sceny komedii Aleksandra Fredry i umieścił je w nieoczywistej stylistyce lat 60. XX wieku. To kolejny dowód na to, że perypetie opisane w dziełach jednego z naszych najwybitniejszych komediopisarzy są ponadczasowe.
Reżyseria: Michał Zgiet
Obsada: Teresa Chojnacka-Gajkoś, Grażyna Czarnota, Milena Galicka, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Anna Kuszneruk, Maria Lipiec, Jadwiga Miszczuk, Zofia Wronko-Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Andrzej Samborski, Henryk Szuba
Michał Zgiet wybrał sceny komedii Aleksandra Fredry i umieścił je w nieoczywistej stylistyce lat 60. XX wieku. To kolejny dowód na to, że perypetie opisane w dziełach jednego z naszych najwybitniejszych komediopisarzy są ponadczasowe.
Reżyseria: Michał Zgiet
Obsada: Teresa Chojnacka-Gajkoś, Grażyna Czarnota, Milena Galicka, Zenobia Kotuła, Elżbieta Kurpińska, Anna Kuszneruk, Maria Lipiec, Jadwiga Miszczuk, Zofia Wronko-Mitrut, Leszek Jędruszak, Jerzy Kałduś, Andrzej Samborski, Henryk Szuba

Bękart
Lublin 17.04.2025, g. 18:00
od 12.00 pln
Film
„Bękart” to zrealizowany z niezwykłym rozmachem najnowszy film Nikolaja Arcela („Kochanek królowej”) z Madsem Mikkelsenem w roli głównej. Autorami scenariusza są Arcel i Anders Thomas Jensen („Jabłka Adama”, „Jeźdźcy sprawiedliwości”).
Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją.
Kiedy Kahlen zatrudnia do pomocy zbiegłą z dworu de Schinkela dwójkę służących, Ann Barbarę (Amanda Collin) i jej męża, gotowy do aktów największego okrucieństwa szlachcic poprzysięga zemstę.
„Bękart” to porywająca historia o dumnym mężczyźnie targanym namiętnościami, o jego wielkich marzeniach i jeszcze większym poświęceniu, oraz o kobiecie, która staje się jego sprzymierzeńcem w walce ze złem, śmiercią i potępieniem.
Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją.
Kiedy Kahlen zatrudnia do pomocy zbiegłą z dworu de Schinkela dwójkę służących, Ann Barbarę (Amanda Collin) i jej męża, gotowy do aktów największego okrucieństwa szlachcic poprzysięga zemstę.
„Bękart” to porywająca historia o dumnym mężczyźnie targanym namiętnościami, o jego wielkich marzeniach i jeszcze większym poświęceniu, oraz o kobiecie, która staje się jego sprzymierzeńcem w walce ze złem, śmiercią i potępieniem.

Apetyt na więcej. La Cocina
Lublin 18.04.2025, g. 18:00
od 18.00 pln
Film
Kipiąca emocjami, zrealizowana z niezwykłą błyskotliwością opowieść o burzliwych losach pracowników wielkiej nowojorskiej restauracji.
Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie.
Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE.
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.
Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie.
Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE.
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.

Winni
Lublin 24.04.2025, g. 18:00
od 12.00 pln
Film
„Winni” to trzymający w napięciu do ostatniej minuty thriller, który stał się sensacją festiwali w Sundance i Rotterdamie. Pełen zwrotów akcji, budujący gęstą atmosferę z oszczędnych, starannie wyważonych środków, klimatem i precyzją przywołujący na myśl „Locke’a” z Tomem Hardym.
Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.
Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.
Przypływy
Lublin 25.04.2025, g. 17:00
od 18.00 pln
Film
Jia Zhangke powrócił do Cannes w olimpijskiej formie. Chiński mistrz zrywa z klasyczną fabułą i proponuje zjawiskowy kolaż piosenek, dźwięków i pejzaży, który odzwierciedla transformację kraju na przestrzeni ostatnich 21 lat. Centralne miejsce zajmuje w nim wątek burzliwej relacji Qiaoqiao (muza reżysera Zhao Tao) i Bina (Zhubin Li), pary, którą dzielą priorytety, ekonomia i odległości. Twórcę interesują tyleż zagubione i niespełnione jednostki, co wielkie procesy społeczno-ekonomiczne zmieniające bezpowrotnie Państwo Środka. Jia Zhangke zaczyna swoją podróż w 2001 roku w prowincji Shanxi, gdzie się urodził i kręcił pierwsze filmy (m.in. słynnego Kieszonkowca i Peron), następnie zmierza ku Tamie Trzech Przełomów ukazanej w Martwej naturze, a kończy powrotem na ośnieżoną północ. Żongluje nawiązaniami do własnej twórczości, otwarcie wchodzi z nią w dialog i kolejny raz daje upust swojej fascynacji muzyką popularną. W niewielkim stopniu bazuje na dialogach, inscenizując upływ czasu i skutki modernizacji subtelniejszymi środkami. Dzięki dwóm operatorom, Yu Lik-waiowi i Éricowi Gautierowi, dzieło zyskuje dodatkowe walory estetyczne: różne rodzaje i faktury zdjęć symbolizują też przemianę samego medium. Przypływy stają się więc erudycyjnym, metafilmowym esejem.

Komedia Judyty
Lublin 25.04.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Teatr
Zamknięta w limbo Judyta czeka na wyrok. Osaczyły ją książki, obrazy, płyty i filmy. Opowiadają kolejne wersje tej samej historii, którą jej odebrano. Od tysiącleci próbuje znaleźć wyjście. Bóg milczy. Za to media pracują niestrudzenie. Sztuczna inteligencja generuje wciąż nowe malowidła autorstwa dawno zmarłych mistrzów. Oni sami nic już nie stworzą, zapewne męczą ich w sąsiednich celach. Ale to tylko przypuszczenie, bo przez grube ściany nic nie słychać. Dźwięk dzwonka oznajmia początek kolejnej rundy niekończącego talk show. Ucięta głowa Holofernesa ma własną opowieść, ale może tym razem jest to kreowana przez Judytę część jej herstorii, którą próbuje oczyścić z cudzych wyobrażeń, sądów, dźwięków, sztuk i obrazów. Dawniej za pośmiertne życie duszy ludzie modlili się i zapalali świece. Dzisiaj zastąpiły je emotikony. Wszystko w Twoich rękach.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.

Symfonia o umieraniu
Lublin 25.04.2025, g. 19:15
od 18.00 pln
Film
Autobiograficzny film niemieckiego reżysera Matthiasa Glasnera to przejmująca opowieść o rodzinie w kryzysie. Nagrodzona Srebrnym Niedźwiedziem za najlepszy scenariusz produkcja jest zarazem absurdalnie zabawna, śmiertelnie poważna, czuła i brutalna. Glasner udowadnia, że o tych najtrudniejszych sprawach można mówić w zaskakujący sposób.
W centrum tej opowieści jest rodzina, która już dawno zapomniała o łączących ją więzach. Dopiero widmo śmierci staje się czymś, co potrafi dać namiastkę bliskości i doprowadzić do ponownego spotkania schorowanych rodziców oraz dorosłych, prowadzących burzliwe życie dzieci.
Kiedy cierpiący na demencję Gerd trafia do domu opieki, jego żona Lissy zostaje sama. Odpowiedzialność za losy starzejących się rodziców spada na ich syna Toma, cenionego dyrygenta przed czterdziestką, którego życie, zarówno zawodowe, jak i osobiste, przypomina jeden wielki chaos. Podobnie zresztą jak jego siostry Ellen, mającej wyraźną słabość do alkoholu oraz żonatych mężczyzn.
Bohaterowie muszą jednak pamiętać, że ucieczka przed odpowiedzialnością, podobnie jak wszystko inne w życiu, ma swoją cenę... Ta historia jest jak najlepsza rodzinna sesja terapeutyczna.
W centrum tej opowieści jest rodzina, która już dawno zapomniała o łączących ją więzach. Dopiero widmo śmierci staje się czymś, co potrafi dać namiastkę bliskości i doprowadzić do ponownego spotkania schorowanych rodziców oraz dorosłych, prowadzących burzliwe życie dzieci.
Kiedy cierpiący na demencję Gerd trafia do domu opieki, jego żona Lissy zostaje sama. Odpowiedzialność za losy starzejących się rodziców spada na ich syna Toma, cenionego dyrygenta przed czterdziestką, którego życie, zarówno zawodowe, jak i osobiste, przypomina jeden wielki chaos. Podobnie zresztą jak jego siostry Ellen, mającej wyraźną słabość do alkoholu oraz żonatych mężczyzn.
Bohaterowie muszą jednak pamiętać, że ucieczka przed odpowiedzialnością, podobnie jak wszystko inne w życiu, ma swoją cenę... Ta historia jest jak najlepsza rodzinna sesja terapeutyczna.
„Dobry Potańc” z Dobrze Dobraną Kapelą i gośćmi – Kapela Bornego i Dobra Nasza
Lublin 25.04.2025, g. 20:00
od 25.00 pln
Muzyka +1
Dobrze Dobrana Kapela to rodzaj projektu, niemal performansu, który "rodzi się" za każdym razem na nowo. „Dobry potańc” ma charakter jamu taneczno-muzycznego, do którego mogą dołączyć się inni muzycy znający ludową lub miejską nutę.
Wraz z wielkanocnym króliczkiem i wiosennym kogutkiem, śpiewem ptaków i pierwszymi kwiatami chcemy zaprosić wszystkich na pierwszą wiosenną potańcówkę wiejsko-miejską.
A ponieważ niektórym już wiosna w sercach gra, będzie wiosennie, radośnie, ale i lirycznie, dziarsko, z przytupem, ale i nostalgicznie.
Gościnne piwnice CK rozszerzają swoje podwoje oraz repertuar. Nie zabraknie tradycyjnych roztoczańskich poleczek, oberków, podróżniaków, jednak dołączą do nich tanga, foxtroty, walce, slowfoxy, czyli... piosenki rodem z okresu międzywojennego. Potańcówkę poprzedzi jak zawsze krótka rozgrzewka i wprowadzenie.
Gośćmi Dobrze Dobranej Kapeli będą tym razem:
Kapela Bornego
Kapela Bornego wykonuje muzykę z okolic Roztocza Zachodniego, która była grana na dawnych weselach wiejskich. W składzie instrumentów pojawią się skrzypce, suka, basy dłubane i bęben obręczowy.
Muzykę zaczerpnęli bezpośrednio od mistrzów skrzypcowych i sukowych, m.in. od Stanisława Głaza, Bronisława Bidy i Zbigniewa Butryna. Wzorują się na ich repertuarze pochodzącym z bogatej tradycji kapel skrzypcowych i orkiestr dętych
Jak sami mówią, to nie oni wybrali tę muzykę – to ona wybrała ich. I tej muzyce pozostają wierni od ponad 10 lat, nie poddając się popularnym modom i pokusom.
Skład:
Mateusz Borny – suka
Anna Lipińska-Borny – skrzypce
Piotr Deptuła – skrzypce
Robert Miedziocha – basy dłubane
Bartosz Gajdzik – bęben obręczowy
Dobra Nasza
Tchnie młodością i świeżością choć sięga po „stare” piosenki. Potrafi ukołysać, ale i rozbawić. Ich miłością jest muzyka pierwszej połowy XX wieku. Skoczne poleczki, zawadiackie walczyki, ale też romantyczne tanga. Dobra Nasza powstała w wyniku spotkania muzyków młodego i średniego pokolenia, a ich aranże to połączenie świeżości młodości i wirtuozerii doświadczenia. Zabrzmią pieśni z repertuaru Toli Mankiewiczówny, Chóru Dana, Mieczysława Foga, Andrzeja Boguckiego i innych.
Zespół tworzą:
Dobrosława Ziółek – śpiew (i nie tylko)
Jaśmina Różycka – kontrabas
Mariusz Wołkowicz – gitara, mandolina, śpiew
Wraz z wielkanocnym króliczkiem i wiosennym kogutkiem, śpiewem ptaków i pierwszymi kwiatami chcemy zaprosić wszystkich na pierwszą wiosenną potańcówkę wiejsko-miejską.
A ponieważ niektórym już wiosna w sercach gra, będzie wiosennie, radośnie, ale i lirycznie, dziarsko, z przytupem, ale i nostalgicznie.
Gościnne piwnice CK rozszerzają swoje podwoje oraz repertuar. Nie zabraknie tradycyjnych roztoczańskich poleczek, oberków, podróżniaków, jednak dołączą do nich tanga, foxtroty, walce, slowfoxy, czyli... piosenki rodem z okresu międzywojennego. Potańcówkę poprzedzi jak zawsze krótka rozgrzewka i wprowadzenie.
Gośćmi Dobrze Dobranej Kapeli będą tym razem:
Kapela Bornego
Kapela Bornego wykonuje muzykę z okolic Roztocza Zachodniego, która była grana na dawnych weselach wiejskich. W składzie instrumentów pojawią się skrzypce, suka, basy dłubane i bęben obręczowy.
Muzykę zaczerpnęli bezpośrednio od mistrzów skrzypcowych i sukowych, m.in. od Stanisława Głaza, Bronisława Bidy i Zbigniewa Butryna. Wzorują się na ich repertuarze pochodzącym z bogatej tradycji kapel skrzypcowych i orkiestr dętych
Jak sami mówią, to nie oni wybrali tę muzykę – to ona wybrała ich. I tej muzyce pozostają wierni od ponad 10 lat, nie poddając się popularnym modom i pokusom.
Skład:
Mateusz Borny – suka
Anna Lipińska-Borny – skrzypce
Piotr Deptuła – skrzypce
Robert Miedziocha – basy dłubane
Bartosz Gajdzik – bęben obręczowy
Dobra Nasza
Tchnie młodością i świeżością choć sięga po „stare” piosenki. Potrafi ukołysać, ale i rozbawić. Ich miłością jest muzyka pierwszej połowy XX wieku. Skoczne poleczki, zawadiackie walczyki, ale też romantyczne tanga. Dobra Nasza powstała w wyniku spotkania muzyków młodego i średniego pokolenia, a ich aranże to połączenie świeżości młodości i wirtuozerii doświadczenia. Zabrzmią pieśni z repertuaru Toli Mankiewiczówny, Chóru Dana, Mieczysława Foga, Andrzeja Boguckiego i innych.
Zespół tworzą:
Dobrosława Ziółek – śpiew (i nie tylko)
Jaśmina Różycka – kontrabas
Mariusz Wołkowicz – gitara, mandolina, śpiew

Apetyt na więcej. La Cocina
Lublin 26.04.2025, g. 18:00
od 18.00 pln
Film
Kipiąca emocjami, zrealizowana z niezwykłą błyskotliwością opowieść o burzliwych losach pracowników wielkiej nowojorskiej restauracji.
Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie.
Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE.
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.
Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie.
Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE.
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.

Komedia Judyty
Lublin 26.04.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Teatr
Zamknięta w limbo Judyta czeka na wyrok. Osaczyły ją książki, obrazy, płyty i filmy. Opowiadają kolejne wersje tej samej historii, którą jej odebrano. Od tysiącleci próbuje znaleźć wyjście. Bóg milczy. Za to media pracują niestrudzenie. Sztuczna inteligencja generuje wciąż nowe malowidła autorstwa dawno zmarłych mistrzów. Oni sami nic już nie stworzą, zapewne męczą ich w sąsiednich celach. Ale to tylko przypuszczenie, bo przez grube ściany nic nie słychać. Dźwięk dzwonka oznajmia początek kolejnej rundy niekończącego talk show. Ucięta głowa Holofernesa ma własną opowieść, ale może tym razem jest to kreowana przez Judytę część jej herstorii, którą próbuje oczyścić z cudzych wyobrażeń, sądów, dźwięków, sztuk i obrazów. Dawniej za pośmiertne życie duszy ludzie modlili się i zapalali świece. Dzisiaj zastąpiły je emotikony. Wszystko w Twoich rękach.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Strefa krytyczna
Lublin 26.04.2025, g. 20:30
od 18.00 pln
Film
Nagrodzony Złotym Lampartem na festiwalu w Locarno film Alego Ahmadzadeha zabiera nas na przejażdżkę przez niebezpieczne podbrzusze Teheranu. Akcja jego niezależnej Strefy krytycznej rozgrywa się podczas jednej nocnej szychty dilera obsługującego młodą klasę średnią. Każda dostawa to spotkanie, które odsłania kolejne warstwy absurdu i zakłamania, w jakim żyje współczesny Iran. Surowy, autorytarny głos nawigacji, kierującej bohatera na właściwą drogę, nie oszuka faktów – życie tutaj to dryf, meandrowanie pomiędzy oficjalnym i zakazanym, by choć na chwilę uciec od opresyjnej rzeczywistości. Zrealizowany przez garstkę przyjaciół film Ahmadzadeha jest jak bomba domowej roboty, rozsadzająca nasze wyobrażenia o kinie irańskim. Nowe pokolenie mówi radykalnym głosem zdartym od okrzyków wznoszonych na demonstracjach, obcy jest mu moralny niepokój, za to bliskie są wściekłość i desperacja, surrealizm i czarny humor. Nikt tu nie puszcza oka zza pleców cenzorów – Ahmadzadeh pokazuje rzeczy, które nigdy nie zostałyby przez nich zaakceptowane. Film znalazł się w Locarno wbrew irańskim władzom, które próbowały zablokować pokaz. Obecnie reżyser jest objęty zakazem wyjazdu z kraju.
Polacy dobrze rozumieją pojęcie „wewnętrznej emigracji” jako sposobu ucieczki od rzeczywistości w systemie totalitarnym. Ali Ahmadzadeh ukazuje oblicze dzisiejszego Teheranu z perspektywy Amira, taksówkarza, który jest kimś więcej niż osobą świadczącą usługi przewozowe. Amir handluje narkotykami, przynosząc ulgę pozbawionemu złudzeń i zmęczonemu teherańskiemu społeczeństwu, którego przestrzeń na bunt jest bardzo ograniczona. Jego taksówka jest też rodzajem konfesjonału, w którym kojącym głosem leczy zbolałe dusze. Reżyser, który ma zakaz pracy jako filmowiec, realizował film partyzancko, ukrywając przed oczami władz kamery i plany filmowe.
Polacy dobrze rozumieją pojęcie „wewnętrznej emigracji” jako sposobu ucieczki od rzeczywistości w systemie totalitarnym. Ali Ahmadzadeh ukazuje oblicze dzisiejszego Teheranu z perspektywy Amira, taksówkarza, który jest kimś więcej niż osobą świadczącą usługi przewozowe. Amir handluje narkotykami, przynosząc ulgę pozbawionemu złudzeń i zmęczonemu teherańskiemu społeczeństwu, którego przestrzeń na bunt jest bardzo ograniczona. Jego taksówka jest też rodzajem konfesjonału, w którym kojącym głosem leczy zbolałe dusze. Reżyser, który ma zakaz pracy jako filmowiec, realizował film partyzancko, ukrywając przed oczami władz kamery i plany filmowe.
Blue Sun Palace
Lublin 27.04.2025, g. 17:00
od 18.00 pln
Film
Debiut Amerykanki o chińskich korzeniach, Constance Tsang, to opowieść o alienacji, tęsknocie i o tym, że nikt nie chce spać sam. W obsadzie filmu znalazł się znany nowohoryzontowej publiczności Lee Kang-sheng. Ulubiony aktor Tsaia Ming-lianga wciela się w rolę imigranta mieszkającego w Nowym Jorku i próbującego budować nowe życie, podczas gdy jedną nogą wciąż tkwi w tym dawnym, coraz odleglejszym. Samotność, podobnie jak poczucie zawieszenia i tymczasowości, jest u Tsang fundamentalnym migranckim doświadczeniem. Dzieli je z Tonym masażystka Didi (Haipeng Xu). Oboje poszukują namiastki rodziny. Parę łączą wspólne posiłki, odwaga, by nieśmiało spoglądać w przyszłość, oraz skrzętnie skrywane tajemnice. Ale opowieść o romansie gwałtownie skręca w nieoczekiwanym kierunku. Kruchość to bowiem kolejne z ważnych doświadczeń tych, którzy są daleko od domu. Niepewny świat bohaterów niemal w każdej scenie narażony jest na pęknięcie bądź rozpad. Melodramat Tsang przynosi też nieoczywisty, daleki od pocztówkowego portret Nowego Jorku, niewielkich skrawków miasta, w których mówi się po mandaryńsku, miejsc, gdzie funkcjonują migranci – obecni ciałem w swoich prowizorycznych mieszkaniach, lecz duchem błądzący po zupełnie innych ulicach.

Bioland
Lublin 27.04.2025, g. 18:00
od 40.00 pln
Taniec
Od Autorów:
Spektakl „Bioland” powstał z inspiracji tematem wpływu ludzkości na naszą planetę, łącząc wątki niewoli/uwięzienia, industrializacji i postępu technologicznego, które przekształcają ekosystemy i oddziałują na funkcjonowanie żywych organizmów na całym świecie.
Zacierając granice między spektaklem, eksperymentem, wystawą i wybiegiem, próbujemy podważyć antropocentryczne założenia, używając fantastycznej, a czasem surrealistycznej soczewki. „Bioland” zaprasza do namysłu nad wzajemną zależnością między ewolucją człowieka a kruchą równowagą życia wszystkich istot na planecie.
Fragment recenzji Alicji Muller (Taniecpolska)
„Bioland” w choreografii Megan Doheny i Ilyi Nikurova jest opowieścią o ponownym zadomawianiu się w świecie ciał, które zostały z niego wyalienowane na drodze technologicznego postępu oraz w wyniku inwazji neoliberalnego kultu samowystarczalności.
Pod względem choreograficznym to celebracja niesamowitych – technicznych oraz mimetycznych – możliwości tancerek i tancerzy.
Choreografia: Megan Doheny i Ilya Nikurov
Muzyka: Dylan Tedaldi
Występują: Michał Przybyła, Agata Kamykowska, Marta Mietelska-Topór, Kacper Szklarski, Magda Niedzielska
Asystentka choreografów: Zuzanna Strugacz
Kostiumy: Jakub Wójcik
Oświetlenie: Jakub Sztandera
Produkcja: Fundacja Crush On Trash, Crush On Stage
Partnerzy: Outrun The Bear, Teatr Łaźnia Nowa, Castorama Zakopianka, Wtórpol
Spektakl był dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Zamówienia choreograficzne - edycja 2024”, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
czas trwania: 60 miniut
Spektakl „Bioland” powstał z inspiracji tematem wpływu ludzkości na naszą planetę, łącząc wątki niewoli/uwięzienia, industrializacji i postępu technologicznego, które przekształcają ekosystemy i oddziałują na funkcjonowanie żywych organizmów na całym świecie.
Zacierając granice między spektaklem, eksperymentem, wystawą i wybiegiem, próbujemy podważyć antropocentryczne założenia, używając fantastycznej, a czasem surrealistycznej soczewki. „Bioland” zaprasza do namysłu nad wzajemną zależnością między ewolucją człowieka a kruchą równowagą życia wszystkich istot na planecie.
Fragment recenzji Alicji Muller (Taniecpolska)
„Bioland” w choreografii Megan Doheny i Ilyi Nikurova jest opowieścią o ponownym zadomawianiu się w świecie ciał, które zostały z niego wyalienowane na drodze technologicznego postępu oraz w wyniku inwazji neoliberalnego kultu samowystarczalności.
Pod względem choreograficznym to celebracja niesamowitych – technicznych oraz mimetycznych – możliwości tancerek i tancerzy.
Choreografia: Megan Doheny i Ilya Nikurov
Muzyka: Dylan Tedaldi
Występują: Michał Przybyła, Agata Kamykowska, Marta Mietelska-Topór, Kacper Szklarski, Magda Niedzielska
Asystentka choreografów: Zuzanna Strugacz
Kostiumy: Jakub Wójcik
Oświetlenie: Jakub Sztandera
Produkcja: Fundacja Crush On Trash, Crush On Stage
Partnerzy: Outrun The Bear, Teatr Łaźnia Nowa, Castorama Zakopianka, Wtórpol
Spektakl był dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Zamówienia choreograficzne - edycja 2024”, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
czas trwania: 60 miniut

Komedia Judyty
Lublin 27.04.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Teatr
Zamknięta w limbo Judyta czeka na wyrok. Osaczyły ją książki, obrazy, płyty i filmy. Opowiadają kolejne wersje tej samej historii, którą jej odebrano. Od tysiącleci próbuje znaleźć wyjście. Bóg milczy. Za to media pracują niestrudzenie. Sztuczna inteligencja generuje wciąż nowe malowidła autorstwa dawno zmarłych mistrzów. Oni sami nic już nie stworzą, zapewne męczą ich w sąsiednich celach. Ale to tylko przypuszczenie, bo przez grube ściany nic nie słychać. Dźwięk dzwonka oznajmia początek kolejnej rundy niekończącego talk show. Ucięta głowa Holofernesa ma własną opowieść, ale może tym razem jest to kreowana przez Judytę część jej herstorii, którą próbuje oczyścić z cudzych wyobrażeń, sądów, dźwięków, sztuk i obrazów. Dawniej za pośmiertne życie duszy ludzie modlili się i zapalali świece. Dzisiaj zastąpiły je emotikony. Wszystko w Twoich rękach.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.
Herstoria Judyty staje się uniwersalną przypowieścią o zderzeniu losów człowieka z nieubłaganym walcem historii, o konflikcie szczęścia osobistego z obowiązkiem publicznym. Spektakl stawia wiele niewygodnych pytań, porusza problem patriotyzmu, terroryzmu, natury tyranii i sposobów walki z nią. Czy jedna osoba, jedna kobieta może uratować kraj przed tyranem i agresorem? W którym momencie opór wobec przemocy zamienia się w przemoc, a fanatyczna wiara w terroryzm?
Spektakl Komedia Judyty to kolejna współpraca polskiej ekipy realizatorów neTTheatre - Teatru w Sieci Powiązań z białoruskimi aktorami niezależnego zespołu Kupałaucy we współczesnym kontekście politycznym i kulturowym nabiera cech manifestu programowego, by wybrzmieć jako artystyczny protest przeciwko przemocy, w obronie wszelkich ciemiężonych narodowych tożsamości i prawa każdego narodu do własnego losu, do własnej tożsamości religijnej i kulturowej.
Premiera miała miejsce 23.06.2023r.
Spektakl na motywach sztuki Sarhieja Kawalowa.
Przekład tekstów: Małgorzata Buchalik, Natalia Rusiecka, Vasil Siomucha, Franciszak Skaryna; Scenariusz, reżyseria i muzyka: Paweł Passini; Scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska; Choreografia: Anna Puzio; Muzyka na żywo: Paweł Passini, Marcin Sudziński (Złodzieje Miodu); Produkcja: Irina Lappo (Ośrodek Kultury Białoruskiej „Doświed”)/Centrum Kultury w Lublinie
Występują aktorzy niezależnej grupy Kupałaucy:
Zoja Biełachvościk - JUDYTA
Valancina Harcujeva - SŁUŻĄCA ANDŻELA
Alaksandr Harcujeu - GŁOWA HOLOFERNESA
Alaksandr Kaziełło - BAGOAS
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego podchodzących z Funduszu Promocji Kultury.
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE:
Spektakl w języku białoruskim z polskimi napisami.
W spektaklu używane są elementy światła stroboskopowego. Spektakl dozwolony od lat 15.

Symfonia o umieraniu
Lublin 27.04.2025, g. 19:15
od 18.00 pln
Film
Autobiograficzny film niemieckiego reżysera Matthiasa Glasnera to przejmująca opowieść o rodzinie w kryzysie. Nagrodzona Srebrnym Niedźwiedziem za najlepszy scenariusz produkcja jest zarazem absurdalnie zabawna, śmiertelnie poważna, czuła i brutalna. Glasner udowadnia, że o tych najtrudniejszych sprawach można mówić w zaskakujący sposób.
W centrum tej opowieści jest rodzina, która już dawno zapomniała o łączących ją więzach. Dopiero widmo śmierci staje się czymś, co potrafi dać namiastkę bliskości i doprowadzić do ponownego spotkania schorowanych rodziców oraz dorosłych, prowadzących burzliwe życie dzieci.
Kiedy cierpiący na demencję Gerd trafia do domu opieki, jego żona Lissy zostaje sama. Odpowiedzialność za losy starzejących się rodziców spada na ich syna Toma, cenionego dyrygenta przed czterdziestką, którego życie, zarówno zawodowe, jak i osobiste, przypomina jeden wielki chaos. Podobnie zresztą jak jego siostry Ellen, mającej wyraźną słabość do alkoholu oraz żonatych mężczyzn.
Bohaterowie muszą jednak pamiętać, że ucieczka przed odpowiedzialnością, podobnie jak wszystko inne w życiu, ma swoją cenę... Ta historia jest jak najlepsza rodzinna sesja terapeutyczna.
W centrum tej opowieści jest rodzina, która już dawno zapomniała o łączących ją więzach. Dopiero widmo śmierci staje się czymś, co potrafi dać namiastkę bliskości i doprowadzić do ponownego spotkania schorowanych rodziców oraz dorosłych, prowadzących burzliwe życie dzieci.
Kiedy cierpiący na demencję Gerd trafia do domu opieki, jego żona Lissy zostaje sama. Odpowiedzialność za losy starzejących się rodziców spada na ich syna Toma, cenionego dyrygenta przed czterdziestką, którego życie, zarówno zawodowe, jak i osobiste, przypomina jeden wielki chaos. Podobnie zresztą jak jego siostry Ellen, mającej wyraźną słabość do alkoholu oraz żonatych mężczyzn.
Bohaterowie muszą jednak pamiętać, że ucieczka przed odpowiedzialnością, podobnie jak wszystko inne w życiu, ma swoją cenę... Ta historia jest jak najlepsza rodzinna sesja terapeutyczna.

Utrata równowagi + Q&A z twórcami
Lublin 28.04.2025, g. 18:00
od 18.00 pln
Film
Maja, mimo że poświęciła aktorstwu całe swoje młode życie, zmaga się z brakiem wiary w siebie i rozważa podjęcie studiów na innym kierunku.
Wszystko zmienia się, gdy pojawia się nowy, pełen pasji reżyser, który stosuje wątpliwe metody pracy. Ma przygotować dyplom ze studentami, a Maja dostaje nową szansę i zaczyna działać z ogromnym zaangażowaniem. Jednak z czasem boleśnie się przekonuje, że charyzmatyczny reżyser manipuluje nie tylko jej uczuciami, ale również relacjami i aspiracjami pozostałych młodych aktorów. Czy studenci zdołają oprzeć się legendarnemu twórcy? Jaka jest cena marzeń?
Wszystko zmienia się, gdy pojawia się nowy, pełen pasji reżyser, który stosuje wątpliwe metody pracy. Ma przygotować dyplom ze studentami, a Maja dostaje nową szansę i zaczyna działać z ogromnym zaangażowaniem. Jednak z czasem boleśnie się przekonuje, że charyzmatyczny reżyser manipuluje nie tylko jej uczuciami, ale również relacjami i aspiracjami pozostałych młodych aktorów. Czy studenci zdołają oprzeć się legendarnemu twórcy? Jaka jest cena marzeń?
KOK five o'clock
Lublin 30.04.2025, g. 17:00
od 20.00 pln
Warsztaty
K.O.K. five o’oclock: Chleb nasz powszedni - historia i teraźniejszość
KOK five o'clock zaprasza po długiej przerwie na cykl comiesięcznych spotkań prezentujących tradycje regionalnych kuchni roślinnych, potrawy i najważniejsze jej składniki: owoce, warzywa i zioła, mieszanki przypraw, słynnych szefów kuchni i restauracje z jarskim menu.
Każde spotkanie to także okazja na przegląd najlepszych książek o kuchni roślinnej i podzielenie się przepisami i roślinami. Prowadzenie: Cezary Michalec.
CHLEB. Jego historia i teraźniejszość. Bierzcie i jedzcie....... Chleba naszego powszedniego daj nam... Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba...
Czy zastanawiamy się nad obecnością i mocą tych slow? Czy chleb jest dla nas symbolem życia? Siły, dzięki której tworzymy relacje? Słowa kompan, companion (ang), compaignon (franc), mają wspólne źródło: companio (lac) = ten, z którym dzielisz się chlebem com+panis (z+chleb) Spróbujemy jak dwa lata temu odtworzyć chleb – podpłomyk – placek przaśny - przaśnik, który jedli zgromadzeni w czasie Ostatniej Wieczerzy.
KOK five o'clock zaprasza po długiej przerwie na cykl comiesięcznych spotkań prezentujących tradycje regionalnych kuchni roślinnych, potrawy i najważniejsze jej składniki: owoce, warzywa i zioła, mieszanki przypraw, słynnych szefów kuchni i restauracje z jarskim menu.
Każde spotkanie to także okazja na przegląd najlepszych książek o kuchni roślinnej i podzielenie się przepisami i roślinami. Prowadzenie: Cezary Michalec.
CHLEB. Jego historia i teraźniejszość. Bierzcie i jedzcie....... Chleba naszego powszedniego daj nam... Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba...
Czy zastanawiamy się nad obecnością i mocą tych slow? Czy chleb jest dla nas symbolem życia? Siły, dzięki której tworzymy relacje? Słowa kompan, companion (ang), compaignon (franc), mają wspólne źródło: companio (lac) = ten, z którym dzielisz się chlebem com+panis (z+chleb) Spróbujemy jak dwa lata temu odtworzyć chleb – podpłomyk – placek przaśny - przaśnik, który jedli zgromadzeni w czasie Ostatniej Wieczerzy.
O!PLA – festiwal filmów animowanych – kategoria producencka + formanimy
Lublin 15.04.2025, g. 18:00
Film
„Dobry Potańc” z Dobrze Dobraną Kapelą i gośćmi – Kapela Bornego i Dobra Nasza
Lublin 25.04.2025, g. 20:00
Muzyka +1